Δάνεια του «Ελλάδα 2.0»: Ούτε 10 σχέδια στην Αιτωλοακαρνανία!

Ελάχιστο το ενδιαφέρον στην περιοχή, αν και υπάρχει επιτόκιο 0,35%! Σημαντικό ενδιαφέρον καταγράφεται στο δανειακό πρόγραμμα του «Ελλάδα 2.0», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που αφορά…

<p>daneia</p>

Ελάχιστο το ενδιαφέρον στην περιοχή, αν και υπάρχει επιτόκιο 0,35%! Σημαντικό ενδιαφέρον καταγράφεται στο δανειακό πρόγραμμα του «Ελλάδα 2.0», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που αφορά σε επιχειρήσεις που έχουν τραπεζικό προφίλ ή μπορούν να το αποκτήσουν μέσα στα επόμενα χρόνια με ευνοϊκό επιτόκιο, στα επίπεδα του 0,35%. Κάτι τέτοιο όμως δεν φαίνεται να έχει αντίκτυπο στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία.

Ο λόγος για επενδυτικά σχέδια που έχουν λάβει προέγκριση από τις τράπεζες για χορήγηση δανείων από το Ταμείο Ανάκαμψης, με ευνοϊκούς όρους, καθώς και για όσα έχουν υπογραφεί, ήδη, δανειακές συμβάσεις. Στην πρώτη κατηγορία συμπεριλαμβάνονται 54 σχέδια και στη δεύτερη 3 σχέδια, αντίστοιχα, συνολικού προϋπολογισμού 2,64 δισ. Ευρώ για 30 διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας. Από αυτό το ποσό, 1,23 δισ. ευρώ είναι δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης και 614,96 εκατ. ευρώ είναι τα ίδια κεφάλαια των επενδυτών ενώ στα 796,64 εκατ. ευρώ διαμορφώνεται η συμμετοχή των τραπεζών.

Περίπου 700 σχέδια βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας και αναμένεται η οριστικοποίηση των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Όπως αναφέρθηκε, δυστυχώς, η Αιτωλοακαρνανία είναι και σε αυτό τον τομέα τραγικά πίσω, αφού οι επιχειρήσεις που έχουν ζητήσει την υπαγωγή τους στο πρόγραμμα δεν φτάνουν ούτε τις δέκα(10)! Πρόκειται για μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν διαθέσιμα τα οικονομικά τους στοιχεία- γιατί θέλουν να τα έχουν και δεν τα αποκρύπτουν- και που μπορούν να υποβάλλουν ένα σχέδιο προς έγκριση έχοντας, φυσικά, διασύνδεση με κάποιο τραπεζικό ίδρυμα.

Το πόσο εξαιρετικά ευνοϊκά είναι τα όσα προβλέπονται φαίνεται από το γεγονός ότι το 50% της επένδυσης χρηματοδοτείται με 0,35% επιτόκιο, ενώ η ίδια συμμετοχή δεν ξεπερνά το 20%! Παράλληλα, το υπόλοιπο 30% χρηματοδοτείται με το επιτόκιο που έχει σε όλες τις άλλες δραστηριότητές του ο ενδιαφερόμενος.

«Βασικός λόγος είναι ότι η περιοχή δεν διαθέτει μεγάλες επιχειρήσεις που επιθυμούν την επένδυση και την ανάπτυξή τους», εξηγεί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, Παναγιώτης Τσιχριτζής, όμως συμπληρώνει ότι υπάρχει και μεγάλη απροθυμία από τους ντόπιους επιχειρηματίες. «Ο κόσμος μοιάζει να μην έχει διάθεση να κινηθεί, να παράγει, να δημιουργήσει. Όλοι διαμαρτύρονται γιατί μόνο 30.000 επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα, αλλά πώς να είναι περισσότερες όταν ελάχιστες είναι εκείνες που το θέλουν και δεν είναι; Όταν πάμπολλες δεν διαθέτουν τα απαραίτητα οικονομικά στοιχεία; Φοβάμαι ότι με το να διαμαρτυρόμαστε και να τα ρίχνουμε πάντα σε κάποιον άλλον δεν θα αλλάξουμε ποτέ», καταλήγει ο κ. Τσιχριτζής, εκφράζοντας απογοήτευση.

Η απορρόφηση των πόρων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» υπερβαίνει το 1,2 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θόδωρο Σκυλακάκη ενώ έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 11 δισ. ευρώ έχουν ενταχθεί, προς το παρόν, στο «Ελλάδα 2.0» όπως το Εξοικονομώ κατ’ οίκον, Ψηφιακή Μέριμνα. Άλλα άνοιξαν πρόσφατα για υποβολή αιτήσεων όπως ο Ψηφιακός μετασχηματισμός μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, Καινοτομία και Πράσινη Μετάβαση στη Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων κλπ, όπως και μία σειρά από επικείμενες προσκλήσεις για  προγράμματα μεταποίησης, αγροδιατροφής, τουρισμού, τα νέα βιομηχανικά πάρκα κ.λπ..

Εννοείται, δε, ότι δίδεται έμφαση στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς υψηλό ποσό από τις επιδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης αφορά αποκλειστικά σ’ αυτές ενώ ταυτόχρονα σημαντικές μεταρρυθμίσεις, όπως τα φορολογικά κίνητρα για συγχωνεύσεις και συνενώσεις, έχουν ως βασική ομάδα στόχευσης τις επιχειρήσεις αυτών των μεγεθών.

Δυστυχώς στην περιοχή μας φαίνεται ότι άλλη μια ευκαιρία χάνεται, κυρίως από μια κακή νοοτροπία, που λέει ότι μπορεί να κάνουμε περιουσία από την παρακράτηση του ΦΠΑ, αλλά μετά θα φωνάζουμε κιόλας, γιατί δεν είμαστε στα πλάνα του υπουργείου Οικονομικών.

Γιάννης Συμψηρής Εφημερίδα Συνείδηση

Παράκαμψη Αμφιλοχίας: Δείτε βίντεο λίγες μέρες πριν δοθεί στην κυκλοφορία