Χρ. Αλεξοπούλου: Τα κίνητρα για τα «πράσινα ταξί» – Έφθασαν τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα μίλησε η Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου, στην εκπομπή «UPDATE» του ΕΡΤNews. Βρισκόμαστε πλέον στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με…

alexopoulou

Για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα μίλησε η Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου, στην εκπομπή «UPDATE» του ΕΡΤNews.

Βρισκόμαστε πλέον στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με την κα Αλεξοπούλου να δηλώνει πως «και το γνωρίζουμε και το υποστηρίζουμε πάρα πολύ, διότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης.

Ήδη πολύ μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επενδύουν πλέον σε θερμικούς κινητήρες, με αποτέλεσμα αυτό να μας πηγαίνει στην επόμενη εποχή που είναι τα ηλεκτρικά οχήματα. Και γιατί ηλεκτρικά οχήματα θα μας πει κάποιος.

Η πρώτη και απλή απάντηση διότι είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, δηλαδή είναι φιλικά προς το περιβάλλον, δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον. Μιλάμε για ουσιαστική, βιώσιμη αστική κινητικότητα. Τι σημαίνει αυτό, στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου ο θόρυβος είναι πολύς, που η κίνηση είναι πολλή, που η ρύποι είναι πολλοί. Με τα ηλεκτρικά οχήματα αυτό προφανώς και το αποφεύγουμε.

Έτσι λοιπόν είναι μια επόμενη μέρα για το περιβάλλον, για τη ζωή μας, για την καθημερινότητά μας και όλο αυτό τείνει να γίνει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Μια πραγματικότητα την οποία υποστηρίζουν οι Έλληνες συμπολίτες μας, το βλέπουμε αυτό, καταγράφεται κάθε χρόνο, ταξινομούνται πολύ περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Θα σας πω χαρακτηριστικά ότι το 2023 είχαμε αύξηση της ταξινόμησης των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 130%. Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα 1 στα 10 οχήματα είναι ηλεκτρικό.

Στην Ευρώπη είναι 2 στα 10. Άρα σίγουρα έχουμε πολύ δουλειά, πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουμε αλλά και το 130% αύξηση από μόνο του κάτι δείχνει για το πώς οι Έλληνες εμπιστεύονται σιγά σιγά τα καύσιμα».

Για το χρονικό περιθώριο που η βενζίνη και το πετρέλαιο θα μπουν στην άκρη η Υφυπουργός απαντά ότι «οι μεταφορές το 2030 θέλουμε να είναι με μηδενικούς ρύπους, όμως αυτό από τη μια μέρα στην άλλη, αντιλαμβάνεστε δεν μπορεί να γίνει.

Βλέπουμε και στον υπόλοιπο κόσμο, στην υπόλοιπη Ευρώπη να παρατείνεται σε ένα βαθμό για κάποια χρόνια. Όμως θέλουμε να πάμε σε αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα. Γι’ αυτό και επιδοτούμε και έχει σημασία να το λέμε αυτό με διάφορα προγράμματα ηλεκτροκίνησης».

Επιδότηση για ηλεκτρικά οχήματα

«Μέχρι τις 30 Απριλίου έχουμε στη διάθεσή μας το «κινούμαι ηλεκτρικά», το δεύτερο κύκλο το οποίο επιδοτεί ηλεκτρικά οχήματα.

Κάνοντας μια τροποποίηση στην Κοινή Υπουργική Απόφαση της 27/11 του 2023, αλλάξαμε κάπως τις διαδικασίες. Έτσι οι συμπολίτες μας, οι οποίοι έδειχναν πραγματικό ενδιαφέρον, ήταν αυτοί οι οποίοι προχώρησαν στο πρόγραμμα, ενώ εκείνοι οι οποίοι είχαν δεσμεύσει χρήματα αλλά δεν προχωρούσαν σε κάποια αγορά ηλεκτρικού οχήματος, βγήκαν εκτός προγράμματος. Αυτό γίνεται κάθε 45 μέρες.

Δηλαδή πλέον οι Έλληνες συμπολίτες μας έχουν στη διάθεσή τους 45 μέρες να δείξουν έμπρακτο ενδιαφέρον ώστε τελικά να πάρουν αυτή τη μεγάλη επιδότηση. Φτάνει στις 8.000 ευρώ για κάποιο ηλεκτρικό όχημα

Σχεδιάζουμε και το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά 3» που θα είναι το επόμενο πρόγραμμα.

Στόχος μας είναι να είναι ένα λιγότερο γραφειοκρατικό πρόγραμμα, να είναι πιο ευέλικτο, να μπορούν να γίνουν όλα πιο γρήγορα, να διευκολύνεται και το κομμάτι των υπηρεσιών αλλά και των πολιτών να είναι έτσι σε μια πιο γρήγορη διαδικασία αυτής της επιδότησης. Και συνεχίζουμε και με πολλά ακόμα προγράμματα, είναι άλλα τρία. Είναι το «φορτίζω παντού», είναι «η Αστυπάλαια», μιλάμε για κάποια νησιά που θέλουμε να είναι απολύτως ηλεκτρισμένα και φυσικά τα «πράσινα ταξί».

Τα κίνητρα για τα «πράσινα ταξί»

Αυτή τη στιγμή στην Αττική υπάρχουν περίπου 14.000 ταξί. Το κυρίαρχο μάλιστα καύσιμο στα ταξί σε ποσοστό 82,8% είναι πετρέλαιο και περίπου 14% είναι με φυσικό αέριο.

Με το πρόγραμμα για τα «πράσινα ταξί» όπως ανέφερε η κα Αλεξοπούλου «μιλάμε για χρήματα του ταμείου ανάκαμψης. Μιλάμε για 40 εκατομμύρια ευρώ τα οποία έχουν το πρωτοφανές νούμερο των 22.500 ευρώ ανά ηλεκτρικό όχημα και σε αυτό μπορεί κανείς να προσθέσει και κάποιες υποκατηγορίες οι οποίες μπορεί να είναι κάποιος συμπολίτης μας ΑμεΑ ή μπορεί να είναι κάποιος πολύτεκνος ή μπορεί να είναι κάποιος νέος σε ηλικία οδηγός ταξί κάτω από 29 ετών, οπότε τότε αυξάνεται αυτό το ποσό και μπορεί να φτάσει και στο ποσό επιδοτήσεις των 28.000 ευρώ.

Αυτό το ποσό δε δίνεται σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Ήταν πολύ μεγάλο ποσό και πραγματικά παροτρύνουμε τους επαγγελματίες του χώρου των ταξί να πάρουν αυτή την επιδότηση».

Αναφορικά με τους σταθμούς φόρτισης η Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών δηλώνει πως «υπάρχει και μια εφαρμογή στο κινητό, η εφαρμογή plug in στην οποία μπορείτε να βρείτε μέσα στο χάρτη στη χώρα μας, σε κάθε σημείο που βρίσκεται φορτιστής, αν είναι διαθέσιμος ή όχι και έτσι μπορείτε να προγραμματίσετε ένα οποιοδήποτε ταξίδι οπουδήποτε στη χώρα».

Έφθασαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

Έφθασαν τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία στη χώρα μας, 110 στη Θεσσαλονίκη και 140 στην Αθήνα. Το ηλεκτρικό όχημα δεν μπορεί να κινηθεί αν δεν φορτιστεί και αυτή τη στιγμή «έχουμε ένα θέμα ότι πρέπει να μπουν ταυτόχρονα και γίνεται αυτό οι φορτιστές, οι υποδομές φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Επίσης χρειάζεται να γίνουν κάποιες δοκιμές. Χαρακτηριστικά θα σας πω ότι 38 από τα 250 λεωφορεία θα κάνουν κάποιες δοκιμές που σημαίνουν ή 5.000 χιλιόμετρα ή 30 ημερολογιακές ημέρες. Κάποια δραστηριότητα στους δρόμους της Αθήνας και δεν θα έχουν επιβατικό κοινό.

Θα γίνουν αυτές οι δοκιμές και εφόσον όλα πάνε καλά, που θα πάνε καλά, θα προχωρήσουμε αμέσως μετά, έχοντας και τις υποδομές φόρτισης, έτοιμες να βγουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», αναφέρει η κα Αλεξοπούλου.

Νέες κάμερες και τσουχτερά πρόστιμα στις λεωφορειολωρίδες

Στο κυριακάτικο μήνυμα του πρωθυπουργού στο facebook, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για τις κάμερες στις λωρίδες των λεωφορείων και ότι θα αυξηθούν και θα γίνει χρήση.

«Ο κύριος Πρόεδρος αναφέρθηκε σε αυτές τις 12 ψηφιακές πλέον κάμερες. Μέχρι σήμερα ήταν αναλογικές που ήταν μια προμήθεια του ΟΑΣΑ, η οποία έγινε η εγκατάσταση τους και από κει και πέρα τις χειρίζεται η Ελληνική Αστυνομία.

Γιατί όταν λες σε κάποιο συμπολίτη ότι πάρε ένα λεωφορείο να πας στη δουλειά σου, τότε πρέπει πρώτα απ’ όλα να το έχεις ένα σύγχρονο όχημα, αλλά πρέπει και η λεωφορειολωρίδα στην οποία θα κινηθεί να είναι μια ελεύθερη λεωφορειολωρίδα, η οποία θα τον διευκολύνει να πάει γρήγορα και δεν θα μπαίνει μπροστά οποιοσδήποτε ή θα τηρούνται τελοσπάντων οι νόμοι και οι κανόνες».