ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΑύξηση στα κόμιστρα λόγω καυσίμων: «Δίκοπο μαχαίρι» για τα ταξί του Αγρινίου

Αύξηση στα κόμιστρα λόγω καυσίμων: «Δίκοπο μαχαίρι» για τα ταξί του Αγρινίου

Αύξηση στα κόμιστρα λόγω καυσίμων: «Δίκοπο μαχαίρι» για τα ταξί του Αγρινίου

«Δίκοπο μαχαίρι» για τα ταξί του Αγρινίου η αύξηση στα κόμιστρα λόγω καυσίμων σύμφωνα με την εφημερίδα “Συνείδηση”, η οποία αναφέρει πως οι αυξήσεις στον κλάδο των ταξί μπορεί να έχουν διαφορετική επίπτωση ανάλογα με την περιοχή.

Αναλυτικά το δημοσίευμα της εφημερίδας: 

Νέο ενιαίο τιμολόγιο θεσπίζεται για τα κόμιστρα των επιβατηγών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων (ταξί) σε όλη την επικράτεια, μετά από απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Το νέο τιμολόγιο θα τεθεί ισχύ με τη δημοσίευση της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αλλά ήδη τα συμπεράσματα έχουν βγει για τους επαγγελματίες του κλάδου.

Αν το επιβατικό κοινό διατηρήσει τη «δυναμικότητα» που διαθέτει μέχρι και σήμερα, οι επαγγελματίες του κλάδου στις μεγάλες πόλεις θα είναι αρκετά ωφελημένοι από την αύξηση, ενώ στον αντίποδα σε μια πόλη, όπως το Αγρίνιο ή σε μικρότερες πόλεις οι οδηγοί των ταξί θα έχουν μπροστά τους «δίκοπο μαχαίρι»…

Και αυτό γιατί στο Αγρίνιο το 80% των διαδρομών των ταξί είναι εντός «περιμετρικής», δηλαδή οι αποστάσεις είναι μικρές και ο πιθανός πελάτης των ταξί, που αυτή την περίοδο πιέζεται οικονομικά από την εκτίναξη του πληθωρισμού δεν είναι δύσκολο να βρει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Πράγμα που μπορεί να μεταφραστεί σε λιγότερα δρομολόγια για τα ταξί και έτσι η αύξηση στα κόμιστρα να μην γίνει «αισθητή» στους επαγγελματίες.

Ο Πρόεδρος των Ραδιοταξί Αγρινίου Λεωνίδας Μάττας μιλώντας στη «Σ» αναφέρεται στις αυξήσεις στα κόμιστρα και φέρνει παραδείγματα, που αφορούν και τις ιδιαιτερότητες του κλάδου στο Αγρίνιο.

Αύξηση στα κόμιστρα λόγω καυσίμων: «Δίκοπο μαχαίρι» για τα ταξί του ΑγρινίουΣυγκεκριμένα ο κ. Μάττας αναφέρει: «η αύξηση αυτή προέκυψε λόγω της ραγδαίας αύξησης των καυσίμων, διαφορετικά δεν είχε πρόθεση ο κλάδος μας να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια. Αντιθέτως, σκοπός μας ήταν να σταθεροποιηθούν τα καύσιμα ή να επιδοτηθούμε για τα καύσιμα. Η αύξηση αυτή μπήκε στον κλάδο μετά από 13 χρόνια, με τη διαφορά πως όταν ο ΦΠΑ από το 13% πήγε στο 24% και επανήλθε και πάλι στο 13%. Αυτό βέβαια ήταν αναπροσαρμογή του τιμολογίου και όχι αύξηση.

Η αύξηση που μπήκε αφορά κυρίως την ελάχιστη διαδρομή, η οποία από τα 3,50 ευρώ πήγε στα 4 ευρώ, έχουμε αύξηση επίσης στην αναμονή που ήταν 11,80 και φτάνει στα 15 ευρώ ανά ώρα αναμονής, έχουμε αύξηση στη σημαία, με το που ενεργοποιείται το ταξίμετρο για να ξεκινήσει το ταξί για δρομολόγιο.

Συγκεκριμένα ξεκινούσε από το 1,20 και πάει στο 1,80 και υπάρχει επίσης αύξηση και στη μονή ταρίφα από τα 68 λεπτά που ήταν πήγε στα 90 λεπτά. Αυτή η αύξηση είναι παραπάνω απ’ ότι θα θέλαμε, δεδομένου πως οι αποστάσεις των περίπου 4 ευρώ τώρα θα φτάνουν τα 5 ευρώ και θα τα ξεπερνούν. Η αύξηση στην διπλή ταρίφα, στην αποζημίωση ανά χλμ εκτός περιμετρικής είναι ελάχιστη. Από 1,20 πάει στο 1,25.

Για παράδειγμα, αν ένα ταξί από το Αγρίνιο θέλει να πάει στο Μεσολόγγι πλήρωνε ο πελάτης περίπου 45 ευρώ, τώρα θα πληρώνει 2 ευρώ περίπου παραπάνω. Δεν υπάρχει καμία επιπλέον διαφορά σε κάτι άλλο, δεν έχει αλλάξει δηλαδή κάτι στην τηλεφωνική κλήση προς το ταξί, ούτε στα ραντεβού κλπ και από τις αλλαγές αυτές οι βασικές είναι η ελάχιστη και η μονή ταρίφα.

Η μονή ταρίφα χρησιμοποιείται εντός της περιμετρικής ζώνης, δηλαδή ένα ταξί για να κάνει μια διαδρομή μέσα στην πόλη χρησιμοποιεί το τιμολόγιο 1 (μονή ταρίφα) εκτός και η διαδρομή είναι μετά τις 12.00 το βράδυ μέχρι και 05.00 το πρωί που αυτόματα μπαίνει το τιμολόγιο 2 (νυχτερινό τιμολόγιο).

Η πλειοψηφία των διαδρομών των ταξί στο Αγρίνιο, το 80% δηλαδή, δεν θα ξεπερνά τα 4 ευρώ σε κόστος, καθώς είναι εντός της πόλης. Οι περισσότεροι που χρησιμοποιούν ταξί είναι για να μεταβούν από το κέντρο του Αγρινίου στον Άγιο Κωνσταντίνο, στην Αγία Βαρβάρα κλπ, σε τέτοια περίμετρο δηλαδή.

Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν το ταξί για να βγουν λίγο έξω από την πόλη θα αντιληφθούν την αύξηση, αλλά ήταν κάτι που δεν μπορούσαμε να αποφύγουμε. Όλα αυτά γίνονται μετά από αποφάσεις του υπουργείου Μεταφορών.

Με τα νέα δεδομένα και ανάλογα με το σημείο που ο πελάτης επιβιβάζεται στο ταξί και αποβιβάζεται λ.χ για το Καινούργιο πλήρωνε περίπου στα 8 ευρώ και τώρα θα πληρώνει περίπου 9 ευρώ. Πάντα εξαρτάται από πού θα ξεκινήσει το ταξί και που θα σταματήσει.

Το Καινούργιο δηλαδή από την αρχή του χωριού ως το τέλος του έχει απόσταση 2 χλμ, συνεπώς, διαφορετικά χρήματα θα πληρώσει κάποιος που θα πάρει το ταξί από τον Άγιο Κωνσταντίνο για το Καινούργιο και διαφορετικά χρήματα κάποιος που θα επιβιβαστεί στο ταξί από τα Καραπανέϊκα, την «πεταλούδα», την πλατεία στα 3 φανάρια ή την πλατεία Άρη Βελουχιώτη με προορισμό το Καινούργιο. Η διαφορά μπορεί να είναι και 1,5 ευρώ, καθώς όπως προαναφέραμε στο Καινούριο από την αρχή του χωριού ως το τέλος του έχει απόσταση 2 χλμ.

Κατά κανόνα στις 10 διαδρομές που θα κάνει ένα ταξί στο Αγρίνιο οι 8 θα είναι της τάξεως των 4 ευρώ, δεν υπάρχουν αποστάσεις όπως λ.χ στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, όπου η περιμετρική της Αθήνας είναι 60 χλμ, από το κέντρο ως και το αεροδρόμιο ή σχεδόν κοντά στην Κόρινθο. Αυτοί θα επωφεληθούν πολύ γιατί σ’ αυτό το τιμολόγιο η αύξηση είναι 20% με 25%.

Οι Αθηναίοι, αν θα έχουν δυναμικότητα στο επιβατικό κοινό θα επωφεληθούν, ενώ  εμείς ήμαστε σε «δίκοπο μαχαίρι», γιατί επιπλέον οι ανάγκες της μετακίνησης είναι μικρότερες και οι αποστάσεις είναι μικρότερες, επομένως κάποιος στο Αγρίνιο μπορεί να πάει και με τα πόδια, ενώ στην Αθήνα οι αποστάσεις είναι τεράστιες και αναγκαστικά θα καταλήξει σε ταξί για να μετακινηθεί.

Σε γενικό πλαίσιο η αύξηση στα ταξί του Αγρινίου είναι δίκοπο μαχαίρι, γιατί εκτός αυτών που προαναφέραμε, ναι μεν μπορεί να μιλάμε για αύξηση, αλλά τα οικονομικά του κόσμου είναι τέτοια, ώστε δεν ξέρουμε αν θα αποδώσει.

Επιπλέον, αυτός που χρησιμοποιούσε ταξί για να πάει στην Πάτρα ή την Αθήνα δεν θα επιβαρυνθεί σχεδόν καθόλου, γιατί στην περίπτωση αυτή μιλάμε για 5 λεπτά το χλμ αύξηση. Από το Αγρίνιο δηλαδή για την Αθήνα μπορεί να πληρώσει επιπλέον 15 ευρώ, ποσό που για τέτοια απόσταση είναι σχεδόν ασήμαντο, καθώς για τέτοιες αποστάσεις τα χρήματα είναι έτσι, ώστε το ταξί να μπορεί να επιστρέψει και στην έδρα του».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Ρεκόρ έκδοσης συντάξεων κατέγραψε ο ΕΦΚΑ το Μάιο

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ