ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ - Ειδήσεις, ΝέαΑιτωλοακαρνανιαΜεσολογγιΑπό… τα μαθητικά δρομολόγια εξυπηρετούνται οι κάτοικοι σε Γαλατά και Κρυονέρι

Από… τα μαθητικά δρομολόγια εξυπηρετούνται οι κάτοικοι σε Γαλατά και Κρυονέρι

Από… τα μαθητικά δρομολόγια εξυπηρετούνται οι κάτοικοι σε Γαλατά και Κρυονέρι

«Αποκλεισμένοι» σε Γαλατά και Κρυονέρι λόγω της γέφυρας του Ευήνου  

Από… τα μαθητικά δρομολόγια εξυπηρετούνται οι κάτοικοι

Η διαδρομή μέσω της Ιόνια Οδού διπλασιάστηκε και έγινε ασύμφορη χωρίς κρατική επιδότηση

Μετά τη διακοπή των δρομολογίων από το Αστικό ΚΤΕΛ Μεσολογγίου προς τα Δ.Δ. Γαλατά και Κρυονερίου, λόγω της ζημιάς που υπέστη η γέφυρα του Ευήνου από τα πλημμυρικά φαινόμενα της 3ης Δεκεμβρίου του 2021, η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ και ο δήμος Μεσολογγίου ζητούν από την Πολιτεία την οικονομική ενίσχυση του δήμου, ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας προς τα συγκεκριμένα χωριά.

Στην παρούσα φάση διατηρήθηκαν μόνο τρία δρομολόγια, δεδομένου ότι η διαδρομή για τον ίδιο προορισμό μέσω της Ιόνιας Οδού είναι διπλάσια (ήτοι 44 χλμ μέσω της παλαιάς εθνικής οδού και 80 χλμ από την Ιόνια)!

Οι κάτοικοι του Γαλατά και του Κρυονερίου είναι απόλυτα συνδεδεμένοι κοινωνικά και οικονομικά με  το Μεσολόγγι, παρά το γεγονός ότι ανήκουν διοικητικά στον δήμο Ναυπακτίας, με αποτέλεσμα πλέον να επιχειρούν να εξυπηρετηθούν ακόμη και μέσω των μαθητικών δρομολογίων, που εκτελούνται κανονικά. Η οικονομική επιβάρυνση του Αστικού ΚΤΕΛ Μεσολογγίου, καθώς η διαδρομή πλέον μεγάλωσε καθιστά ασύμφορη την συνέχιση των δρομολογίων χωρίς κρατική επιδότηση.

«Βάζουμε τα έξοδα από την τσέπη μας…»

Ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Μεσολογγίου Βασίλης Λυμπεράκης μιλώντας στη «Σ» για το ζήτημα τόνισε:

«σε αυτή την χρονική συγκυρία πραγματοποιούμε τρία δρομολόγια, τα οποία είναι μαθητικά και κατά το διάστημα των γιορτών προσθέσαμε ακόμη δύο δρομολόγια για να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής, ενώ από τα μαθητικά δρομολόγια εξυπηρετούνται και οι υπόλοιποι κάτοικοι του Γαλατά και του Κριονερίου.

Αυτά τα δρομολόγια τα κάνουμε με έξοδα που βάζουμε από την τσέπη μας, δεν επιχορηγούμαστε ως Αστικό ΚΤΕΛ Μεσολογγίου από κανέναν και γι’ αυτό ζήτησα επιχορήγηση της τάξης των 236.520 ευρώ για να μπορέσουμε να επαναφέρουμε τα δρομολόγια, όπως ήταν πριν γίνει η ζημιά στη γέφυρα.

Ζητήσαμε με το δήμαρχο Μεσολογγίου τα χρήματα αυτά και αν συνδράμει η Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας και ο δήμος Ναυπακτίας θα είναι καλύτερα και θα έχουμε την οικονομική δυνατότητα να πραγματοποιούμε και πάλι τα 12 δρομολόγια που είχαμε κατά το παρελθόν. Από τότε που αναγκαστήκαμε να κόψουμε τα 12 δρομολόγια και να διατηρήσουμε τα μαθητικά βάζουμε τα έξοδα από την τσέπη μας.

Πριν υποστεί ζημιά η γέφυρα του Ευήνου κάναμε 44 χλμ και τώρα κάνουμε 80 χλμ και γι αυτό ζητήσαμε τις 236.520 ευρώ, ενώ η επιβατική κίνηση είναι απειροελάχιστη. Μπορεί σε ένα χωριό να κόψουμε ακόμη και δύο εισιτήρια. Πως θα ανταποκριθούμε στα έξοδα; Από Γαλατά και Κρυονέρι τώρα εξυπηρετούνται 56 μαθητές που μετακινούνται προς το Ευηνοχώρι για να πάνε στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και ακόμη 8 παιδιά μετακινούνται με το Αστικό ΚΤΕΛ από τον Γαλατά και το Κρυονέρι προς το Μεσολόγγι για να πάνε στο ΕΠΑΛ.

Πριν υπενθυμίζω πως υπήρχαν 12 δρομολόγια στην συγκεκριμένη περιοχή. Δεν ήταν το λεωφορείο σε κάθε δρομολόγιο γεμάτο, υπήρχαν δρομολόγια και με 5 ή 6 άτομα, αλλά από τη συγκεκριμένη περιοχή συνολικά, κατά προσέγγιση, μετακινούνταν με το Αστικό ΚΤΕΛ περίπου 100 – 150 άτομα την ημέρα.

Για τα υπόλοιπα χωριά δεν άλλαξε κάτι, τα δρομολόγια συνεχίζονται κανονικά ανεξαρτήτως της επιβατικής κίνησης. Θέλουμε να βοηθάμε και να εξυπηρετούμε τον κόσμο, αλλά η διακοπή των δρομολογίων έγινε, διότι δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στα έξοδα που πολλαπλασιάστηκαν αυτόματα και απότομα, από τα 44χλμ που έκανε πριν το Αστικό ΚΤΕΛ, τώρα τα χιλιόμετρα εκτοξεύτηκαν στα 80. Το Αστικό ΚΤΕΛ Μεσολογγίου δεν λαμβάνει επιδότηση από πουθενά όπως λαμβάνουν άλλα Αστικά ΚΤΕΛ σε όλη τη χώρα λ.χ. του Αγρινίου που λαμβάνει επιδότηση από το δήμο Αγρινίου.

Τα επιπλέον χιλιόμετρα που προέκυψαν μετά την ζημιά στη γέφυρα και για όλα τα δρομολόγια, από το πρωί δηλαδή ως το βράδυ, τα κοστολογήσαμε 236. 520ευρώ, αλλά δεν είναι αυτό όλο το κόστος. Συγκεκριμένα αν λ.χ. ένα δρομολόγιο κοστίζει 100 ευρώ το Αστικό ΚΤΕΛ Μεσολογγίου το χρεώνει για 50 ευρώ γιατί και πριν το δρομολόγιο αυτό εκτελούνταν ανεξαρτήτως αν μας συνέφερε ή όχι. Θα έπρεπε να γίνεται όπως σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, το δρομολόγιο δηλαδή για κάποια χωριά θα έπρεπε να πληρώνεται από κάπου ως άγονη γραμμή».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

  Θρήνος στη Φθιώτιδα για 14χρονο παιδί που «έφυγε» από κορωνοϊό          

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ