Ανελκυστήρες - Αιτωλοακαρνανία: «Να παραταθεί η διαδικασία για την πιστοποίηση», λένε οι τεχνικοί

Ανελκυστήρες - Αιτωλοακαρνανία: «Να παραταθεί η διαδικασία για την πιστοποίηση», λένε οι τεχνικοί
Ανελκυστήρες - Αιτωλοακαρνανία: «Να παραταθεί η διαδικασία για την πιστοποίηση», λένε οι τεχνικοί όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία βαριά πρόστιμα στις πολυκατοικίες μετά τις 30 Ιουνίου, αν δεν δοθεί νέα παράταση

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Και στην Αιτωλοακαρνανία εντείνεται ο προβληματισμός σχετικά με το πόσο εφικτό είναι να γίνουν οι έλεγχοι στους ανελκυστήρες των πολυκατοικιών και να βγουν τα πιστοποιητικά όπως προέβλεπε ο νόμος μέχρι τέλους του 2024 και μετά την προθεσμία που δόθηκε για τις 30 Ιουνίου 2025.

Οι πιστοποιημένοι φορείς που είναι τεχνικές εταιρείες έχουν ήδη φορτωμένα προγράμματα, οι ιδιοκτήτες αναζητούν διαφάνεια και σαφήνεια ως προς τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν, οι διαχειριστές βρίσκονται στο επίκεντρο των πιέσεων, οι ενοικιαστές ανησυχούν μήπως επωμιστούν από καλοθελητές κάποιο βάρος που δεν τους αναλογεί.

Ιδιοκτήτες έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες, την ώρα που άλλοι τηρούν στάση αναμονής με θύματα κυρίως τους εγκαταστάτες και συντηρητές που καλούνται να κάνουν όλο τον έλεγχο και να παραδώσουν τα στοιχεία στις συμβεβλημένες εταιρίες με το κράτος, οι οποίες θα εκδώσουν τα πιστοποιητικά που απαιτούνται, την ώρα που έχουν να κάνουν και το καθημερινό τους έργο αλλά και να εγκαταστήσουν νέα ασανσέρ σε διάφορες επενδύσεις και κτίσματα.

Η ΠΟΜΙΔΑ, δηλαδή ο πανελλήνιος φορέας τον ιδιοκτητών είχε χαρακτηρίσει την παράταση εύλογη και αναγκαία, σημειώνοντας ότι θα επιτρέψει την αντικατάσταση ή τον εκσυγχρονισμό παλαιών ανελκυστήρων με πιο ήπιο ρυθμό και χωρίς καταλογισμό των υψηλών προστίμων, όμως αυτό δεν επίλυσε την κεντρική διαφωνία που υπάρχει και η οποία είναι, φυσικά, ο επιμερισμός των εξόδων.

Στις περισσότερες πολυκατοικίες οι δαπάνες ανελκυστήρα επιμερίζονται βάσει ειδικής στήλης στον πίνακα χιλιοστών, που αποδίδει αυξημένο ποσοστό συμμετοχής στους ανώτερους ορόφους, μικρότερο στους χαμηλότερους και μηδενική στα ισόγεια ή/και τα καταστήματα που δεν χρησιμοποιούν τον ανελκυστήρα, όταν όμως μιλάμε για δαπάνες που φτάνουν σε κάποιες χιλιάδες- και μπορεί να απαιτήσουν ακόμη και αντικατάσταση ασανσέρ- γίνεται αντιληπτό ότι τα πράγματα παύουν να είναι απλά.

Μιλώντας στην «Συνείδηση» ο τεχνικός ανελκυστήρων, Θεόδωρος Μπέτσικας, υποστηρίζει ότι είναι αναγκαία μια παράταση πάνω στην ημερομηνία που έχει οριστεί:

Ανελκυστήρες - Αιτωλοακαρνανία: «Να παραταθεί η διαδικασία για την πιστοποίηση», λένε οι τεχνικοί
Ο Θεόδωρος Μπέτσικας

«Μπορεί να ακούγεται αδόκιμο, γιατί θα πρόκειται για παράταση πάνω σε παράταση, όμως ο όγκος του έργου είναι τόσο μεγάλος που είναι ανθρωπίνως αδύνατον να προλάβουμε και συγχρόνως να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας καθημερινά, κάνοντας και νέες εγκαταστάσεις, για παράδειγμα στην Λευκάδα όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση και αντικείμενο λόγω τουρισμού.

Η δουλειά μας απαιτεί υπευθυνότητα, παίζονται ζωές, δεν γίνεται μέσα σε πιεστικές προθεσμίες τις οποίες ούτε οι πιστοποιημένοι φορείς που θα αξιοποιήσουν τα στοιχεία μας μπορούν να υπηρετήσουν», εξηγεί.

Σε ό, τι αφορά το κόστος και το κατά πόσον έχουν ενεργοποιηθεί οι ιδιοκτήτες, ο κ. Μπέτσικας τονίζει: «Σε γενικές γραμμές το διάστημα από τον Δεκέμβριο μέχρι και σήμερα έχει υπάρξει ενεργοποίηση, οι συνάδελφοι έχουν ήδη κάνει πολλούς ελέγχους και σε γενικές γραμμές υπάρχει συνεννόηση για τα έξοδα καθώς όλοι και περισσότεροι απευθύνονται σε εξειδικευμένα γραφεία διαχείρισης πολυκατοικιών, για να μην υπάρχουν ζητήματα.

Οι περισσότερες παρεμβάσεις μας γίνονται στον πίνακα λειτουργίας όταν το ασανσέρ είναι εγκαταστημένο πριν το 2000 που η πλειοψηφία είχε μηχανικό σύστημα και στις πόρτες μετά από το 2000 που οι ανελκυστήρες έγιναν υδραυλικοί. Είναι, βέβαιο, όμως πως όταν οι ημερομηνίες θα πιέσουν περισσότερο, θα έχουμε όλο και περισσότερα συμβάντα… μη συνεννόησης».

Πάντως, για την αναγκαιότητα της πιστοποίησης και της συμμόρφωσης με τους διεθνείς κανόνες ασφάλειας, ο κ. Μπέτσικας είναι ξεκάθαρος: «Εμείς βλέπουμε τους πελάτες μας ως επιβάτες που πρέπει να φροντίσουμε την ασφάλειά μας, μιλάμε για κάθετη μετακίνηση όπως με το αυτοκίνητο στο δρόμο μιλάμε για οριζόντια. Μάλιστα στην καθημερινότητα του σύγχρονου ανθρώπου στην πόλη οι μετακινήσεις μέσα στους ανελκυστήρες είναι περισσότερες από ό,τι με το αυτοκίνητο στο δρόμο.

Οπότε, δεν θα πρέπει να βλέπει κανείς ιδιοκτήτης τον έλεγχο ασφάλειας και το κατά πόσον τηρούνται οι κανόνες ως περιττό έξοδο. Είναι αναγκαιότητα. Δεν μπορεί να έχουμε αυτοκίνητα και μηχανές που κοστίζουν 30 ή 40 χιλιάδες ευρώ και να είμαστε διστακτικοί σε μια πιστοποίηση που θα γίνει μια φορά και θα εξασφαλίσει την σωματική μας ακεραιότητα», επισημαίνει.

Πρέπει να σημειωθεί ότι εάν δεν εκδοθεί ή δεν ανανεωθεί εγκαίρως το πιστοποιητικό ανελκυστήρα, το πρόστιμο ανέρχεται στα 1.500 ευρώ για κάθε ιδιοκτήτη ή διαχειριστή.

Ακόμη πιο αυστηρές είναι οι κυρώσεις σε περιπτώσεις σοβαρών παραβάσεων: από 6.000 έως 9.000 ευρώ για παράνομη ηλεκτροδότηση, από 1.500 έως 15.000 ευρώ για παραλείψεις συντήρησης και έως 60.000 ευρώ στην περίπτωση ατυχήματος από ανελκυστήρα σε λειτουργία χωρίς έγκριση ή με παραβίαση σφραγίδων μετά από διακοπή λειτουργίας.

Στις μικρές πολυκατοικίες, όπου δεν υπάρχει εξειδικευμένος πίνακας χιλιοστών για τον ανελκυστήρα, η πρακτική που εφαρμόζεται είναι ο εμπειρικός επιμερισμός με βάση τα εμβαδά και με αναλογική επιβάρυνση ανά όροφο.

Επίσης, διαχωρίζεται η ευθύνη μεταξύ ιδιοκτητών και ενοικιαστών: οι ενοικιαστές συμμετέχουν στο κόστος συντήρησης και ελέγχου, αλλά όχι στις μεγάλες εργασίες επισκευής ή αντικατάστασης, που βαρύνουν αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες.

Γιάννης Συμψηρής - Εφημερίδα "Συνείδηση"

 

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Λίνα Μενδώνη για Αρχαίο Αγρίνιο: «Δεν είναι επισκέψιμος ο αρχαιολογικός χώρος» - Τι απαντά για την ανάδειξή του

Η Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε στο Αρχαίο Αγρίνιο απαντώντας στον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης σχετικά με την «εγκατάλειψη» του αρχαιολογικού χώρου.

Θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας;