ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ - Ειδήσεις, ΝέαΟικονομιαΑγρίνιο: Η ακρίβεια αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και φέρνει μικρότερο καλάθι

Αγρίνιο: Η ακρίβεια αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και φέρνει μικρότερο καλάθι

Αγρίνιο: Η ακρίβεια αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και φέρνει μικρότερο καλάθι

Η ακρίβεια αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και φέρνει μικρότερο καλάθι, όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, η οποία τονίζει πως ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ και κρεωπώλες στο Αγρίνιο μπροστά σε νέο τρόπο αγορών

Αναλυτικά το δημοσίευμα:  

Μιλώντας πρόσφατα σε ΜΜΕ ο πρόεδρος Συλλόγου μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ Ελλάδος Γιώργος Πηλίδης, σημείωνε πως η συνεχόμενη αύξηση που παρατηρείται οφείλεται κυρίως στην ενεργειακή κρίση, που φέρνει μία αλυσιδωτή κρίση, η οποία επηρεάζει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό το ράλι τιμών έχει ξεκινήσει από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση, όπως έλεγε.

Μάλιστα, για το χειμώνα, ο κ. Πηλίδης περιέγραφε ήδη το κόστος του ρεύματος στα μικρά σούπερ μάρκετ να έχει αυξηθεί τρεις φορές πάνω και διάφορα προϊόντα να έχουν αυξηθεί και να αναμένεται και νέα ανατίμηση. Συγκεκριμένα οι έρευνες κάνουν λόγο για αυξήσεις που επίκεινται από τον Σεπτέμβριο σε κρουασάν, τσουρέκια και κέικ έως και 20%, τυριά έως 12%, σαπούνια & υγρά πιάτων έως 9%, ζυμαρικά έως 8%, καθαριστικά και μαλακτικά ρούχων έως 8%,ρύζι 5%. Αυτές είναι ανατιμήσεις που γίνονται κατ’ εκτίμηση, αλλά κανείς δεν μπορεί να προβλέψει, αν η έκβαση θα είναι καλύτερη ή χειρότερη.

Κι αυτό γιατί, για παράδειγμα, τον Αύγουστο δεν υπήρξε κάποια «έκρηξη» τιμών, όπως συχνά αναφερόταν στον Τύπο. Σε βασικά αγαθά όπως αλλαντικά, τυροκομικά, γαλακτοκομικά, στιγμιαίο καφέ, αυγά, χαρτικά, οι αυξήσεις περιγράφονται να κυμαίνονται από 4% έως 20%, ένα εύρος που αφορά και στις διαφορές τιμών, που περιλαμβάνονται στο τουριστικό πακέτο του καλοκαιριού και στις διαφορές τιμών σε κάποιες περιοχές.

Συνολικά από ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης οι τιμές διαμορφώθηκαν το τελευταίο εξάμηνο στα παρακάτω επίπεδα:

-Αλεύρι (1 κιλό): Μάρτιος 1,28€ – Αύγουστος 1,86€, αύξηση 45%

-Ψωμί για τοστ (500 γρ.): Μάρτιος 1,85€ – Αύγουστος 2,20€, αύξηση 18,9%

-Γάλα (1 λίτρο): Μάρτιος 1,38€ – Αύγουστος 1,82€, αύξηση 31%

-Μακαρόνια (500 γρ.): Μάρτιος 0,97€ – Αύγουστος 1,20 €, αύξηση 23,7%

Τι συμβαίνει σε τοπικό επίπεδο σε σούπερ μάρκετ και κρέας

Ποιος είναι ο αντίκτυπος στο Αγρίνιο και τη γύρω περιοχή αυτών των τιμών, όμως, καθώς και της εντεινόμενης ανησυχίας για τον επερχόμενο χειμώνα, λόγω ενεργειακού;

Η ακρίβεια αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και φέρνει μικρότερο καλάθι
Ο Γρηγόρης Βασιλόπουλος

Η «Σ» ρώτησε σχετικά έναν ντόπιο επιχειρηματία στον τομέα, τον Γρηγόρη Βασιλόπουλο, ιδιοκτήτη του σούπερ μάρκετ «Βασιλόπουλος-Παναιτώλιο». «Η συμπεριφορά των καταναλωτών σίγουρα έχει επηρεαστεί και από τις τιμές, αλλά και από την ανησυχία που υπάρχει κυρίως στο ενεργειακό θέμα. Δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει κόψει κανείς βασικά αγαθά, άλλωστε οι τιμές δεν έχουν πάει σε τέτοια επίπεδα. Όμως κάνουν μικρότερες αγορές, παίρνουν πιο μικρό καλάθι με άλλα λόγια. Και επισκέπτονται τα καταστήματά μας περισσότερες φορές, πράγμα φυσιολογικό.

Αν υπάρχουν προϊόντα που δεν τα θεωρεί πολύ σημαντικά, αυτά δεν είναι τα τυριά ή το γάλα π.χ. όπου ίσως αναπροσαρμόσει τις ποσότητες. Περιορίζει κάπως ο καταναλωτής τα πιο «σνακ» προϊόντα, αυτά που δεν είναι πρώτης ανάγκης», εξηγεί ο κ. Βασιλόπουλος που όμως επισημαίνει έναν άλλο κίνδυνο που ελλοχεύει, των ελλείψεων σε κάποια είδη: «Επιχειρήσεις τροφίμων με τις οποίες συνεργαζόμαστε μας λένε, για παράδειγμα, ότι στην αγορά δεν υπάρχει σίκαλη. Όταν η ενέργεια είναι ακριβή και υπάρχει πόλεμος τόσων μηνών, ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις τι θα λείψει από την αγορά και πως αυτό θα επηρεάσει άλλα σημαντικά προϊόντα», τονίζει ο επιχειρηματίας από το Παναιτώλιο.

Η ακρίβεια αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και φέρνει μικρότερο καλάθι
Ο Βασίλης Παπαναθανάσης

Σε ότι αφορά το κρέας, που φαίνεται να έχει συγκρατηθεί σε αρκετά ανεκτά επίπεδα, ο κρεοπώλης και πρόεδρος των Κρεοπωλών Αγρινίου και περιχώρων, Βασίλης Παπαναθανάσης, εξηγεί ότι πήγαν κάποια στιγμή οι τιμές να ξεφύγουν, αλλά οι κρεοπώλες απορρόφησαν το κόστος της ενέργειας, ειδικά στην ευρύτερη περιοχή που υπάρχει και σημαντική ντόπια παραγωγή. «Όμως αυτό καθίσταται όλο και πιο δύσκολο το πρόβλημα, κυρίως είναι η αβεβαιότητα, το τι δηλαδή μπορεί να γίνει αύριο αν άλλα προϊόντα που επηρεάζουν το κρέας πάρουν «πάνω» απότομα.

Έχουν σταθεροποιηθεί οι τιμές στο τελευταίο διάστημα στα προϊόντα κρέατος αλλά οι καταναλωτές, ναι, αλλάζουν σιγά-σιγά. Ψάχνουν πιο πολύ τις τιμές, αποφεύγουν τις υπερβολές στις ποσότητες και αντικαθιστούν τις ακριβές προτιμήσεις με πιο φθηνές. Από εκεί και πέρα, οι ζωοτροφές, τα λιπάσματα, όλη η αλυσίδα της παραγωγής φαίνεται να είναι σε μια ύφεση, αλλά αυτό πάντα συμβαίνει αυτή την εποχή. Βγαίνει η νέα παραγωγή σε καλαμπόκι, κλπ, κυκλοφόρησαν και σιτηρά που είχαν κοπεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτό θα μείνει έτσι…», τονίζει ο κ. Παπαθανάσης.

Όπως επισημαίνει, αν δεν αποκλιμακωθεί σημαντικά η τιμή στο ρεύμα, δεν μπορούν οι πολίτες να αναμένουν τιμές, όπως παλιότερα.

Γιάννης Συμψηρής – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Εστίαση: 53% πάνω ο τζίρος στην Αιτωλοακαρνανία το β τρίμηνο (Πίνακας)

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ