ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑιτωλοακαρνανία: Σε αναστάτωση η αγορά του αυτοκίνητου – Για αργότερα… οι σκέψεις των καταναλωτών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αιτωλοακαρνανία: Σε αναστάτωση η αγορά του αυτοκίνητου – Για αργότερα… οι σκέψεις των καταναλωτών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αιτωλοακαρνανία: Σε αναστάτωση η αγορά του αυτοκίνητου – Για αργότερα… οι σκέψεις των καταναλωτών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Σε αναστάτωση η αγορά του αυτοκινήτου στην Αιτωλοακαρνανία, αλλά και πανευρωπαϊκά σύμφωνα με την εφημερίδα “Συνείδηση”. Τα τσιπ φέρνουν τα αυτοκίνητα ακόμη και έξι μήνες μετά την παραγγελία τους, όπως αναφέρει η εφημερίδα, η οποία τονίζει πως “πάνε” για αργότερα… οι σκέψεις των καταναλωτών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ την ίδια στιγμή την ανιούσα πήραν τα ανταλλακτικά, αλλά και η αύξηση του χρόνου παράδοσής τους.

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Αν και ένα από τα δημοφιλέστερα θέματα συζήτησης το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι η ηλεκτροκίνηση, το το υψηλό κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και τα σχετικά με τη φόρτισή του μεταθέτουν για αργότερα την όποια σκέψη των καταναλωτών για την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου.

Γενικότερα όμως η αγορά του αυτοκινήτου στην παρούσα φάση βιώνει μια μεγάλη αναστάτωση από τις επιπτώσεις της πανδημίας, της εκτίναξης του πληθωρισμού και της αύξησης της τιμής των καυσίμων. Και αυτό γιατί πρώτα απ’ όλα παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων, που μπορεί να φτάσουν τους έξι ή και πολύ περισσότερους μήνες.

Η αιτία, όπως εξηγούν μιλώντας στη «Σ» επαγγελματίες του κλάδου είναι η προβληματική τροφοδοσία των εργοστασίων με ημιαγωγούς – τσιπ. Οι καθυστερήσεις όμως αυτές έχουν συνέπειες, φέρνουν δηλαδή αυξήσεις και στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων…

Την ίδια ώρα φλέγον ζήτημα για την πλειοψηφία των ιδιοκτητών αυτοκινήτων είναι η αύξηση της τιμής των ανταλλακτικών, η οποία σχετίζεται άμεσα με τις διεθνείς εξελίξεις, αλλά και η αύξηση του χρόνου παράδοσή τους, μπορεί φυσικά να μην φτάνει τους μήνες όπως στην περίπτωση των νέων αυτοκινήτων, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μεγαλύτερη σε σχέση με το παρελθόν.

Η «Σ» συνομίλησε με επαγγελματίες του κλάδου οι οποίοι, έκαναν την δική τους προσέγγιση πάνω στα ζητήματα αυτά που απασχολούν τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Ο Νίκος Ψηλόπουλος (Nissan – Renault – Suzuki) ανέφερε: «το ενδιαφέρον που έχει δείξει ο κόσμος στην περιοχή μας για ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι μεγάλο μέχρι τώρα. Μέσα στο τελευταίο χρονικό διάστημα παραδώσαμε μόνο 1 ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ενδιαφέρον σε φιλολογικό επίπεδο δείχνουν περισσότερο τα ταξί, γιατί κάποια στιγμή στο μέλλον ο τομέας αυτός θα υποχρεωθεί από την Ε.Ε. να πάει σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αναμένουμε να δούμε την εξέλιξη του θέματος.

Η Ε.Ε. επιταχύνει στην αγορά την εισαγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω των ρύπων, θα μας οδηγήσουν σιγά – σιγά σε περισσότερο «καθαρά» αυτοκίνητα. Οι εταιρείες Nissan και Renault έχουν ανακοινώσει ήδη πως δε θα ασχοληθούν με την εξέλιξη των υφιστάμενων κινητήρων εσωτερικής καύσης σε euro 7 και θα «πάνε» σε καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα» σχολίασε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Σχετικά με τις καθυστερήσεις στις παραδώσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων ο κ. Ψηλόπουλος επεσήμανε: «οι καθυστερήσεις στην παράδοση των νέων αυτοκινήτων είναι σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο λόγος των καθυστερήσεων στις παραδόσεις στους πελάτες των νέων μοντέλων οφείλεται στην έλλειψη ημιαγωγών, δεν υπάρχουν δηλαδή τα ηλεκτρονικά τσιπ για να τοποθετηθούν κάποια εξαρτήματα στα νέα αυτοκίνητα.

Το ότι έκλεισαν κατά την περίοδο του covid τα περισσότερα εργοστάσια είναι ακόμη ένας παράγοντας που συμβάλει σ αυτό, όπως επίσης και το ότι τα τσιπ είχαν χρησιμοποιηθεί περισσότερο σε οθόνες, υπολογιστές κλπ και όταν ο τομέας του αυτοκινήτου είχε ζήτηση σε τσιπ δεν μπορούσαν τα εργοστάσια να την καλύψουν.

Σαφώς επηρεάζει και ο πόλεμος στην Ουκρανία, όπως επίσης και η αύξηση του καυσίμου. Είναι πολυσύνθετο ζήτημα και το μόνο σίγουρο είναι πως οι καθυστερήσεις στην παράδοση είναι μεσοσταθμικά στους 5 με 6 μήνες, ενώ σε κάποιες εταιρείες είναι λίγο παραπάνω και σε κάποιες άλλες λίγο παρακάτω».

Ο Χρήστος Σταθοκωστόπουλος (Ford Σταθοκωστόπουλος) σημείωσε:

Αιτωλοακαρνανία: Σε αναστάτωση η αγορά του αυτοκίνητου - Για αργότερα… οι σκέψεις των καταναλωτών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ο Χρήστος Σταθοκωστόπουλος

«ο χώρος του αυτοκινήτου από τον περασμένο Μάρτιο έχει μπει σε μια διαδικασία η οποία έχει επιφέρει κάποια προβλήματα. Το βασικότερο είναι η έλλειψη καινούργιων αυτοκινήτων. Οι αγοραστές μπορεί να είναι 100 και τα προσφερόμενα αυτοκίνητα να είναι 40. Αυτό αφορά το σύνολο του χώρου του αυτοκινήτου και σίγουρα είναι φαινόμενο πανευρωπαϊκό, ίσως και παγκόσμιο. Η επίσημη αιτιολογία από όλα τα εργοστάσια είναι η έλλειψη ημιαγωγών, τα τσιπάκια όπως απλά τα λέμε.

Όταν λοιπόν τα εργοστάσια έβγαζαν 100 αυτοκίνητα για τους 100 αγοραστές και τώρα βγάζουν 40 αυτοκίνητα δημιουργείται το «κενό» των 60 αυτοκινήτων, το οποίο σε ακολουθεί και τον επόμενο μήνα και τον μεθεπόμενο. Οι χρόνοι παράδοσης είναι 5 με 6 μήνες, ίσως και 1 χρόνο.

Αυτό έχει δημιουργήσει σημαντική αναστάτωση στην αγορά και δεν γνωρίζουμε που θα οδηγήσει. Στην αρχή μας έλεγαν πως θα τελειώσει το 2022, αλλά τώρα μας ενημερώνουν πως θα συνεχιστεί και το2023. Αυτό έχει δημιουργήσει αύξηση στις τιμές, γιατί όσο μικραίνει ο παραγόμενος αριθμός ενός προϊόντος, ενός αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη περίπτωση, τόσο αυξάνεται και το κόστος του προϊόντος.

Ένας δεύτερος σημαντικός παράγοντας είναι πως όλο αυτό μεταφέρει την αύξηση και στην τιμή των μεταχειρισμένων, αλλά και δημιουργεί έλλειψη μεταχειρισμένων. Όταν αναμένει 6 ή 8 μήνες κάποιος για να πάρει το νέο του αυτοκίνητο αργεί να βγάλει προς πώληση το παλιό του αυτοκίνητο.

Τα ανταλλακτικά αναγκαστικά ακολουθούν τον κύκλο αυτό. Αυξάνεται το κόστος τους, αλλά προς το παρόν προσπαθούμε να κρατήσουμε φθηνή την συντήρηση του αυτοκινήτου. Καθυστέρηση στο κομμάτι αυτό, στα ανταλλακτικά, δεν παρατηρείται και ιδιαίτερα μεγάλη».

Για τον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο κ. Σταθοκωστόπουλος δήλωσε: «στα επαγγελματικά αυτοκίνητα τα πράγματα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση είναι πιο στάσιμα σε σχέση με τα επιβατικά. Ναι μεν οδεύουμε προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά με αργό ρυθμό. Στα επιβατικά οι ρυθμοί είναι πολύ γρήγοροι. Αυτή την στιγμή η τάση είναι για κατάργηση των πετρελαιοκινητήρων, ενώ  έχουμε μετατόπιση προς τα υβριδικά.

Σταδιακά μέχρι και το 2030, σύμφωνα με τα όσο έχουν ψηφιστεί στην Ε.Ε. και στην Ελλάδα, θα υπάρξει απαγόρευση πώλησης καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και πετρελαίου). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την τεχνολογία και τον αριθμό των προϊόντων που υπάρχει αυτή την στιγμή είναι ακριβά αυτοκίνητα. Αυτό δείχνει το μέλλον ποιο θα είναι, αλλά με αργό ρυθμό.

Στην Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική φαίνεται ωστόσο πως τα επέμενα 3 χρόνια θα υπάρχουν καταιγιστικές εξελίξεις ως προς το αυτοκίνητο, στον τρόπο πώλησης των αυτοκινήτων, στις τιμές των αυτοκινήτων, αλλά και στην δημιουργία δικτύου φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δεν θα κάνει εντύπωση αν ξαφνικά υπάρχει καταιγισμός επιδοτήσεων για την δημιουργία σημείων φόρτισης αυτοκινήτων που μπορεί να συμπεριλαμβάνουν δήμους, βενζινάδικα, εμπορικά καταστήματα κλπ».

Ο Παναγιώτης Γαλαζούλας υπεύθυνος πωλήσεων της Citroen στην Αιτωλοακαρνανία τόνισε:

Αιτωλοακαρνανία: Σε αναστάτωση η αγορά του αυτοκίνητου - Για αργότερα… οι σκέψεις των καταναλωτών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ο Παναγιώτης Γαλαζούλας

«υπάρχει αμυδρό ενδιαφέρον από τους Αιτωλοακαρνάνες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διότι δεν υπάρχουν ακόμη φορτιστές για το σπίτι. Δεν ξεκίνησε ακόμη η εφαρμογή του «οδηγώ ηλεκτρικά», ώστε ο κόσμος να μπορεί να φτιάξει στο σπίτι του πρίζες.

Υπάρχει επίσης σε όλη την κοινωνία οικονομικό ζήτημα και αυτό είναι παράγοντας σημαντικός, λόγω του οποίου ακόμη δεν μπορεί ο κόσμος να ανταπεξέλθει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι ακόμη ακριβά σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Σκοπός της Ευρώπης είναι να απεξαρτηθεί από το πετρέλαιο, καθώς η ίδια δεν διαθέτει, συνεπώς θέλει να απεξαρτηθεί από άλλες χώρες και γι’ αυτό προωθείται πολύ η ηλεκτροκίνηση. Πιστεύω πως με την εξέλιξη των αυτοκινήτων, σε 3 με 4 χρόνια θα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τότε θα αλλάξουν όλα και γρήγορα.

Επίσης ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα φορτίζεται σε λιγότερο χρόνο, ενώ θα μπορεί να υπάρχει και βοήθεια από το κράτος, ώστε ο κόσμος να μπορέσει να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διότι το μέλλον στην Ευρώπη είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Ο κ. Γαλαζούλας αναφερόμενος στις καθυστερήσεις στην παράδοση των αυτοκινήτων και στο ζήτημα των ανταλλακτικών σημείωσε: «αυτή την στιγμή υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις. Όσο πιο δημοφιλές είναι το αυτοκίνητο, τόσο αυξάνεται ο χρόνος παράδοσής του. Ο Έλληνας έχει αγάπη στο αυτοκίνητο, αλλά δυστυχώς η χώρα μας έχει πέσει σε κατηγορία πωλήσεων. Στο παρελθόν ήμασταν σαν χώρα στην πρώτη κατηγορία πωλήσεων.

Πριν κάποια χρόνια μπορεί να πουλούσαμε 20 αυτοκίνητα το μήνα, τώρα πουλάμε 20 το χρόνο, οπότε δεν ήμαστε από τις πρώτες χώρες που θα πάρουν αυτοκίνητα, αλλά λόγω του πολέμου και της έλλειψης τσιπ, αλλά και άλλων αντίστοιχων λόγων που έχουν διαμορφωθεί σε τουλάχιστον Ευρωπαϊκό επίπεδο, υπάρχει αύξηση του χρόνου παράδοσης των νέων αυτοκινήτων.

Τα ανταλλακτικά μπορεί να καθυστερήσουν μέχρι 20 – 30 ημέρες το πολύ, αλλά λόγω της κατάστασης που ζούμε στην Ε.Ε. με τον πόλεμο στην Ουκρανία κλπ αυξήθηκε και η τιμή των ανταλλακτικών, αλλά όλοι επιχειρούμε όπου μπορούμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας».

Ο Κώστας Παπαχρήστος (Αφοί Παπαχρήστου Hyundai – KIA) σημείωσε:

Αιτωλοακαρνανία: Σε αναστάτωση η αγορά του αυτοκίνητου - Για αργότερα… οι σκέψεις των καταναλωτών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ο Κώστας Παπαχρήστος

«η καθυστέρηση στην παράδοση σχετίζεται άμεσα με το μοντέλο αλλά και την έκδοση. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να περιμένουμε από 3 μήνες μέχρι και 6 μήνες για να παραλάβουμε το νέο αυτοκίνητο.

Ο κόσμος ενδιαφέρεται για καινούργιο αυτοκίνητο, ενώ είναι ενημερωμένος για τις καθυστερήσεις στην παράδοση που είναι φαινόμενο τουλάχιστον ευρωπαϊκό και έχουν υπομονή. Τα τελευταία  χρόνια το καινούργιο αυτοκίνητο έχει ανεβεί πάρα πολύ στην προτίμηση του κόσμου σε σχέση με το μεταχειρισμένο, η ζήτηση είναι μεγαλύτερη λόγω εγγύησης, αξιοπιστίας, τεχνολογίας κλπ.

Στον τομέα των ανταλλακτικών αυτά που είναι απαραίτητα και έχουν περισσότερη ζήτηση είναι άμεσα διαθέσιμα, όπως επίσης δεν τίθεται ζήτημα στα αναλώσιμα υλικά που χρειάζονται στα service. Τα ανταλλακτικά που δεν χρησιμοποιούνται συχνά μπορεί να σημειώσουν μια καθυστέρηση περίπου 15 με 20 ημέρες για να έρθουν από την κεντρική αποθήκη της Ευρώπης.

Σίγουρα ο καθένας χρειάζεται άμεσα αυτοκίνητο και γι αυτό όταν πρόκειται για ανταλλακτικά τα φέρνουμε όσο πιο δυνατόν γρηγορότερα γίνεται, ενώ υπάρχουν και άλλες λύσεις. Αν χρειάζεται μπορούμε να παραχωρήσουμε και όχημα αντικατάστασης για να μπορεί να εξυπηρετηθεί ο πελάτης».

Για τον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο κ. Παπαχρήστος ανέφερε: «το καθημερινό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι φθηνότερο σε σχέση με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (βενζίνης – πετρελαίου), αλλά λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που βιώνουμε η απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι μεγαλύτερη σε σχέση με ένα εσωτερικής καύσης, αλλά αυτό με την πάροδο του χρόνου θα βελτιωθεί και θα αλλάξει κατά πολύ, οι τιμές δηλαδή στα ηλεκτρικά θα πέσουν πολύ.

Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην τοπική κοινωνία, αλλά θεωρούν πως είναι λίγο νωρίς για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό θα αλλάξει σταδιακά, διότι θα πολλαπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια  τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία μέχρι στιγμής στο Αγρίνιο εντοπίζονται σε super market.

Επίσης, το ότι υπάρχει πρόβλεψη, βάσει νομοθεσίας, για την εγκατάσταση φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις νέες πολυκατοικίες και πως σύντομα θα είναι εύκολη και η τοποθέτηση φορτιστή στις μονοκατοικίες θα αλλάξει ριζικά το πεδίο του αυτοκινήτου. Σε μια πενταετία θα μιλάμε με άλλα δεδομένα, γιατί αυτή την στιγμή βρισκόμαστε σε μεταβατικό στάδιο και περιμένουμε και εμείς να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι σίγουρα το μέλλον στην Ε.Ε., ενώ θα υπάρξουν και αλλαγές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγαλύτερες αυτονομίες κλπ».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Δυτική Ελλάδα: Μετ’ εμποδίων ανεβαίνουν οι τζίροι σε καταλύματα και εστίαση (Πίνακας)

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ