Αιτωλοακαρνανία: Παραμένουν πολλά τα κενά σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Άμεση η ανάγκη στην Αιτωλοακαρνανία για επιτάχυνση της δεύτερης φάσης πρόσληψης των αναπληρωτών. Παραμένουν πολλά τα κενά όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση". Περίπου στο 50% τα κενά στην Δευτεροβάθμια, ανάλογα κενά στην παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια

Αιτωλοακαρνανία: Παραμένουν πολλά τα κενά σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Άμεση η ανάγκη στην Αιτωλοακαρνανία για επιτάχυνση της δεύτερης φάσης πρόσληψης των αναπληρωτών. Παραμένουν πολλά τα κενά όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση". Περίπου στο 50% τα κενά στην Δευτεροβάθμια, ανάλογα κενά στην παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Στην αρχή του Σεπτεμβρίου ανακοινώθηκαν τα ονόματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται στην Α φάση και απ ό,τι φάνηκε στην Αιτωλοακαρνανία σε ό,τι αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως προς την Γενική Αγωγή ο αριθμός της κάλυψης των κενών ήταν αρκετά μεγάλος, αλλά το πρόβλημα παρουσιάστηκε στην Ειδική Αγωγή, όπου εκεί προσελήφθησαν λιγότεροι εκπαιδευτικοί από αυτούς που ζητηθήκαν, ώστε να καλύψουν τα κενά!

Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο νομό μας βάσει των προσλήψεων φάνηκε πως το 60% δεν έχει καλυφθεί επί του συνόλου, ειδικής και γενικής αγωγής.

Ειδικότερα όπως  τόνισε μιλώντας στη «Σ» η Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου Θέρμου Μάρθα Σαράκη:

Η Μάρθα Σαράκη

«Την Παρασκευή, 01-09, ανακοινώθηκαν τα ονόματα της α’ φάσης πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και δυστυχώς οι φόβοι μας επαληθεύτηκαν. Για άλλη μία χρονιά, οι προσλήψεις είναι λιγότερες από αυτές που ζητήθηκαν για την εύρυθμη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων. Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των εκπαιδευτικών που ζητήθηκαν και αυτών που τελικά προσλήφθηκαν εντοπίζεται στην ειδική αγωγή, αφού στον νομό μας αναλαμβάνουν υπηρεσία 50% λιγότεροι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης (δάσκαλοι και νηπιαγωγοί).

Για όσους εργάζονται στον χώρο της εκπαίδευσης η κατάσταση είναι απογοητευτικά γνώριμη. Λιγότεροι εκπαιδευτικοί σημαίνει ότι τα σχολεία θα υπολειτουργούν, είτε πρόκειται για πρωινά τμήματα, είτε για τμήματα ολοημέρου. Η ειρωνεία είναι ότι πέρυσι διευρύνθηκε το ωράριο του ολοημέρου, κάτι που (για πολλούς λόγους) ευτυχώς οι γονείς του νομού μας δεν στήριξαν και από ό,τι φαίνεται ούτε η ίδια η Πολιτεία μπορεί να στηρίξει, όχι μόνο λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών άλλα και υποδομών.

Λιγότεροι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων σημαίνει ότι θα υπάρξουν υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί τάξεων που θα υποχρεωθούν σε υπερωριακή εργασία για να αναλάβουν κατά περίπτωση τον ρόλο του μουσικού, του θεατρολόγου, του εικαστικού, του γυμναστή. Κι αν φαντάζει παιδαγωγικά ορθό να κάνει κάποιος χωρίς την ανάλογη κατάρτιση εικαστικά και γυμναστική σε μαθητές, η απάντηση είναι όχι. Υπάρχουν συνάδελφοι που σπούδασαν πάνω σε αυτά τα αντικείμενα και είναι οι πλέον κατάλληλοι να τα διδάσκουν.

Όσον αφορά την ειδική αγωγή και τους μαθητές με αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες, η κατάσταση είναι απογοητευτική. Αναφορικά με τους μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού που βρίσκονται σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης και έχουν ανάγκη από εξατομικευμένη υποστήριξη, ζητήθηκαν συνολικά 160 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και προσλήφθηκαν λιγότεροι από 80. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πάνω από τα μισά παιδιά που δικαιούνται ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση με τους συμμαθητές τους, δε θα την έχουν. Και άλλοι τόσοι γονείς θα αγωνιούν για το πώς λάβουν τα παιδιά τους την υποστήριξη που το κράτος υποχρεούται να τους παρέχει.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και στα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.), τα οποία λειτουργούν υποστηρικτικά για μαθητές με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και στα Ειδικά Σχολεία όπου φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Όσο για τη στελέχωση των τάξεων ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας - στον νομό μας αφορούν κυρίως την εκπαίδευση μαθητών Ρομά), αυτή δεν συμπεριλήφθηκε καν στην α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών, κάνοντάς μας να σκεφτούμε ότι οι μαθητές που φοιτούν σε αυτές μόνο θεωρητικά αποτελούν προτεραιότητα για το κράτος.

Καθώς η εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες και συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως δυνατοτήτων ή προέλευσης, αυτό που κάθε χρόνο τέτοια εποχή διεκδικούμε είναι η πλήρης και έγκαιρη στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων. Διαφορετικά δεν μπορούμε να συζητάμε για σεβασμό του κράτους προς τον μαθητικό πληθυσμό.

Όσον αφορά δε τον σεβασμό του κράτους προς τους εκπαιδευτικούς του, αυτός φάνηκε από τα στενά χρονικά περιθώρια που δίνονται από τη στιγμή της πρόσληψης μέχρι την τοποθέτηση σε κάποια σχολική μονάδα. Για όσους εκπαιδευτικούς κατάγονται από άλλους νομούς, αυτό μεταφράζεται σε έναν αγώνα δρόμου. Να μεταφέρουν τελευταία στιγμή τη ζωή τους ολόκληρη σε όποια περιοχή της χώρας “έκατσε η μπίλια”…

Όσο κι αν ακούμε βαρύγδουπες φράσεις όπως “ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης”, “εξοπλισμός των σχολείων με διαδραστικούς πίνακες”, “αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης”, όσοι υπηρετούμε τη δημόσια εκπαίδευση γνωρίζουμε πολύ καλά πως η πραγματικότητα είναι διαφορετική από αυτή που προβάλλεται. Δεν είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσει η σχολική χρονιά, δε θα είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους, δε θα έχουν όλοι οι μαθητές την εκπαίδευση που δικαιούνται. Κι ας πασχίζουν να πείσουν, όπως κάθε χρόνο, την ελληνική κοινωνία για το αντίθετο».

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην ειδική αγωγή ζητήθηκε 1 φιλόλογος και προσλήφθηκε 1, ζητήθηκαν 3 εκπαιδευτικοί  για καλλιτεχνικά και προσελήφθη 1, ζητήθηκε 1 καθηγητής φυσικής αγωγής και προσελήφθη 1, ζητήθηκαν 2 + 1 νηπιαγωγοί και προσελήφθησαν 2, ζητήθηκαν 14+8 δάσκαλοι και προσελήφθησαν 13, ζητήθηκαν 3 εκπαιδευτικοί μουσικής επιστήμης και προσελήφθησαν 2, ζητήθηκαν 3 εκπαιδευτικοί για πληροφορική και προσελήφθησαν 2, ζητήθηκαν 3 εκπαιδευτικοί για θεατρικές σπουδές και προσελήφθησαν 2, ζητήθηκε 1 εκπαιδευτικός για νοηματική και προσελήφθη, ζητήθηκε επίσης 1 εκπαιδευτικός για τυφλά παιδιά και προσελήφθη.

Στην παράλληλη στήριξη ζητήθηκαν 39 νηπιαγωγοί και προσελήφθησαν 18, ζητήθηκαν 121 δάσκαλοι και προσελήφθησαν 59, ζητήθηκε 1 νηπιαγωγός με ειδικότητα τη νοηματική και προσελήφθη, ζητήθηκαν 3 δάσκαλοι για τη νοηματική και προσελήφθησαν 2. Επίσης. Ζητήθηκαν 3 εκπαιδευτικοί για τυφλά παιδιά οι οποίοι και προσελήφθησαν.

Στην Γενική αγωγή ζητήθηκαν από 3 ΑΜΩ εως 11 ΑΜΩ και προσελήφθησαν από 1 ΑΜΩ εως 8 ΑΜΩ, ζητήθηκαν 18 εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας και προσελήφθησαν 11, ζητήθηκαν 25 ΑΜΩ εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας για το νηπιαγωγείο και προσελήφθησαν 19, ζητήθηκαν 5 εκπαιδευτικοί γερμανικής γλώσσας και προσελήφθησαν 4, ζητήθηκαν 34ΑΠΩ εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών μαθημάτων και προσελήφθησαν 23. Ζητήθηκαν 16 εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής και προσελήφθησαν 11, ζητήθηκαν 56 νηπιαγωγοί και προσελήφθησαν 49, ζητήθηκαν 13 εκπαιδευτικοί μουσικής επιστήμης και προσελήφθησαν 9, ζητήθηκαν 4 εκπαιδευτικοί πληροφορικής και προσελήφθησαν 3 και τέλος ζητήθηκαν 15 εκπαιδευτικοί θεατρικών σπουδών και δραματικής τέχνης και προσελήφθησαν 11.

Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Αιτωλοακαρνανία σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Βαγγέλη Τσούκα:

Ο Βαγγέλης Τσούκας

«είχαμε δώσει 165 κενά στο Υπουργείο Παιδείας και για την ειδική και για την γενική αγωγή. Εστάλησαν ως είθισται από τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Αιτωλοακαρνανίας. Στη γενική αγωγή τα κενά ήταν 120 περίπου, εκ των οποίων καλύφθηκαν από το υπουργείο τα 74. Περίπου δηλαδή το 40% με 45% στο σύνολο των ειδικοτήτων. Συνεπώς, τα κενά παραμένουν, δεν καλύφθηκε το 50% με 55% των κενών κάτι που δημιουργεί τεράστιες δυσλειτουργίες στην διαχείριση και των μόνιμων και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Είναι μεγάλη ανάγκη να γίνει η δεύτερη φάση των προσλήψεων σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, σύντομα, διαφορετικά η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με τεράστιες ελλείψεις. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά του Υπουργείου Παιδείας».

Κωνσταντίνος Χονδρός - Εφημερίδα "Συνείδηση"

Τα χειμερινά δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου