ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑιτωλοακαρνανία: Δεκαετίας τα περισσότερα οχήματα

Αιτωλοακαρνανία: Δεκαετίας τα περισσότερα οχήματα

Αιτωλοακαρνανία: Δεκαετίας τα περισσότερα οχήματα

Η οικονομική κρίση «ανέκοψε» την ανανέωση των οχημάτων από τους ιδιοκτήτες τους

Μία από τις σημαντικότερες αιτίες αύξησης του μέσου όρου ηλικίας των ελληνικών αυτοκινήτων είναι ο μεγάλος όγκος εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων από το εξωτερικό, ειδικά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Σήμερα, ο μέσος όρος ηλικίας στη χώρα μας «φλερτάρει» με τα 16 έτη και είναι από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης, όταν στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι τα 6,2 έτη, στο Βέλγιο 7,7 και στην Αγγλία 8,5 έτη.

Πριν από περίπου μία δεκαετία, ο μέσος όρος στην Ελλάδα κυμαίνονταν κοντά στα 11,5 έτη. Στη διάρκεια της τελευταίας επταετίας υπήρξε ραγδαία αύξηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων. Τα στοιχεία των πωλήσεων για το 2013 έδειξαν ότι υπήρξαν 6.280 εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων, ενώ πέρυσι στη χώρα μας οι εισαγωγές εκτοξεύθηκαν στις 71.095, με τάση φέτος για νέο ρεκόρ πωλήσεων αν δεν εμφανιζόταν η πανδημία του κορονοϊού και ανέκοπτε τις εισαγωγές.

Το ηλικιακό προφίλ των οχημάτων στην Αιτωλοακαρνανία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της εταιρείας «ΚΤΕΟ Αγρινίου Α.Ε.» (κόμβος Σταδίου) Κωνσταντίνο Κιτσοπάνο: «στην Αιτωλοακαρνανία το 40% των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι 10ετίας, ενώ το 15% των οχημάτων των Αιτωλοακαρνάνων είναι άνω της 10ετίας και το υπόλοιπο ποσοστό αντιστοιχεί σε νέα οχήματα. Στην Ελλάδα ένα αυτοκίνητο πραγματοποιεί σε ετήσια βάση περίπου 15 χιλ. χιλιόμετρα, ενώ στο εξωτερικό ο μ.ο. είναι υπερ-πολλαπλάσιος και γι’ αυτό ένα αυτοκίνητο με 200 χιλ χιλιόμετρα θεωρείται πολύ παλιό. Μέχρι στιγμής η κυβέρνηση εξετάζει ποια πολιτική θα ακολουθήσει με τα παλιά αυτοκίνητα, ενώ δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση για την ώρα. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων επέλεγαν να αποσύρουν από μόνοι τους τα οχήματά τους λόγω παλαιότητας, αλλά η οικονομική κρίση τους το «απαγόρευσε». Εξαίρεση, που ισχύει και στο νομό, αποτελούν τα αγροτικά αυτοκίνητα, όπου βλέπουμε να κυκλοφορούν αρκετά παλιά. Τα αγροτικά έχουν πολλά κυβικά, συνεπώς δύναμη, κάτι που χρειάζεται στη δουλειά στο χωράφι και ταυτόχρονα δεν έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν μεγάλη ταχύτητα. Επίσης, η πολιτική που έχει ακολουθηθεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα βοηθάει τους αγρότες τουλάχιστον να μπορούν να «ανταγωνιστούν» τον ευρωπαίο αγρότη στα αγροτικά αυτοκίνητα, δεδομένου πως δεν ευνοούνται σε κάποιο άλλο τομέα. Το 2021 ίσως αποτελέσει χρονιά αλλαγών και εναρμόνισης της Ελλάδας με την Ε.Ε. σε πολλά ζητήματα σχετικά με τα αυτοκίνητα, δεδομένου πως εδώ και χρόνια γίνεται διάλογος ευρείας κλίμακας για την δημιουργία και στη χώρα μας του πανευρωπαϊκού μητρώου οχήματος, μέσω του οποίου ένα όχημα σε όποια χώρα και αν κυκλοφορεί αρχικά και πωληθεί σε δεύτερη φάση, το μητρώο του θα το ακολουθεί αναγκαστικά».

Κώστας Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr