Αιτωλοακαρνανία: Όλα ανοιχτά για την επανεκκίνηση των σχολείων
Το στοίχημα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης κερδήθηκε - Χρ. Κολοβός: Η ανάγκη σε κάνει να προσαρμοστείς και ως Υπουργείο και ωςσχολείο και ως γονέας Την…
Το στοίχημα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης κερδήθηκε - Χρ. Κολοβός: Η ανάγκη σε κάνει να προσαρμοστείς και ως Υπουργείο και ωςσχολείο και ως γονέας
Την κατάσταση που επικρατεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του νομού Αιτωλοακαρνανίας έδωσε ο διευθυντής της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, Χρήστος Κολοβός, μιλώντας στον ΔΥΤΙΚΑ FM και τη Δήμητρα Λαοπόδη.
Ο κ. Κολοβός περιέγραψε τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι δάσκαλοι,οι οποίοι είδαν από την μια στιγμή στην άλλη να αλλάζουν όλα στον τρόπο διδασκαλίας των μαθητών. «Και μέσα σε αυτή την πανδημία, που ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων, οι δάσκαλοι συνέχισαν το έργο τους και η Πρωτοβάθμια πέρα από τις τρέχουσες υποχρεώσεις, που καλείται να αντιμετωπίσει, προετοιμάζεται και για την επόμενη σχολική χρονιά» σημειώνει ο κ. Κολοβός.
«Οργανωνόμαστε σιγά - σιγά και για το νέο σχολικό έτος, προγραμματίζοντας ήδη από την άνοιξη την επόμενη χρονιά 2020-2021. Έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τις τοποθετήσεις,μεταθέσεις οργανόγραμμα, κενά ελλείψεις, ώστε ο Σεπτέμβρης να τα βρει όλα έτοιμα και τους δασκάλους στις θέσεις τους» αναφέρει ο Χρήστος Κολοβός.
Εδώ χωράει αυτό που λέει ο θυμόσοφος λαός «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» και σύμφωνα με τον κ. Κολοβό «οι εκπαιδευτικοίζουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση. «Η κρίση αυτή μας έπιασε απροετοίμαστους σε κάθε τομέα της ζωής μας, άρα και στην εκπαίδευση,γιατί ούτε την κατάλληλη προετοιμασία είχαν όλοι οι δάσκαλοι σε αυτό που κάνουν, ούτε υλικοτεχνική υποδομή υπήρχε, είτε στα σχολεία, είτε στα σπίτια των μαθητών για να ανταποκριθούν. Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα σύμπλεγμα αναγκών που πρέπει να καλυφθεί, ούτως ώστε να ανταποκριθούμε. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είχε μια πλατφόρμα, τοοποίο κάλυπτε πλήρως τις ανάγκες μέχρι πριν από ένα - δυο μήνες, γιατί οιεπισκέψεις και οι ανάγκες επαρκούσαν να ανταποκριθεί. Ξαφνικά αυτές οι ανάγκες πολλαπλασιάστηκαν και το Υπουργείο στην συνέχεια βρήκε διάφορους τρόπους και μπήκαμε σε μια διαδικασία τηλεκπαίδευσης. Τελικά η ανάγκη σε κάνει να προσαρμοστείς και ως Υπουργείο και ως σχολείο και ως γονέας. Αυτά τα τρία επίπεδα έπρεπε να εναρμονιστούν.Ήδη τρέχουμε τον δεύτερο μήνα αναστολής των σχολείων και δεν ξέρουμε πότε θα ξεκινήσουν, αλλά όλοι οι δάσκαλοι ανταποκρίθηκαν παρ’ όλες τις δυσκολίες σε ελλείψεις που είχαν σε τεχνολογική γνώση. Όλοι αυτοί μπήκαν στα βαθιά και ανταποκρίθηκαν ακόμη και μέσα στις διακοπές του Πάσχα».
Όμως υπάρχει στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ένας γενικότερος προβληματισμός για το τι μέλλει γενέσθαι με τα σχολεία και ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αιτωλοακαρνανίας τονίζει: «Το σύνολο των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι γερασμένο. Άρα μια πιθανότητα ενός κρούσματος που μπορεί να διασπαρεί σε μια σχολική μονάδα, καταλαβαίνεται τι μπορεί νασημαίνει… Άρα λοιπόν η απόφαση που πρόκειται να παρθεί είναι πολύ δύσκολη. Μελετώνται και συζητούνται, ερευνώνται διάφορες μέθοδοι και τρόποι επανεκκίνησης, όπως με μικρότερα τμήματα, κυρίως στις πόλεις που τα τμήματα είναι της τάξης των 20-25 μαθητών δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξει ένα τέτοιο τμήμα. Μελετάται να γίνονται μαθήματα σε βάρδιες,σπαστά. Υπάρχει ο παλιός νόμος πλαίσιο του 1985, που προβλέπει, ότανκαλυφθούν τα 2/3 της ύλης, η χρονιά θεωρείται ότι μπορεί ναολοκληρωθεί. Όλες οι σκέψεις είναι στο τραπέζι και όλα αυτά θα τα συζητήσουν οι ειδικοί και όχι εμείς. Εμείς απλά θα εκτελέσουμε. Ίσως να παραταθεί η σχολική χρονιά ή να ξεκινήσουν τα μαθήματα νωρίτερα το Σεπτέμβριο, να καλύψουμε την ύλη της προηγούμενης χρονιάς».
Ο απολογισμός του Υπ. Παιδείας για την τηλεκπαίδευση
Συγκεκριμένα:
- 4.818.079 συμμετοχές μαθητών σε εκπαιδευτικές τάξεις
- Έως και 643.871 συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις κάθε μέρα
- 95.692 εκπαιδευτικοί έχουν την προσωπική τους ψηφιακή τάξη
- 262.704 ψηφιακές τάξεις αθροιστικά
- Ως και 32.585 ψηφιακές τάξεις την ημέρα
- 17.428.668 λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης
- Συνολικά 1.090.011 μαθητές και 166.949 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Ακόμη, το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για σταθερά αυξανόμενη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στις πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης τις τελευταίες 4 εβδομάδες