ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑιτωλοακαρνανία -Αλλαγές στην Εκπαίδευση: «Προέχει η επίλυση των προβλημάτων»

Αιτωλοακαρνανία -Αλλαγές στην Εκπαίδευση: «Προέχει η επίλυση των προβλημάτων»

Αιτωλοακαρνανία -Αλλαγές στην Εκπαίδευση: «Προέχει η επίλυση των προβλημάτων»
  • Έρχονται Εργαστήρια Δεξιοτήτων, αγγλικά στο Νηπιαγωγείο και μαθήματα ρομποτικής
  • Νηπιαγωγοί και δάσκαλοι  είναι κατ’ αρχήν θετικοί στις αλλαγές ζητούν όμως πρώτα να λυθούν άλλα προβλήματα
  • Παρά τις εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας για την ένταξη από τη νέα σχολική χρονιά και νέων μαθημάτων καμία επίσημη κρούση δεν έγινε στους νηπιαγωγούς και τους δασκάλους

Προβληματισμός έχει δημιουργηθεί με τις εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως για την ένταξη των αγγλικών σε όλα τα νηπιαγωγεία από την ερχόμενη χρονιά, όπως επίσης και την ένταξη και άλλων δεξιοτήτων, που θα διδάσκονται στα δημοτικά και τα γυμνάσια της χώρας και θα αφορούν τη διατροφή, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, την επιχειρηματικότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα!

Οι εξαγγελίες έγιναν προ ημερών στο πλαίσιο της παρουσίασης του Υπουργείου Παιδείας για το νέο τύπου σχολείο, ενώ καμία επίσημη ενέργεια δεν έγινε από το Υπουργείο προς ενημέρωση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν είναι αρνητικοί, προτάσσουν όμως τα ουσιαστικά και πρακτικά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν και προηγούνται ως προς την επίλυσή τους. πριν τη διεύρυνση του γνωστικού αντικειμένου των παιδιών, κυρίως του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού.

Η επέκταση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων της χώρας από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η επέκταση δημιουργικών δραστηριοτήτων στα Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία, η ολοκλήρωση των νέων προγραμμάτων σπουδών, οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και η εκκίνηση λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος επιμορφώσεων, καθώς και ζητήματα που άπτονται των επιπτώσεων της πανδημίας συζητήθηκαν κατά τη διαδικτυακή συνάντηση εργασίας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με τη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Χωρίς το «πακέτο» επιμόρφωσης να σταματά εδώ, καθώς ήδη γίνεται λόγος για εισαγωγή ακόμη και της ρομποτικής, οι εκπαιδευτικοί προτάσσουν την επίλυση των υπαρχόντων προβλημάτων.

Ο Ηλίας Παπαχρήστος

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αγρινίου και Θέρμου Ηλίας Παπαχρήστος μιλώντας στη «Σ» τόνισε: «ανακοίνωση επίσημη δεν υπάρχει,έχει γίνει μια γενική αναφορά από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμεώς,για αλλαγή του προγράμματος στην Πρωτοβάθμια. Δεν ήρθε όμως σε επαφή με τις ομοσπονδίες και αναμένουμε να δούμε τι θα πει και πως θα γίνει. Σχετικά με τα Αγγλικά όμως πρέπει να τονίσω πως εφαρμόστηκε πιλοτικά από πέρσι στα νηπιαγωγεία.

Στην Αιτωλοακαρνανία συγκεκριμένα εντάξαμε ένα νηπιαγωγείο της Νεάπολης, στο οποίο γίνονται 4 ώρες Αγγλικά. Η θέση της Ομοσπονδίας όταν ήρθε το μάθημα των Αγγλικών ως πρόταση και έγινε και νόμος, δεν ήταν αρνητική ως προς την ουσία, αλλά θέσαμε θέματα που αφορούν γενικότερα την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τα νηπιαγωγεία, τα οποία είναι πολύ πιο σημαντικά και θα έπρεπε πρώτα να λυθούν αυτά τα ζητήματα και μετά θα έπρεπε να συζητηθεί η εισαγωγή νέων μαθημάτων στο νηπιαγωγείο, εισαγωγή η οποία  είναι αρκετά πολύπλοκη διαδικασία.

Πανεπιστημιακές μελέτες παιδαγωγικών ιδρυμάτων αναφέρουν πως στην πρώιμη αυτή ηλικία των 4 ετών και 5 ετών τα παιδιά δεν ενδείκνυται να έχουν ένα φροντιστηριακού επιπέδου μάθημα, που να χρειάζεται να προετοιμαστούν για κάποιο αντικείμενο διδακτικό, όπως τα Αγγλικά, αλλά χρειάζεται να προετοιμαστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να ενταχθούν ομαλά στην πρώτη δημοτικού και να μάθουν να συνεργάζονται. Το πρώτιστο είναι η παιδαγωγική προσέγγιση και παρέμβαση στα παιδιά, παρά να κάνουμε γνωστικού αντικειμένου παρεμβάσεις. Στην Αιτωλοακαρνανία ζητούσαμε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Ειδικά στα νηπιαγωγεία και φέτος παρατηρείται το φαινόμενο των αυξημένων εγγραφών.

Έχουμε σχεδόν γεμάτα τα νηπιαγωγεία για τη νέα χρονιά, υπάρχουν σχεδόν 25 παιδιά στα τμήματα των νηπιαγωγείων της πόλης. Στο Αγρίνιο ειδικά υπάρχει επιπροσθέτως και το χρόνιο κτηριακό πρόβλημα των μικρών αιθουσών, χωρίς χώρους για προαυλισμό. Ένας βασικός λόγος που δεν ενισχύεται το ολοήμερο τμήμα στα νηπιαγωγεία του Αγρινίου είναι αυτός. Οι νηπιαγωγοί δυσκολεύονται να κρατήσουν μέσα σε λίγα τετραγωνικά τα παιδιά μέχρι τις 13.00 και τις 13.30, πως θα κρατήσουν μέχρι τις 16.00. Έπειτα, στο κομμάτι που σχετίζεται με το υπουργείο Παιδείας το πρώτο οξύμωρο είναι ότι αντί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις αίθουσες, νομοθέτησε και παγίωσε τον αριθμό τους στα 25 και 26 παιδιά. Αύξησε το ωράριο των νηπιαγωγών κατά 15 λεπτά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στους γονείς που έχουν παιδία στα νηπιαγωγείο και το δημοτικό, καθώς τελειώνουν ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν να τα πάρουν.

Υπήρξε θέμα κατά τη διάρκεια της χρονιάς με το ζήτημα αυτό, ενώ την ίδια στιγμή οι νηπιαγωγοί εργάζονται περισσότερο από όλους τους εκπαιδευτικούς, παράλληλα συχνό είναι και το φαινόμενο μια νηπιαγωγός να είναι στο σχολείο με 25 παιδάκια,που ταυτόχρονα θα πρέπει να σιτιστούν, να τα προσέχει κλπ κλπ. Αυτά είναι τα πρακτικά θέματα που πρέπει να λυθούν όχι μόνο στο Αγρίνιο, αλλά παντού και μετά να μιλήσουμε για την αναβάθμιση του προγράμματος. Ως προς τις υπόλοιπες εξαγγελίες θα δούμε όταν γίνουν επίσημα, γιατί τώρα έχει τεθεί και το ζήτημα της πανδημίας, των ευπαθών ομάδων των εκπαιδευτικών, των αδειών κλπ.

Χθες έληξαν οι τρίμηνες συμβάσεις των εκπαιδευτικών και βρισκόμαστε στο κενό, αν δεν γίνει η πρόσληψη άμεσα νέων αναπληρωτών, καθώς θα δημιουργηθούν πάνω από 15 με 20 κενά στην Αιτωλοακαρνανία στα νηπιαγωγεία, λόγω της λήξης των συμβάσεων αυτών των συναδέλφων που έχουν έρθει, εκ των οποίων το 80% των κενών είναι στην περιοχή του Αγρινίου. Αυτά είναι βασικά ζητήματα τα οποία πρέπει να λυθούν και μετά να κουβεντιάσουμε για την ένταξη αγγλικών και άλλων μαθημάτων. Οι γονείς τα αντιλαμβάνονται και τα ζουν».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα Συνείδηση

 

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr