ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΑγρίνιο: Υπογειοποίηση των κόμβων «Αγ. Δημητρίου» και «Σταδίου»

Αγρίνιο: Υπογειοποίηση των κόμβων «Αγ. Δημητρίου» και «Σταδίου»

Αγρίνιο: Υπογειοποίηση των κόμβων «Αγ. Δημητρίου» και «Σταδίου»

Οι φιλόδοξες προτάσεις του ΣΒΑΚ του Δήμου Αγρινίου όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση” – Υπογειοποίηση των κόμβων «Αγ. Δημητρίου» και «Σταδίου»

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Tο Σχέδιο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Αγρινίου μπορεί να περιλαμβάνει αρκετά μέτρα για τη βελτίωση των μετακινήσεων στην πόλη, όπως η περαιτέρω επέκταση των πεζοδρόμων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ, τις συγκοινωνίες κτλ και το κέντρο βάρος να πέφτει στον πεζό, ωστόσο υπάρχουν και αρκετές προβλέψεις για το οδικό δίκτυο και την κίνηση με το αυτοκίνητο.

Σημαντικό λοιπόν στοιχείο σχεδιασμού είναι οι παρεμβάσεις που θα μετατρέψουν την παλαιά εθνική οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων που διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό σε αστική λεωφόρο. Η λειτουργία σήμερα της εθνικής οδού εκτιμάται ότι διχοτομοτεί την πόλη και γι΄αυτό  προτείνεται η ενσωμάτωσή της στο αστικό οδικό δίκτυο. Πρόκειται για μια μικρογραφία της λογικής, με την οποία η Πάτρα ζητά την υπογειοποίηση του τρένου.

Προτείνεται λοιπόν η υπογειοποίηση τμήματος του άξονα της εθνικής οδού πέριξ του κόμβου «Αγ. Δημητρίου» και του κόμβου «Σταδίου».

Κάτι τέτοιο προκύπτει ως ανάγκη από το ότι η εθνική οδός διχοτομεί την πόλη, αποτελώντας εμπόδιο για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων και την ασφαλή μετακίνηση πεζών και ποδηλατών. Σήμερα, η κυκλοφορία στους κόμβους ρυθμίζεται με φανάρια, αλλά και στις δύο περιπτώσεις καταγράφονται προβλήματα, που σύμφωνα με τους μελετητές του ΣΒΑΚ είναι δισεπίλυτα χωρίς την εφαρμογή προωθημένων λύσεων.

Στην περιοχή του κόμβου Αγ. Δημητρίου, όπου υπάρχει το δικαστικό μέγαρο, ο χώρος πρασίνου του Ι.Ν Αγ. Δημητρίου και πλήθος υπεραγορών και εμπορικών καταστημάτων, η ανάγκη για «ενοποίηση» του αστικού ιστού καθίσταται επιτακτική. Δυτικά του κόμβου, η περιοχή βρίσκεται εντός Σχεδίου Πόλης και έχουν αναπτυχθεί οικιστικές και εμπορικές χρήσεις γης, οι οποίες όμως είναι στην πράξη δεν είναι προσβάσιμες στους πεζούς. Η πρόταση για υπογειοποίηση βασίζεται επίσης στον υφιστάμενο κυκλοφοριακό σχεδιασμό, που προβλέπει οι κινήσεις από τα δυτικά προς τα ανατολικά και το κέντρο της πόλης να γίνονται μέσω του άξονα Αιγαίου/Βραχοχωρίτη και οι αντίστροφες κινήσεις να γίνονται μέσω του άξονα της οδού Αγγελοκάστρου.

Σήμερα οι κινήσεις και προς τις δύο κατευθύνσεις γίνονται μέσω της οδού Πολυζωίδη, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σημαντική κυκλοφοριακή συμφόρηση επί αυτής και στον κόμβο της με την οδό Τερτσέτη. Ο κόμβος αυτός δε ρυθμίζεται με σύστημα φωτεινής σηματοδότησης, ούτε είναι εφικτό να εφαρμοστεί τέτοιο σύστημα λόγω των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σημαντικές εμπλοκές στον κόμβο που υποβαθμίζουν σημαντικά την ασφάλεια και εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων. Με τη συγκεκριμένη υπογειοποίηση η περιοχή σε συνδυασμό με το χώρο πρασίνου που υπάρχει στον αύλειο χώρο του ΙΝ Αγίου Δημητρίου εκτιμάται ότι θα αποκτήσει συνολικά ένα κοινόχρηστο χώρο πρασίνου σχεδόν 20 στρεμμάτων.

Ο κόμβος του Σταδίου, από την άλλη εξυπηρετεί, δυτικά της εθνικής οδού, την πρόσβαση στις εγκαταστάσεις του Σταδίου Αγρινίου, στο 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου και στο τοπικό οδικό δίκτυο. Ανατολικά της εθνικής οδού, συνδέεται με την περιοχή του Αγ. Κωνσταντίνου μέσω του άξονα των οδών Εθν. Αντιστάσεως/Μακρυγιάννη και με την κεντρική περιοχή του Αγρινίου μέσω της οδού Μεγάλης Χώρας. Πρόκειται για πολύ σημαντικό κόμβο για την ευρύτερη κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης.

Λόγω των πολλαπλών κινήσεων και των σημαντικών φόρτων που θα εξυπηρετούνται από τον κόμβο, των εγγενών γεωμετρικών του περιορισμών και την ανάγκη να καταστεί εφικτή, εύκολη και ασφαλής η κίνηση πεζών, προτείνεται από το ΣΒΑΚ η δημιουργία ανισόπεδου κόμβου και συγκεκριμένα η υπογειοποίηση της εθνικής οδού στο σημείο αυτό. Στόχος είναι να μπορεί να ανταπεξέλθει κατάλληλα ο κόμβος στη νέα κυκλοφοριακή λειτουργία και να ενοποιηθεί ο αστικός ιστός, δυτικά και ανατολικά της εθνικής οδού.

Η παρέμβαση αυτή εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του Δήμου Αγρινίου και φυσικά χρειάζεται ωρίμανση.

Oι 54 δράσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Αγρινίου

1.       Συγκρότηση και Λειτουργία Γραφείου ΒΑΚ Αγρινίου

2.       Σχεδιασμός – Διενέργεια εκστρατείας ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και ενημέρωσης για την αστική κινητικότητα

3.       Σύναψη προγραμματικής συνεργασίας με «Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε.»:  Συνδιαμόρφωση σχεδίου κοινής δράσης και συνεργασίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων βιωσιμότητας της δημόσιας συγκοινωνίας στο Δήμο Αγρινίου και για την από κοινού υλοποίηση των προτάσεων του ΣΒΑΚ για τη συγκοινωνία

4.       Εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας αστικής συγκοινωνίας

5.       Εφαρμογή προτάσεων οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας αστικής συγκοινωνίας :

·         Αντικατάσταση/Αναβάθμιση στόλου

·         Εκσυγχρονισμός στάσεων

·         Βελτίωση συχνοτήτων

·         Σύστημα ενιαίου κομίστρου

·         Δυναμική ενημέρωση κοινού με χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών

6.       Προμήθεια δύο ηλεκτρικών minibus: Βελτίωση κάλυψης και εξυπηρέτησης της δημόσιας συγκοινωνίας στο κέντρο της πόλης

7.       Πιλοτική λειτουργία νέας κυκλικής διαδρομής κέντρου [Μ3]

8.       Εισήγηση προς Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος για ενοποίηση εδρών ταξί

9.       Υλοποίηση Προγραμματισμένων Έργων ανάπλασης οδικών τμημάτων και κοινόχρηστων χώρων. Επιγραμματικά οι παρεμβάσεις αυτές είναι:

·         Αρχιτεκτονική Διαμόρφωση Πεζοδρομημένων Οδικών Τμημάτων Κέντρου Πόλης

·         Αναπλάσεις – Βελτιώσεις Οδών Κέντρου Πόλης Αγρινίου

·         Ανάπλαση Οδών Μαβίλη και Παπαφώτη

·         Ανάπλαση οδών Χαρ. Τρικούπη και Βαρνακιώτη

·         Ανάπλαση οδού Μακρή

·         Ανάπλαση οδού Γρίβα

·         Ανάπλαση Δημοτικού Πάρκου

·         Κατασκευή Δικτύου Πεζόδρομου και Ποδηλατόδρομου στην περιαστική περιοχή Αγ. Ιωάννη Ρηγανά

·         Ανάπλαση Έκτασης Θεάτρου Αγίου Κωνσταντίνου

·         Διαμόρφωση Κοινόχρηστων Χώρων στο Ανατολικό Μέτωπο της οδού Εθν. Ανεξαρτησίας στην περιοχή του Αγ. Κωνσταντίνου

·         Ανάπλαση οδού Εθν. Αντιστάσεως μεταξύ των κόμβων της με τις οδούς Γουρίτσης και Αγ. Βαρβάρας

10.   Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού βραχυχρόνιας στάθμευσης ποδηλάτων

11.   Εκπόνηση εργασίας καταγραφής στοιχείων του οδικού δικτύου του Δήμου : Καταγραφή γεωμετρικών στοιχείων και υφιστάμενης σήμανσης του οδικού δικτύου με τη μέθοδο Mobile Mapping, που αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες αυτόματης καταγραφής και γεωεντοπισμού, καθιστώντας εφικτή και εύκολη την πλήρη καταγραφή και τον έλεγχο του δημοτικού οδικού δικτύου

12.   Εκπόνηση μελέτης «Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας»

13.   Εκπόνηση σχεδιασμού δικτύου ήπιας μετακίνησης

14.   Επικαιροποίηση – Αναθεώρηση κυκλοφοριακής μελέτης Αγρινίου

15.   Εφαρμογή λειτουργικών παρεμβάσεων στην οργάνωση κυκλοφορίας και στάθμευσης, βάσει προτάσεων ΣΒΑΚ και αναθεωρημένης κυκλοφοριακής μελέτης

16.   Υλοποίηση 3 αστικών ποδηλατοδρόμων. Δημιουργία 3 αστικών ποδηλατοδρόμων με διαχωρισμένο διάδρομο κίνησης:

·          Διαδρομή Ν-Α, συνολικού μήκους 4457 μέτρων, που αποτελεί και συνέχεια του προγραμματισμένου περιαστικού ποδηλατόδρομου στην περιοχή Αγ. Ιωάννη Ρηγανά

·         Διαδρομή Ν-Δ, συνολικού μήκους 1160 μέτρων

·         Διαδρομή Β-Δ, στην περιοχή του Αγ. Κων/νου, συνολικού μήκους 1540 μέτρων

17.   Υλοποίηση ενιαίου δικτύου ήπιας μετακίνησης – παρεμβάσεων Σ.Α.Π.

Υλοποίηση σχεδιασμού:

·         Ανάπλαση-Διαπλάτυνση πεζοδρομίων αστικών οδών, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων

·         Διαμόρφωση οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, συνολικού μήκους 3,2 χιλιομέτρων

·         Πεζοδρόμηση οδών, συνολικού μήκους 3,3 χιλιομέτρων

18.   Εφαρμογή και λειτουργία του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και πληροφόρησης, βάσει εγκεκριμένου έργου υπό υλοποίηση

19.   Εγκατάσταση και λειτουργία των Σημείων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), βάσει εγκεκριμένου έργου υπό υλοποίηση:  Η προγραμματισμένη παρέμβαση αφορά τη διαμόρφωση θέσεων στάθμευσης επί της οδού, οι οποίες θα παρέχουν τη δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Συγκεκριμένα, θα χωροθετηθεί 1 Σ.Φ.Η.Ο. για κάθε 1000 θέσεις στάθμευσης, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία Σ.Φ.Η.Ο. σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης, σε χώρους στάσης ταξί και σε θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης ΑΜΕΑ

20.   Εξασφάλιση κατάλληλων χώρων περιμετρικά του κέντρου και διαμόρφωση τους σε δημοτικούς χώρους στάθμευσης

21.   Προμήθεια και εγκατάσταση νέου εξοπλισμού Σ.Φ.Η.Ο. σε δημοτικούς χώρους στάθμευσης

22.   Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού και συστήματος για τη διαμόρφωση φωτοβολταϊκού πάρκου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (solar carport),εντός δημοτικού χώρου στάθμευσης

23.   Υλοποίηση προτάσεων επικαιροποιημένης Κυκλοφοριακής Μελέτης για τη στάθμευση

24.   Διερεύνηση διαθεσιμότητας κατάλληλου χώρου στην περίμετρο της πόλης και διαμόρφωση του χώρου αυτού σε δημοτικό χώρο αποκλειστικής στάθμευσης βαρέων οχημάτων

25.   Εισήγηση προς ΠΔΕ για σύνταξη νέου κανονισμού απαιτήσεων στάθμευσης σε νέα κτίρια

26.   Ανάπτυξη βάσης δεδομένων ατυχημάτων

27.   Σύναψη συνεργασίας με Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (ΠΔΕ) για την από κοινού χρηματοδότηση και σχεδιασμό των παρεμβάσεων στο επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο

28.   Εφαρμογή των μέτρων που προτείνει η «Μελέτη Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας στο οδικό δίκτυο του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, (Εγνατία Α.Ε. 2015)»

29.   Εκπόνηση μελέτης θωράκισης οικισμών που διατρέχονται από το επαρχιακό ή εθνικό οδικό δίκτυο

30.   Υλοποίηση παρεμβάσεων θωράκισης οικισμών που διατρέχονται από το επαρχιακό ή εθνικό οδικό δίκτυο

31.   Εκπόνηση μελέτης προστασίας ευαίσθητων περιοχών εντός αστικού ιστού, όπως χρήσεις γης εκπαίδευσης, πρασίνου, αθλητισμού, εμπορίου και αναψυχής

32.   Εφαρμογή σχεδιασμού προστασίας ευαίσθητων περιοχών εντός αστικού ιστού

33.   Εκπόνηση μελέτης Σήμανσης Ασφάλισης

34.   Υλοποίηση μελέτης Σήμανσης Ασφάλισης

35.   Εκπόνηση μελέτης κατασκευής δύο ανισόπεδων διαβάσεων επί της ΕΟ5, εντός πόλης Αγρινίου

36.   Κατασκευή δύο ανισόπεδων διαβάσεων στον άξονα της ΕΟ5 :  Δημιουργία ανισόπεδης διάβασης πεζών και ποδηλάτων στο ύψος του υπεραστικού σταθμού ΚΤΕΛ Αιτ/νίας και στο ύψος της οδού Καλλέργη. Πρόκειται που αποτελούν περιοχές σημαντικών ροών πεζών και υψηλής επικινδυνότητας, με θανατηφόρα συμβάντα (ατυχήματα με παράσυρση πεζών).

37.   Συγκρότηση μόνιμης «Επιτροπής Εργασίας Εφοδιασμού Αγρινίου» μεταξύ Δήμου, εμπορικού συλλόγου και εμποροβιομηχανικού επιμελητηρίου, για την εξέταση και προώθηση θεμάτων εφοδιαστικής

38.   Εκπόνηση μελέτης διαμόρφωσης Χώρου Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων περιμετρικά της πόλης και πλησίον του εθνικού οδικού δικτύου

39.   Υλοποίηση Χώρου Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων

40.   Σχεδιασμός και Εφαρμογή προγράμματος ‘πράσινης’ εφοδιαστικής

41.   Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος εξυπηρέτησης και δυναμικής πληροφόρησης

42.   Υλοποίηση έργου «Ανάπλαση Βορειοανατολικής Εισόδου Πόλης Αγρινίου» Προβλέπεται να αναδιαμορφωθεί ως κυκλικός ο κόμβος: Εθν. Αντιστάσεως – Γουρίτσης – Καρπενησίου και η ανάπλαση του περιβάλλοντος οδικού χώρου που αποτελεί τη Βορειοανατολική Είσοδο (πύλη) της Πόλης του Αγρινίου

43.   Εκπόνηση μελέτης αναδιαμόρφωσης κόμβων του Περιμετρικού Άξονα με τις οδούς Μιχαλακέα (ανατολικά) και Εθν. Αντίστασης (βορειοδυτικά)

44.   Υλοποίηση αναδιαμόρφωσης κόμβων του Περιμετρικού Άξονα με τις οδούς Μιχαλακέα και Εθν. Αντίστασης : Οι κόμβοι προτείνεται να αναδιαμορφωθούν σε κυκλικούς, έτσι ώστε να καταστεί πιο ασφαλής και πιο εύκολη η εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας στη περιφέρεια της πόλης

45.   Διάνοιξη οδού Εθνικής Ανεξαρτησίας και σύνδεση με οδό Ελ. Βενιζέλου (Ρεμπελιάς)

46.   Επέκταση και Εφαρμογή Σχεδίου Πόλης, βάσει ΓΠΣ

47.   Σχεδιασμός και ωρίμανση της ολοκλήρωσης του Περιμετρικού Άξονα νότια και δυτικά της εθνικής οδού (ΕΟ5)

48.   Υλοποίηση της ολοκλήρωσης του Περιμετρικού Άξονα νότια και δυτικά της εθνικής οδού (ΕΟ5) : Ο μακροπρόθεσμος κυκλοφοριακός σχεδιασμός (ΓΠΣ 2013, Αναθεωρημένη Κυκλοφοριακή Μελέτη 2009) προβλέπει την ολοκλήρωση του περιμετρικού οδικού δακτυλίου, με την δημιουργία νέου άξονα που θα ενώνει τον κόμβο Σταδίου της Ε.Ο. με τον κόμβο Κατράκη – ΕΟ5, στην περίμετρο του αστικού ιστού του Π.Σ. Αγρινίου

49.   Σχεδιασμός και ωρίμανση υλοποίησης νότιουδυτικού παρακαμπτήριου άξονα Π.Σ. Αγρινίου

50.   Υλοποίηση νότιου-δυτικού παρακαμπτήριου άξονα Π.Σ. Αγρινίου

51.   Υλοποίηση άμεσης σύνδεσης Π.Σ. Αγρινίου με Αυτοκινητόδρομο 5 (Ιονία Οδός)

52.   Εισήγηση για υποβάθμιση στο δευτερεύον εθνικό δίκτυο του τμήματος της ΕΟ5 εντός του Π.Σ. Αγρινίου : Η υποβάθμιση κατηγορίας και ρόλου του τμήματος της ΕΟ5, εντός Π.Σ. Αγρινίου, θα επιτρέψει την υλοποίηση παρεμβάσεων που είναι απαραίτητες για την πλήρη ενοποίηση του αστικού ιστού εκατέρωθεν του άξονα της ΕΟ5

53.   Σχεδιασμός και ωρίμανση έργου υπογειοποίησης τμημάτων της εθνικής οδού στο ύψος του κόμβου «Σταδίου» και «Αγ. Δημητρίου»

54.   Υλοποίηση της υπογειοποίησης τμημάτων της εθνικής οδού στο ύψος του κόμβου «Σταδίου» και «Αγ. Δημητρίου»

Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Αγρίνιο: Υπογειοποίηση των κόμβων «Αγ. Δημητρίου» και «Σταδίου»

Αγρίνιο: Αυτοκίνητο έπεσε σε κολόνα ηλεκτροφωτισμού στην Περιμετρική – Τραυματίστηκαν δύο άτομα (εικόνες)

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ