ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΠαιδειαΑγρίνιο: “Υπέρ ή κατά των καταλήψεων;” ρωτάει τη Β΄ΕΛΜΕ η διευθύντρια του 1ου Παπαστράτειου Γυμνασίου

Αγρίνιο: “Υπέρ ή κατά των καταλήψεων;” ρωτάει τη Β΄ΕΛΜΕ η διευθύντρια του 1ου Παπαστράτειου Γυμνασίου

Αγρίνιο: “Υπέρ ή κατά των καταλήψεων;” ρωτάει τη Β΄ΕΛΜΕ η διευθύντρια του 1ου Παπαστράτειου Γυμνασίου

“Η στάση των εκπαιδευτικών ως λειτουργών της Εκπαίδευσης” τιτλοφορεί το κείμενο της η Δέσποινα Γεωργιάδη – Αλεξοπούλου, διεθύντρια του 1ου Παπαστράτειου Γυμνασίου Αγρινίου με το οποίο απευθύνεται στην Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας και δημοσιοποίησε στον Τύπο, θίγοντας το μείζον θέμα των καταλήψεων.

Γράφει η Δέσποινα Γεωργιάδη – Αλεξοπούλου*

Με αφορμή και τη 2η  ανακοίνωση, που εξέδωσε η Β΄ΕΛΜΕ στις 4/6/2022, σχετικά με τη συμπεριφορά μαθητών του 1ου Γυμνασίου Αγρινίου, ζητάμε να διευκρινιστούν κάποιες απορίες μας. Πριν, όμως αναρωτιόμαστε, γιατί επανέρχεται στη δημοσιότητα το ίδιο θέμα, ένα θέμα το οποίο επιλύθηκε διά του νόμου. Η Β ΕΛΜΕ ασχολείται συνεχώς με θέματα, που αφορούν αποκλειστικά την εσωτερική λειτουργία της συγκεκριμένης σχολικής κοινότητας, μη βοηθώντας και παραβλέποντας όλα τα θετικά επιτεύγματα αυτού του σχολείου. Το παιδαγωγικό ιδεώδες, δυστυχώς, δεν συμπορεύεται με το συνδικαλιστικό του όργανο. Ένα ποιοτικό και αναβαθμισμένο σχολείο, όπως αναφέρει η Β ΕΛΜΕ υπάρχει, όταν συμπορευόμαστε με το νόμο και ιδιαίτερα, όταν  σημειώνονται  καταστροφές δημόσιας περιουσίας, γεγονός που γνωρίζει καλά η Σχολική Επιτροπή του Δήμου Αγρινίου. Τι ακριβώς  στηρίζετε, όταν για πρώτη φορά δικαστική απόφαση δεν αποδίδει ποινές στους μαθητές , αλλά ενεργοποιεί την Κοινωνική Πρόνοια; 

1-       Για δεύτερη φορά καλούμε τους εκπροσώπους των καθηγητών να απαντήσουν ξεκάθαρα και χωρίς υπεκφυγές: Είναι υπέρ ή κατά των καταλήψεων των μαθητών;

2-      Είναι η κατάληψη δημόσιου χώρου και η παραβίαση της λειτουργίας Δημόσιας υπηρεσίας, που πληρώνουν οι φορολογούμενοι έλληνες, νόμιμη ενέργεια ή όχι;

3-      Είναι δυνατόν ένα σχολείο να βρίσκεται σε «ομηρία» επί ένα μήνα και οι 311 μαθητές του διασκορπισμένοι,  να  είναι εκτεθειμένοι  σε δρόμο διέλευσης αυτοκινήτων και η Διεύθυνση του σχολείου να αδιαφορεί ;

4-      Ως εκπαιδευτικοί επιβραβεύουν  ή επικρίνουν τα σφάλματα των μαθητών/τριών τους;

5-      Στην ανακοίνωση αναφέρεται η λέξη «ποινικοποίηση». Δεν θέτουν ποινές-παιδαγωγικά μέτρα στους μαθητές τους; Αποτελεί αδίκημα ;

6-      Εν τέλει ποιος ο ρόλος της Δικαιοσύνης σε μια έννομη πολιτεία; Είστε υπέρ της προσπέρασης ή της κατάργησης της;

Στην ανακοίνωση της Β ΕΛΜΕ αναφέρεται: «τα προβλήματα του σχολείου λύνονται με παιδαγωγικούς όρους». Έχετε επιμορφωθεί στο τι σημαίνουν οι λέξεις αυτές; Και πότε εφαρμόζονται;  Γνωρίζετε αν οι όροι αυτοί τηρήθηκαν και εξαντλήθηκαν;

7-      Έχετε πληροφορηθεί εάν και πότε διενεργήθηκε Σχολικό Συμβούλιο με όλους τους προβλεπόμενους από το νόμο φορείς και το Σύλλογο Καθηγητών καθώς και εκπροσώπους των μαθητών και έγινε εκτενέστατη συζήτηση; Υπάρχουν καταγεγραμμένα Πρακτικά με τις υπογραφές όλων.

8-      ‘Έχετε υπόψη σας τα πρωτοκολλημένα έγγραφα, που αποδεικνύουν πόσους και ποιους φορείς προσπαθήσαμε επί μακρόν να κινητοποιήσουμε, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, που προβλέπει ο νόμος; Ή πόσες πολύωρες συζητήσεις κάναμε με τα παιδιά μας; Εσείς «στηρίζετε τους μαθητές του σχολείου μας» εκ μακρόθεν; Εννοώντας ότι εμείς δεν τους στηρίζουμε όταν  μοχθούμε, αναλώνοντας  καθημερινά τον εαυτό μας;

9-      Αναφέρεται στην προηγούμενη ανακοίνωση : «Να σταματήσει η δίωξη των μαθητών». Εσείς κρίνετε τους νόμους; Κρίνετε τη Δικαιοσύνη; που κινήθηκε αυτεπάγγελτα; ή απλά χρησιμοποιείτε πολυκαιρισμένα συνθήματα μιας άλλης εποχής και ιδεολογίας; Οι καιροί άλλαξαν και κάποιοι δεν έχουν  «απογαλακτισθεί» ακόμα.

Ποτέ δεν πρέπει να καταδικάζουμε παρασυρμένοι από κομματικές ιδεολογίες, τις ενέργειες της Διοίκησης, διότι η Β ΕΛΜΕ, υπηρετεί το συνδικαλισμό, ενώ η διοίκηση υπηρετεί τα συμφέροντα της πολιτείας ανεξάρτητα από κόμματα και προσωπικές εμπάθειες και τηρεί απαρέγκλιτα τις υπουργικές αποφάσεις και τις εγκυκλίους, που νομοθετεί η ΚΑΘΕ κυβέρνηση.

Είναι εξαιρετικά λυπηρό, που πάνω στο διακαή πόθο τους να εκθέσουν, να θορυβήσουν, να κατακρίνουν, να κομματικοποιήσουν κάποιοι, αυτοεκθέτονται, σαν να  ξεχνούν  το ρόλο τους ως Λειτουργών του Δημοσίου Σχολείου.

Ακόμα με όλο το σεβασμό θα ήθελα να μάθω σε ποια στιγμή των 32 ετών προϋπηρεσίας μου εμφανίστηκε η Β ΕΛΜΕ να  υποστηρίξει ουσιαστικά σε μικροθέματα σχολικής ζωής ή να μου διδάξει να γίνω καλύτερη προς όφελος των παιδιών. Κάθε χρόνο δε, ήμουν και είμαι συνεπέστατη στη συνδρομή μου, είτε είχα είτε δεν είχα χρήματα.

Αγαπητοί συνάδελφοι κάποιοι μπήκαν στη διαδικασία εκλογής  ΕΛΜΕ πολλά  χρόνια πριν από εσάς. Ευτυχώς όμως μας προσέλκυσε η επιστημονική κατάρτιση και η ολοκλήρωση ως εκπαιδευτικών.

Εκλέγεσθε για μας και από εμάς. Εμπλέκονται τα κομματικά συμφέροντα με την εκπαιδευτική διαδικασία; Εμπλέκονται τα κομματικά συμφέροντα σε κρίσεις στελεχών και αξιοκρατία; Υπάρχουν υπόγειες διαδρομές ; Σας ανάγκασε η Δικαιοσύνη να αποκαταστήσετε αδικίες; Αποδείχθηκε ναι ή όχι ότι η απάντηση στην αδικία έρχεται στο  «πλήρωμα του χρόνου»;

  Έχετε μεγάλο έργο και πρώτα από όλα να μην στοχοποιείται ο κλάδος των καθηγητών από κάποιους   εμπλεκόμενους, που αναπαύονται στις καφετέριες της πόλης, τις ώρες της κατάληψης των σχολείων, αντί να νουθετούν τα παιδιά να επιστρέψουν στα μαθήματά τους. Ποιού η θέση είναι επικίνδυνα ασταθής; Του Δημοσίου λειτουργού, που εκλέγεται από την Πολιτεία σε θέση ευθύνης ή αυτού που εκλέγεται αναδυόμενος με κριτήρια  συγκεκριμένων κομμάτων;

Δυστυχώς, κάποιοι, εκμεταλλεύονται την παρορμητικότητα της νεαρής ηλικίας, ενώ θα έπρεπε να αποβλέπουν στην πραγματική πρόοδο, στην απελευθέρωση από κομματικά κατεστημένα και φερέφωνα, στη σωστή πολιτικοποίηση και κοινωνικοποίηση. Οι ρόλοι είναι διακριτοί. Κάθε μέλος  της σχολικής κοινότητας είναι μέρος ενός αδιάσπαστου όλου.

Το σχολείο είναι χώρος μάθησης, εκπαίδευσης, με κανόνες συνεργασίας, ομόνοιας και διαλόγου. Ποτέ διχόνοιας και κομματικών συγκρούσεων, αλλά αγάπης και σεβασμού στην προσωπικότητα των συντελεστών. Μην ξεχνούμε ότι τα παιδιά μας αποκτούν εμπειρίες από το παράδειγμα των ενηλίκων.

Αλήθεια, ως παιδαγωγοί, θεωρείτε ωραίο να καταγγέλλετε στην κοινωνία του Αγρινίου, τους δασκάλους των παιδιών σας και συναδέλφους σας καθώς και το θεσμό της Διεύθυνσης ενός σχολείου; Τους μαθαίνουμε σεβασμό με αυτό τον τρόπο; Είναι «παιδαγωγικός όρος αυτός»; Ή θυσιάζουμε στο βωμό των συμφερόντων την αγωγή των νέων μας, χωρίς συστολή και με απόλυτη υποκρισία;

Είναι η πρώτη και τελευταία φορά, που απαντάμε σε προκλήσεις.  Δεν έχουμε το χρόνο, γιατί, εμείς, εργαζόμαστε νυχθημερόν  για την πρόοδο του 1ου Παπαστρατείου Γυμνασίου Αγρινίου. Κάποιοι διακατέχονται από διακαή πόθο να στρέψουν την κοινωνία ενάντια σε ένα ιστορικό σχολείο, που έχει αποδείξει στο πέρασμα του χρόνου την μοναδική του αξία,  με πεφωτισμένα διοικητικά στελέχη. Η κοινωνία του Αγρινίου γνωρίζει και κρίνει τους πάντες.

*ΠΕ01- M.Ed, ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ 1ου ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Αγρίνιο: Βραδυφλεγείς βόμβες τα ακαθάριστα οικόπεδα – Νέα φωτιά σε ξερά χόρτα στον αστικό ιστό (φωτο)

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

τελευταια νεα →

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ