ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΑγρίνιο: Δύσκολο παζλ με τα τραπεζοκαθίσματα

Αγρίνιο: Δύσκολο παζλ με τα τραπεζοκαθίσματα

Αγρίνιο: Δύσκολο παζλ με τα τραπεζοκαθίσματα
  • Κατατέθηκε η τροπολογία για τα τραπεζοκαθίσματα
  • Μόνο 19 αιτήσεις για κοινοχρήστους χώρους είχαν γίνει στο Αγρίνιο το Μάρτιο
  • Τις παθογένειες του παρελθόντος επαναφέρει το restart

Σε «πυρετό» προετοιμασιών βρίσκει τους επιχειρηματίες της εστίασης, που προετοιμάζονται για το άνοιγμα των καταστημάτων στις 25 Μαΐου, η κατάθεση της τροπολογίας που προβλέπει τον νέο τρόπο ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων.

Τα καταστήματα και σε αυτή την περίπτωση θα λειτουργήσουν με νέους κανόνες και μέτρα ασφαλείας κατά του κορονοϊού. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων προβλέπεται ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων από 0,70 εκ έως 1,70 εκ και η  παραχώρηση πρόσθετου εμβαδού στους κοινόχρηστους χώρους, όπου αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ώστε να είναι βιώσιμη η λειτουργία τους και ταυτόχρονα να τηρούνται και οι αναγκαίες αποστάσεις για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού. Όπου δεν θα καταστεί δυνατή η αύξηση του εμβαδού του κοινόχρηστου χώρου και κατ’επέκταση οι επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να περιορίσουν τον αριθμό των τραπεζοκαθισμάτων προβλέπεται μείωση των τελών κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, αναλόγως της μείωσης του αριθμού των τραπεζοκαθισμάτων.

Και εδώ ακριβώς είναι που μπαίνουν τα δύσκολα για τους δήμους, που θα κληθούν να εφαρμόσουν όλα αυτά και να επιβλέψουν την τήρηση των νέων κανόνων. Ο «γρίφος» γίνεται δυσεπίλυτος, γιατί πέραν των άλλων η κρίση, που δημιουργείται εξ’ αιτίας της πανδημίας, βρίσκει ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων «ταλαιπωρημένες» από την πτώση του τζίρου και την αύξηση της φορολογίας τα προηγούμενα χρόνια. Στο Αγρίνιο, για παράδειγμα, πριν ανακύψει η πανδημία και κλείσουν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με κυβερνητική εντολή, ο δήμος Αγρινίου είχε καλέσει τις επιχειρήσεις του κλάδου –δίνοντας μάλιστα και παράταση στη διαδικασία- να καταθέσουν τις αιτήσεις τους για την παραχώρηση κοινοχρήστων χώρων, ωστόσο όπως πληροφορείται η «Σ» μόλις 19 καταστήματα μέχρι τα μέσα Μαρτίου –πριν το lockdown-  είχαν ανταποκριθεί. Επιπλέον είναι γνωστό ότι τα προηγούμενα χρόνια έχουν συσσωρευτεί αρκετές οφειλές από τα τέλη κοινοχρήστων χώρων, παρά το γεγονός ότι ο δήμος Αγρινίου το 2015 προχώρησε σε μείωση από 20 έως 40% των συγκεκριμένων τελών.

Πριν λοιπόν προκύψει ο κορονοϊός υπήρχαν πολλά «ανοιχτά θέματα» -ακόμη και πολεδομικών παραβάσεων- σε σχέση με τη λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, θέματα που προϊόντος του χρόνου δημιούργησαν παθογένειες, στο βαθμό που να υπάρχουν ακόμη και διαμάχες μεταξύ καταστηματαρχών και να γίνεται λόγος ακόμη και για αθέμιτο ανταγωνισμό. Στα νέα δεδομένα που φέρνει η πανδημία του κορονοϊού και με τους νέους κανόνες στην επανεκκίνηση των επιχειρήσεων, το πρόβλημα φαίνεται να παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις και γεννά έντονο προβληματισμό για το restart.

 O αντιδήμαρχος Αγρινίου Σπύρος Φλώρος

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αγρινίου Σπύρος Φλώρος μιλώντας για το θέμα στη «Σ» τόνισε ότι «ο δήμος Αγρινίου σε συνεργασία με το Σύλλογο Αναψυχής και Εστίασης θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να σταθεί στο πλευρό των καταστημάτων και θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες, που δίνει η νέα ρύθμιση για τα τραπεζοκαθίσματα. Η μείωση των τελών για όσους δεν μπορούν να αναπτύξουν επιπλέον τραπεζοκαθίσματα θα πάει στο ανώτερο όριο που προβλέπεται, δηλαδή στο 50%, ενώ φυσικά δεν θα υπάρχουν χρεώσεις για τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο, που τα καταστήματα ήταν κλειστά».  Ωστόσο ο Σπύρος Φλώρος απευθύνει έκκληση στους επαγγελματίες του κλάδου να προσέλθουν στις υπηρεσίες του δήμου και να κάνουν αίτηση για παραχώρηση κοινοχρήστων χώρων.

Επιπλέον σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Σπ. Φλώρο ο δήμος Αγρινίου θα εξετάσει προφανώς και τη δυνατότητα που δίνει το νέο θεσμικό πλαίσιο, ώστε να κλείνουν κάποιοι δρόμοι ή να μετατρέπονται σε οδοί ήπιας κυκλοφορίας. «Θέλουμε να δούμε και αυτή τη δυνατότητα, πρέπει να κάνουμε όμως προσεκτικά βήματα και σε συνεργασία με την Αστυνομία να εξετάσουμε όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει κάτι τέτοιο και να μην προκύψουν άλλου είδους προβλήματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ποιοι δικαιούνται μείωση 50% στα δημοτικά τέλη

Τη μείωση των δημοτικών τελών έως 50%, στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η παραχώρηση πρόσθετου χώρου για τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων εστίασης προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή. Η μείωση των τελών χρήσης θα είναι αναλογική προς την επιβαλλόμενη μείωση του αριθμού των τραπεζοκαθισμάτων και όχι πάνω από το 50%.

Η τροπολογία προβλέπει πως έως τις 31 Δεκεμβρίου δύναται να παραχωρείται ατελώς, πέραν του αναλογούντος και προβλεπομένου στην άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου, πρόσθετος κοινόχρηστος χώρος για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ο οποίος μπορεί να εκτείνεται σε κοινόχρηστο χώρο ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου.

Ο παραχωρούμενος χώρος μπορεί να εκτείνεται μέχρι του διπλάσιου του χώρου της αρχικής παραχώρησης ή να είναι ικανός για την ανάπτυξης του ίδιου αριθμού τραπεζοκαθισμάτων που προβλέπονται στην ήδη κατεχόμενη άδεια χρήσης και πάντως δεν μπορεί να είναι τριπλάσιος από την αρχική παραχώρηση, αναφέρεται στην τροπολογία.

Επίσης με αποφάσεις της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του κάθε Δήμου ή Περιφέρειας, που ισχύουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, είναι δυνατή η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων σε οδούς αρμοδιότητας αυτών και η προσωρινή απαγόρευση στάσης και στάθμευσης καθώς επίσης η δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, ποδηλάτου και η προσωρινή δημιουργία περιοχή ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.

Σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης παραχωρηθέντων κοινόχρηστων χώρων, επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Δημάρχου, σε βάρος του παραβάτη πρόστιμο ίσο με το τέλος που ανάλογη στην παράνομη χρήση. Εφόσον βεβαιωθεί δεύτερη παράβαση εντός τριών μηνών, αφαιρείται η άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου και επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας του καταστήματος για τρεις μήνες.

Εστίαση: Τι πρέπει να προσέχουν οι πελάτες σε καφέ, εστιατόρια και μπαρ

Οι 10 οδηγίες του ΕΦΕΤ

Ο ΕΦΕΤ δημοσιοποίησε έναν εκτενέστατο οδηγό για την εστίαση, στον οποίο περιλαμβάνονται όλοι οι κανονισμοί και οι συστάσεις για τα τρόφιμα, το προσωπικό, τις διαδικασίες takeaway και delivery, αλλά και τους πελάτες.

Από τον οδηγό του ΕΦΕΤ για την εστίαση προκύπτουν τα εξής 10 βασικά σημεία που πρέπει να προσέχουν οι πελάτες:

-Οι εργαζόμενοι με συμπτώματα πρέπει, με ευθύνη της εργοδοσίας, να απέχουν από τα καθήκοντά τους.
-Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται σκάλες, όπου υπάρχουν, αντί των ασασνέρ.
-Να τηρούνται οι αποστάσεις στα τραπεζοκαθίσματα, όπως ορίζεται από τον νέο κανονισμό για την εστίαση
-Να προτιμώνται οι ανέπαφες συναλλαγές με κάρτα, αντί μετρητών.
-Το POS πρέπει να απολυμαίνεται τακτικά, όπως και ο χώρος γύρω από το ταμείο. Πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό στη θέση του ταμία και ένα δεύτερο αντισηπτικό στη θέση του πελάτη
-Το κατάστημα εστίασης δεν πρέπει να επιτρέπει σχηματισμό ουράς. Η σύσταση του ΕΦΕΤ είναι να υπάρχει οριοθέτηση αποστάσεων με σημάνσεις.
-Ο ΕΦΕΤ συστήνει στα καταστήματα εστίασης να αερίζονται επαρκώς. Για επιπλέον προστασία ο ΕΦΕΤ προτείνει χρήση νιπτήρων με ανέπαφες μπαταρίες (ποδοκινητές, φωτοκύτταρο κ.λπ)
-Το κατάστημα εστίασης οφείλει να έχει επαρκή αναλώσιμα καθαρισμού στην τουαλέτα (σαπούνια ή και αντισηπτικά)
-Η οδηγία του ΕΦΕΤ για το προσωπικό των καταστημάτων εστίασης είναι να απολυμαίνονται οι δίσκοι των σερβιτόρων καθώς και οι κατάλογοι. Επιπλέον, πρέπει να απολυμαίνονται και οι χώροι παραλαβής (takeaway)
-Σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, οι διανομείς (delivery) πρέπει να φορούν μάσκα και γάντια.

Δήμος Ναυπακτίας

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε κοινόχρηστους χώρους

Γ.Παπαϊωαννίδης: «Στόχος μας ο περιορισμός των επιπτώσεων  στα καταστήματα εστίασης και αναψυχής»

Ο Δήμος Ναυπακτίας, στηρίζοντας τους καταστηματάρχες υγειονομικού ενδιαφέροντος, αξιοποιεί την τροπολογία του Υπουργείου Εσωτερικών που προβλέπει την επέκταση χώρου ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων από τους επαγγελματίες εστίασης και αναψυχής σε κοινόχρηστους χώρους, όπου αυτό είναι εφικτό.

Προς τούτο, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες να υποβάλλουν το αίτημά τους στο αρμόδιο Αυτοτελές Τμήμα Αδειοδοτήσεων, Ρύθμισης Εμπορικών Δραστηριοτήτων και Απασχόλησης (Κεντρικό Δημαρχείο, Ιλ.Τζαβέλλα 37) έως και την Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020.

Όπως επεσήμανε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ.Γιάννης Παπαϊωαννίδης «στόχος του Δήμου μας είναι η εφαρμογή των μέτρων περιορισμού της πανδημίας COVID-19 και η τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων, αλλά ταυτόχρονα ο περιορισμός των επιπτώσεων στα καταστήματα εστίασης και αναψυχής».

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στα τηλέφωνα: 2634360111 και 2634360148.

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr