ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΑγρίνιο: Στα e-shop o τζίρος

Αγρίνιο: Στα e-shop o τζίρος

Αγρίνιο: Στα e-shop o τζίρος

Προ των πυλών η… κορωνο-Black Friday

Περαιτέρω απώλειες στο τζίρο τους βλέπουν οι έμποροι του Αγρινίου 

Για αθέμιτο ανταγωνισμό από τα e-shop κάνει λόγο ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου Σωκράτης Κωστίκογλου

Εν μέσω του δεύτερου lockdown και με την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου να ισχύει η φετινή Black Friday θα είναι σίγουρα μια πολύ διαφορετική “Μαύρη Παρασκευή” για τους καταναλωτές και κυρίως για τους μικρούς και μικρομεσαίους εμπόρους.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) εκτιμάται πως περίπου 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.

Εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ εκτιμώμενος τζίρος για τις επιχειρήσεις ανέρχεται σε 280 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω e-shop, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.

Στον αντίποδα βρίσκονται τα μικρά καταστήματα τα οποία δείχνουν αδύναμα να διαχειριστούν τη νέα κατάσταση. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης,  «μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop» προσθέτοντας ότι: «οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων».

O Ηλίας Ζαρκάδας, έμπορος του Αγρινίου, που διατηρεί και e-shop, μιλώντας στη «Σ» τόνισε: «Τα e-shop έχουν πολύ μεγάλη εμβέλεια, είναι σε πανελλαδικό επίπεδο. Αρκετοί από τους πελάτες που έχουμε στο φυσικό κατάστημα μας υποστηρίζουν και στο e-shop. Αυτή τη στιγμή τα πράγματα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι «παγωμένα», τόσο λόγω του covid, όσο και λόγω της black Friday.

Η κίνηση στο κομμάτι των ρούχων μόδας είναι υποτονική. Ο ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μεγάλος και στην αρχή της δημιουργίας ενός e-shop πρέπει να διαθέσεις αρκετά χρήματα για να έχεις απόδοση, καθώς ένα e-shop έχει να ανταγωνιστεί χιλιάδες e-shop τουλάχιστον από όλη την Ελλάδα, ενώ ένα φυσικό κατάστημα έχει να ανταγωνιστεί μόνο τα καταστήματα του είδους του στην ίδια πόλη.

Ωστόσο είναι ξεκάθαρο πως το μέλλον είναι στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε συνδυασμό φυσικά με τα φυσικά καταστήματα. Ενόψει Βlack Friday οι καταναλωτές των e-shop πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί. Πρέπει να έχουν ήδη κάνει την έρευνα αγοράς και να γνωρίζουν τις τιμές των προϊόντων που επιθυμούν να ψωνίσουν και πριν προβούν σε αγορά πρέπει να επαληθευόσουν και πάλι αν η τιμή του προϊόντος που επιθυμούν να αγοράσουν έχει σχέση με την αρχική τιμή και αν  φυσικά ισχύει το ποσοστό έκπτωσης της black Friday».

Σ. Κωστίκογλου : Το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί κανονικά τη στιγμή που τα μικρά εμπορικά καταστήματα είναι κλειστά

Ωστόσο η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων του Αγρινίου με αφορμή την κορωνο-Black Friday βλέπει περαιτέρω απώλειες στο τζίρο τους.  Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου Σωκράτης Κωστίκογλου τονίζοντας πως προτεραιότητα έχουν και θα έχουν τα φυσικά καταστήματα δηλώνει: «το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια πραγματικότητα και ένα μικρό ποσοστό συναδέλφων εμπόρων στο Αγρίνιο έχει δημιουργήσει και e-shop παράλληλα με το φυσικό κατάστημα που διατηρεί. Το ηλεκτρονικό εμπόριο όμως λειτουργεί κανονικά τη στιγμή που τα μικρά εμπορικά καταστήματα είναι κλειστά και αυτό προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό.

Εκείνο που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια που βρίσκεται σε εξέλιξη το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα μεγάλα e-shop έχουν πάρει το μεγαλύτερο μερίδιο στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε σχέση με τα μικρά. Δεν είναι τυχαίο όταν αναζητάς προϊόντα  στο διαδίκτυο «βγαίνουν» κυρίως προϊόντα από μεγάλες αλυσίδες. Η ζήτηση προϊόντων μέσω διαδικτύου κατά την διάρκεια του δεύτερου lockdown φαίνεται να είναι μικρότερη, σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις από την αντίστοιχη ζήτηση κατά την διάρκεια του πρώτου lockdown.

Είχαμε τονίσει από την στιγμή που δόθηκε η εντολή από την πολιτεία τα φυσικά καταστήματα να παραμείνουν κλειστά με οριζόντιο τρόπο ότι αυτό αδικεί τον εμπορικό κόσμο διότι σε όλο το διάστημα από τον Μάιο μέχρι και τώρα έδειξε υπεύθυνη στάση τηρώντας τα μέτρα προστασίας για τη δημόσια υγεία. Εκείνο που πρέπει να τονίσουμε είναι πως οι μικρές επιχειρήσεις αναμένουν ακόμη και τώρα τη στήριξη από την πολιτεία, γιατί στις έκτακτες καταστάσεις τις οποίες για δεύτερη φορά βιώνει ο εμπορικός κόσμος, απαιτείται να υπάρξουν γενναία μέτρα στήριξης.

Θέλουμε να τονίσουμε ότι η παράταση του χρόνου έναρξης λειτουργίας των καταστημάτων μετά την 30η Νοεμβρίου θα είναι καταστροφικό για τις μικρές επιχειρήσεις και πλέον είναι ορατό να δούμε λουκέτα στην αγορά λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων. Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μεγάλη προβολή – διαφήμιση των ηλεκτρονικών καταστημάτων με αφορμή την Βlack Friday, τη στιγμή που τα φυσικά καταστήματα παραμένουν υποχρεωτικά κλειστά.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου από την πρώτη στιγμή που αποφασίστηκε το δεύτερο οριζόντιο lockdown με συνεχείς επιστολές προς τους αρμόδιους της πολιτείας και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, τονίζει ότι δεν πρέπει να παραμείνει κλειστό το λιανεμπόριο μετά της 30 Νοεμβρίου και απαιτούνται άμεσα μέτρα στήριξης για την επιβίωση των μικρών επιχειρήσεων και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας».

Κωνσταντίνος Χονδρός-Εφημερίδα Συνείδηση

Η «μάχη» του ΣτΕ για την ελιά Καλαμών: Παρίσταται και ο Δήμος Αγρινίου

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr