Αγρίνιο: Πολλά τα πρόστιμα σε πατίνια

Στην περιοχή του Αγρινίου υπάρχει έξαρση παραβάσεων με μικρά παιδιά να μετακινούνται με πατίνια ή άλλα ΕΠΗΟ, πολίτες να πηγαίνουν υπερβολικά γρήγορα, συνήθως χωρίς κράνος και αρκετά συχνά ανάποδα στο δρόμο

Αγρίνιο: Πολλά τα πρόστιμα σε πατίνια

Πολλά τα πρόστιμα σε πατίνια στο Αγρίνιο όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία είναι σαφείς οι εντολές από το υπουργείο Μεταφορών στην Τροχαία για εφαρμογή του νόμου

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει θεσπιστεί για την ασφαλή κίνηση όλων μας στο δρόμο, καθώς όμως ζούμε στην Ελλάδα, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κοινό κτήμα για όλους ούτε και κοινή συνείδηση, με αποτέλεσμα το νέο πεδίο διαμάχης να είναι τα πατίνια και γενικά τα ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα μέσα στην πόλη.

Ο Κ.Ο.Κ. περιλαμβάνει διατάξεις μόνο για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και φορτηγά, αλλά και για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα, δηλαδή τα μικρά προσωπικά μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους πολίτες. Τα ΕΠΗΟ διέπονται από ειδικούς κανόνες οι οποίοι ρυθμίζουν την κυκλοφορία, τη στάθμευση, τις τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και τις κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους νέους κανόνες.

Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, μετά την ραγδαία αύξηση της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ στην Ελλάδα, τροποποίησε πρόσφατα το Άρθρο 20 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θεσπίζοντας κανόνες για τους χρήστες και αυτών των οχημάτων. Όποιος λοιπόν διαθέτει ηλεκτρικό πατίνι ή άλλο όχημα που ανήκει στα ΕΠΗΟ ή σκέφτεται να αποκτήσει, πρέπει να γνωρίζει πως είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί και να τηρεί συγκεκριμένους κανόνες.

Έστειλε μάλιστα υπηρεσιακά έγγραφα με το τι προβλέπεται από τις διατάξεις και το πώς πρέπει να ενεργούν σε όλες τις Τροχαίες ανά την χώρα. Στην περιοχή του Αγρινίου έχει αυξηθεί αλματωδώς η χρήση τέτοιων οχημάτων, όπως είναι αναμενόμενο, όμως παράλληλα υπάρχει και μια έξαρση παραβάσεων με μικρά παιδιά να μετακινούνται με πατίνια ή άλλα ΕΠΗΟ, πολίτες να πηγαίνουν υπερβολικά γρήγορα, συνήθως χωρίς κράνος και αρκετά συχνά ανάποδα στο δρόμο.

Για κίνηση σε πεζόδρομους ούτε λόγος, γίνεται χαμός κι αυτό παρότι μόνο σε πολύ μικρά ηλεκτρικά οχήματα, που δεν μπορούν να τρέξουν με ταχύτητα μεγαλύτερη από 6 χιλιόμετρα, επιτρέπεται κάτι τέτοιο. Το αποτέλεσμα είναι να κόβονται πολλά πρόστιμα από την Τροχαία, προκειμένου να προσαρμόζονται οι πολίτες στις νέες συνθήκες. 

Στην κατηγορία των ΕΠΗΟ υπάγονται τα κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα:

-Πατίνια (e-scooters),

-Τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skate boards),

-Αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα δηλαδή μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς, που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους.

-Ε.Π.Η.Ο. που δεν υπάγονται σε κάποια κατηγορία εκ των ανωτέρω, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ηλεκτροκίνητα αμαξίδια ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένα και απλά, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία.

Οι κανόνες

Τα βασικότερα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος και για τα οποία η αστυνομία δίνει ιδιαίτερη έμφαση, είναι για την επιτρεπόμενη ταχύτητα, τους δρόμους που μπορούν να κυκλοφορούν και τη χρήση ακουστικών. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ λοιπόν, η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 25 χλμ./ώρα. Ανεξάρτητα πόσο ισχυρό είναι ένα ηλεκτρικό πατίνι, ο χρήστης πρέπει να συμμορφώνεται με το συγκεκριμένο όριο.

Οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και λοιπόν ΕΠΗΟ δεν επιτρέπεται να κινούνται σε οδούς που έχουν όριο ταχύτητας πάνω από 50 χλμ./ώρα. Κάτι που σημαίνει πως τα ηλεκτρικά πατίνια απαγορεύεται να κινούνται στις μεγάλες λεωφόρους, σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας και φυσικά στην εθνική οδό.

Οι χρήστες απαγορεύεται να έχουν ακουστικά στα αυτιά τους και φυσικά να μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, παρά μόνο με ανοικτή ακρόαση, ενώ απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου.

Για τη χρήση κράνους που έχει δημιουργήσει μια σχετική έριδα, πρέπει να αναφερθεί πως είναι υποχρεωτική από τον νόμο στα ΕΠΗΟ που ανήκουν στην κατηγορία με ικανότητα κίνησης με ταχύτητα από 6 km/h μέχρι 25 km/h, σε αντίθεση με τα ποδήλατα, στα οποία απλώς συνιστάται. Για όσα κινούνται κάτω από 6 χιλιόμετρα, θεωρούνται πεζοί και δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωση.

Τα ηλεκτρικά πατίνια και λοιπά ελαφριά ηλεκτρικά προσωπικά οχήματα, με μέγιστη ταχύτητα από 6 έως και 25 χλμ./ώρα, υποχρεούνται να κυκλοφορούν σε ποδηλατόδρομους, όταν υπάρχουν, διαφορετικά, οι οδηγοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος. Οι οδηγοί όλων των ΕΠΗΟ είναι υποχρεωμένοι να κρατούν με τα δυο τους χέρια το τιμόνι (εφ’ όσον υπάρχει), εκτός από όταν δίνουν σήμα πριν την αλλαγή κατεύθυνσης. Σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν προτεραιότητα. Όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να οδηγούν τα ηλεκτρικά οχήματα βαδίζοντας ενώ στις κατοικημένες περιοχές οι Δήμοι μπορούν να καθορίζουν ειδικούς χώρους για τη στάθμευση των ΕΠΗΟ.

Μερικοί ακόμη βασικοί κανόνες κυκλοφορίας των Ε.Π.Η.Ο. αλλά και των ποδηλάτων με αντίστοιχη τροποποίηση των ανάλογων άρθρων του Κ.Ο.Κ.:

-Οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. με εκ κατασκευής ταχύτητα έως 6 χλμ/ώρα πρέπει να έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και των Ε.Π.Η.Ο. με εκ κατασκευής ταχύτητα μεταξύ 6 και 25 χλμ/ώρα την ηλικία των 15 ετών.

-Οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών πρέπει όταν κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο να συνοδεύονται από άτομο που έχει συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών. ́

-Οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. κατά τη νύκτα υποχρεούνται να φορούν αντανακλαστικό ρουχισμό ή εξοπλισμό. Αντίστοιχη υποχρέωση εισάγεται και για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο, μοτοσικλέτα ή τρίτροχο όχημα για τη μεταφορά προϊόντων ή αντικειμένων.

-Οι οδηγοί των ποδηλάτων και των Ε.Π.Η.Ο. άνω των 12 ετών υποχρεούνται να φέρουν, όταν οδηγούν, οποιοδήποτε νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου.

-Στους παραβάτες οδηγούς ποδηλάτων και ΕΠΗΟ επιβάλλονται οι όποιες κυρώσεις μόνο κατά το σκέλος του διοικητικού προστίμου. Σε παραβάσεις για τις οποίες δεν προβλέπεται άλλη κύρωση, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80) ευρώ.

Ποια είναι τα πρόστιμα για ηλεκτρικά πατίνια;

Όποιος οδηγεί ΕΠΗΟ με ταχύτητα πάνω από 25 χλμ./ώρα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 € και όποιος κυκλοφορεί σε οδούς που δεν επιτρέπεται τιμωρείται με 100 €. Επίσης, όποιος οδηγεί ΕΠΗΟ και υπερβαίνει τα 35 χλμ./ώρα και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία σε οδό που δεν επιτρέπεται τιμωρείται με πρόστιμο 100 και 200 €, αντίστοιχα, ενώ η περίπτωση κίνησης εκτός ποδηλατόδρομου, ενώ αυτός υπάρχει, ή περίπτωση μη χρήσης κράνους ενώ προβλέπεται, τιμωρούνται με πρόστιμο 80€.

Γιάννης Συμψηρής - Εφημερίδα "Συνείδηση"

 

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Αγρίνιο: Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Την ανάλυση για τα εγγειοβελτιωτικά έργα και το πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης έκανε ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εγγείων Βελτιώσεων και Εδαφοϋδατικών Πόρων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Κωνσταντίνος Στουρνάρας