ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ - Ειδήσεις, ΝέαΔιαφοραΑγρίνιο: Ο πληθωρισμός «έκαψε» τις εκπτώσεις

Αγρίνιο: Ο πληθωρισμός «έκαψε» τις εκπτώσεις

Αγρίνιο: Ο πληθωρισμός «έκαψε» τις εκπτώσεις

Ο πληθωρισμός άφησε βαριά την «σκιά» του στα εμπορικά καταστήματα του Αγρινίου κατά την εκπτωτική περίοδο

Δυσοίωνα μηνύματα για τον ερχόμενο χειμώνα στο λιανεμπόριο

Ήδη εδώ και μέρες έχει ξεκινήσει η «αντίστροφη μέτρηση» για τη λήξη της εκπτωτικής περιόδου, η οποία θα «ρίξει αυλαία» στις 31 Αυγούστου. Η κίνηση στην αγορά του Αγρινίου όλο αυτό το διάστημα δεν ήταν η αναμενόμενη για τους περισσότερους εμπόρους.

Οι περισσότεροι έμποροι του Αγρινίου προσπάθησαν να προσελκύσουν πελάτες με όσο το δυνατόν μεγαλύτερες εκπτώσεις και έτσι όπου υπήρξε ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό ήταν σε προϊόντα με έκπτωση της τάξης του 50%.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων που μίλησαν στη «Σ» ανώνυμα και επώνυμα υποστήριξαν πως δεν ήταν αυτό που ανέμεναν, αλλά υπήρχε μια κάποια κίνηση η οποία έφτανε μέχρι ενός «σημείου», το οποίο δεν τους αφήνει πολλά περιθώρια να αισθάνονται ικανοποίηση. Εξάλλου, πανελλαδικά εκτιμάται ότι στις μη τουριστικές περιοχές, όπως το Αγρίνιο, η πτώση του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων (ιδίως σε κλάδους όπως η ένδυση και υπόδηση) την περίοδο των εκπτώσεων φτάνει από 30 έως 50%.

Επίσης, με την εικόνα που αποκόμισαν από την εκπτωτική περίοδο, που δεν είχε την αναμενόμενη κίνηση και δούλευαν καλά μεμονωμένες και λιγοστές ημέρες, αγωνιούν για το τι θα «έρθει» τον χειμώνα, καθώς φέτος τα έξοδα θα είναι ιδιαίτερα αυξημένα λόγω του ρεύματος, των καυσίμων κλπ κλπ. Η διαπίστωση εξάλλου, πως η ακρίβεια που έχει φέρει ο πληθωρισμός «έκαψε» τις εκπτώσεις, είναι ένα δυσοίωνο προμήνυμα για το επόμενο διάστημα.

Ο Θεοδόσης Γιαννακάς ανέφερε: «η εκπτωτική περίοδος κύλισε αναμενόμενα, το αναμενόμενο σ αυτή την περίπτωση βέβαια ήταν προς το κακό. Προσπαθήσαμε να το κερδίσουμε αυτό με μεγάλες εκπτώσεις. Αν παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια στο υποτιθέμενο δίμηνο κάναμε 30% με 50% έκπτωση, φέτος όποιος δεν έκανε τουλάχιστον 50% έκπτωση από την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων σίγουρα δεν είχε δουλειά και το στοκ που θα έχει τώρα θα είναι μεγάλο. Η δουλειά με μισή τιμή κάπως κινήθηκε. Οι προβλέψεις για αυτό που θα συναντήσουμε τους επόμενους μήνες δεν είναι καλές. Με τόσο μεγάλες προσφορές που είχαμε στην περίοδο των εκπτώσεων και τόσες υποχρεώσεις του κόσμου είδαμε τα αποτελέσματα. Μην ξεχνάμε πως κινούμαστε σε μια αγορά χωρίς τουρισμό και η «βιομηχανία» του Αγρινίου είναι ο γάμος και η βάπτιση, συνεπώς η δουλειά είναι τόσο πεσμένη που δεν θέλω καν να φανταστώ τι θα γίνει τους επόμενους μήνες. Παραδοσιακά ο Σεπτέμβριος ήταν άσχημος μήνας λόγω των εξόδων που προέκυπταν και προκύπτουν από την έναρξη των σχολείων. Φέτος μαζί με τα έξοδα αυτά είναι και το ρεύμα που υπάρχει ακόμη ρήτρα αναπροσαρμογής και η ακρίβεια στην ενέργεια και τα καύσιμα θα μας επηρεάσει άμεσα. Είναι δύσκολο το Φθινόπωρο».

Ο Αλέκος Σύρμος τόνισε: «δεν κύλισε καλά η εκπτωτική περίοδο για την τοπική αγορά. Δεν ήταν αυτό που περιμέναμε. Η δουλειά μέχρι και πριν ξεκινήσουν οι εκπτώσεις πήγανε καλά, αλλά με την έναρξη των εκπτώσεων σιγά – σιγά «έκατσε». Μεμονωμένες ημέρες δουλεύαμε καλά, αλλά και αυτές ήταν πολύ λίγες. Το επόμενο διάστημα, μετά την έναρξη των σχολείων πιστεύω πως θα υπάρχει κίνηση και ειδικά στο αντικείμενο το δικό μου, αλλά και πάλι θα δούμε. Δεν είχε κίνηση, δεν είχε την δουλειά που περιμέναμε για εκπτωτική περίοδο».

 

 

Ο Γρηγόρης Μέγκουλης δήλωσε: «μια ακόμη δύσκολη χρονιά μετά από μια τριετία που είχαμε την πανδημία. Ήταν δύσκολη η περίοδος, αλλά μια μέτρια σε σχέση με το 2019. Κάπως μπορέσαμε να κινηθούμε, είχε μια σχετική δουλειά, αλλά δεν πιάσαμε τα επίπεδα που πιάναμε παλιότερα. Δεν ήταν αυτό που περιμέναμε, ήταν κάτι λιγότερο. Δεν είμαι ευχαριστημένος, αλλά δεν μπορώ να πω πως είμαι και δυσαρεστημένος. Στην εποχή μας πλέον αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να βγαίνουν τα έξοδα της επιχείρησης και πλέον περιοριζόμαστε σ’ αυτό. Θα ήθελα να μειώσουν το ΦΠΑ και από το 24% να πέσει σε ένα εύλογο ποσοστό και να απελευθερωθεί χρήμα και για την αγορά. Επίσης, η πόλη μας έχει θέμα, φεύγει η νεολαία, η οποία επιστρέφει το καλοκαίρι. Πρέπει να βρεθεί μια λύση γι’ αυτό ώστε ο τόπος αυτός που είναι πλούσιος σε πόρους να κρατάει τους ανθρώπους του».

Ο Γιώργος Καμμένος σημείωσε: «οι εκπτώσεις φέτος κύλησαν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Μετά από δύο χρόνια που ο κόσμος είχε μαζευτεί λόγω covid η καλοκαιρινή σεζόν πήγε καλύτερα. Πιστεύω πως ο περισσότερος εμπορικός κόσμος θα είναι ικανοποιημένος. Υπήρξαν διακυμάνσεις, αλλά θεωρώ πως η σεζόν πήγε καλά. Ήταν αυτό που περιμέναμε συν κάτι ακόμη. Ο χειμώνας θα δούμε πως θα πάει. Όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα την ανοιξιάτικη και την καλοκαιρινή σεζόν δεν αντιμετωπίζουμε μεγάλες δυσκολίες, το πρόβλημα θα είναι τον χειμώνα. Να δούμε με όλα όσα ακούμε πως θα αντιμετωπίσουμε τα πράγματα τον χειμώνα».

 

Κων/νος Χονδρός – Εφημερίδα Συνείδηση

Ούτε Καβάλα, ούτε Πάτρα, ούτε Πλατυγιάλι… – Στο Τέτοβο (!) τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ