Αγρίνιο: «Μαύρος» Νοέμβριος - Οι έμποροι δεν βλέπουν «άσπρη» μέρα στα ταμεία τους από την black Friday

Αγρίνιο: «Μαύρος» Νοέμβριος - Οι έμποροι δεν βλέπουν «άσπρη» μέρα στα ταμεία τους από την black Friday
Η επίπτωση της η black Friday στο λιανεμπόριο. «Μαύρος» Νοέμβριος όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία μπορεί η black Friday να «ξεχείλωσε» σε εβδομάδα ή και μήνα προσφορών, όμως στο Αγρίνιο οι έμποροι δεν βλέπουν «άσπρη» μέρα στα ταμεία τους

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Το αμερικάνικο έθιμο, η black Friday, που είχε μετατραπεί σε εμπορικό θεσμό στην Ελλάδα φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια έχει «ξεφουσκώσει».

Σε κάθε περίπτωση δεν καταγράφεται πλέον η κίνηση που υπήρχε κατά τα πρώτα χρόνια την «εφαρμογής» του θεσμού αυτού, ενώ απεναντίας, όπως φαίνεται και φέτος, η black Friday επηρεάζει αρνητικά και όλο τον μήνα, ανεξαρτήτως του ότι αν δεν ήταν ποτέ από τους «δυνατούς» μήνες της αγοράς του Αγρινίου.

Ακόμη ένα οξύμωρο είναι ότι μπορεί οι καταναλωτές στο Αγρίνιο να ζητούν προσφορές από την αρχή του μήνα, οι περισσότεροι αναμένουν την black Friday ή αναμένουν να βγουν για να ψωνίσουν μια με δύο ημέρες νωρίτερα, χωρίς και πάλι να είναι βέβαιο λόγω της ακρίβειας που επικρατεί ότι θα ψωνίσουν!

Επαγγελματίες στον τομέα του λιανεμπορίου στο Αγρίνιο που μίλησαν στη «Συνείδηση» ανέλυσαν την black Friday, τονίζοντας πως ίσως τελικά είναι μια μέρα ή μια περίοδος που αφορά περισσότερο πλέον τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα και όχι τα υπόλοιπα.


Αγρίνιο: «Μαύρος» Νοέμβριος - Οι έμποροι δεν βλέπουν «άσπρη» μέρα στα ταμεία τους από την black Friday
Ο Νικήτας Τάτσης

Ο Νικήτας Τάτσης ανέφερε: «ο μήνας αυτός είναι ένας από τους χειρότερους μήνες της αγοράς, διότι όλοι περιμένουν την black Friday, η οποία πλέον δεν είναι μια εβδομάδα όπως υπήρξε στο παρελθόν, αλλά είναι μια μέρα. Ο κόσμος έχει έξοδα, υπάρχει ακρίβεια σε όλα πλέον, έχει ανάγκη να πληρώσει λογαριασμούς και όποια άλλη υποχρέωση έχει, οπότε η κατάσταση της αγοράς είναι τραγική.

Δεν είμαι μάλιστα τυχαίο που αυτόν τον μήνα αποφασίσαμε να κλείσουμε, να κάνουμε απεργία. Όχι μόνο το εμπόριο, αλλά όλη η κοινωνία αντιμετωπίζει δύσκολες καταστάσεις. Την ίδια στιγμή ο κόσμος ήδη ζητά προσφορές, ενώ οι εταιρείες δεν κάνουν εκπτώσεις. Επειδή ο καταναλωτής βλέπει όλα αυτά στην τηλεόραση πιστεύει πως έτσι είναι τα πράγματα, όμως η εικόνα αυτή που παρουσιάζεται είναι ψευδής. Τα προϊόντα μάλιστα που θα βάλουν στην πλαίσιο της black Friday είναι περσινά και ενδεχομένως προπέρσινα. Μια επιχείρηση αδυνατεί να βάλει τα νέα προϊόντα της σε τιμές κόστους.

Ως προς το ηλεκτρονικό εμπόριο σε συνάρτηση με την black Friday υπάρχει αύξηση στην κινητικότητα, αλλά δεν ψωνίζει ο κόσμος, περιμένει την τελευταία στιγμή. Επισκέπτεται τα ηλεκτρονικά καταστήματα για να δει και περιμένει την τελευταία στιγμή. Δυστυχώς, η μέρα αυτή έγινε θεσμός και ο κόσμος περιμένει μια μέρα για να κάνει όλες τις αγορές του, νεκρώνοντας έτσι όλο τον μήνα αυτό, ο οποίος παλιότερα ήταν παραγωγικός, όχι από τους «δυνατούς» μήνες, αλλά ήταν παραγωγικός».

Αγρίνιο: «Μαύρος» Νοέμβριος - Οι έμποροι δεν βλέπουν «άσπρη» μέρα στα ταμεία τους από την black Friday
Ο Θανάσης Τσούνης

Ο Θανάσης Τσούνης τόνισε: «η black Friday ενώ είχε ξεκινήσει δυναμικά σε πολλούς τομείς, εκτός από τους τομείς των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπως και στον τομέα της ένδυσης, πλέον βλέπουμε πως φθίνει πολύ σε όλους σχεδόν τους τομείς του λιανεμπορίου. Δεν περιμένουμε κάποια αξιόλογη κίνηση φέτος, αν και η μέρα αυτή έχει γίνει ολόκληρη εβδομάδα πλέον. Ο κόσμος επιλέγει την περίοδο αυτή να μην ψωνίσει ρούχα για παράδειγμα, αλλά να αγοράσει συσκευή ηλεκτρονική ή ηλεκτρική.

Μια επιχείρηση λ.χ. με ρούχα δεν έχει τη δυνατότητα με το που θα παραλάβει τα νέα της προϊόντα να τα δώσει με έκπτωση. Ωστόσο, είναι πολλοί αυτοί που ζητούν προσφορά, αλλά θα βγουν να ψωνίσουν δύο μέρες πριν την black Friday και ανήμερα έχοντας στο μυαλό τους ότι οι προσφορές θα μπουν το τελευταίο διάστημα. Περιμένουν οι περισσότεροι καταναλωτές κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή και πάλι όμως θα εξετάσουν αν θα ψωνίσουν ή όχι.

Το κομμάτι του ηλεκτρονικού εμπορίου λειτουργεί διαφορετικά, όμως όσο απομακρυνόμαστε από την εποχή του εγκλεισμού λόγω του covid, ο κόσμος επιλέγει όλο και περισσότερο το φυσικό κατάστημα, θέλει να έχει επαφή και με το προϊόν και με τον έμπορο. Βέβαια, υπάρχουν και αυτοί που ψωνίζουν μόνο ηλεκτρονικά, αλλά δεν είναι στο ίδιο ποσοστό που ήταν λίγα χρόνια πριν, έχουν μειωθεί αισθητά».

Αγρίνιο: «Μαύρος» Νοέμβριος - Οι έμποροι δεν βλέπουν «άσπρη» μέρα στα ταμεία τους από την black Friday
Η Λένα Καρακώστα

Η Λένα Καρακώστα σημείωσε: «είναι ξενόφερτο έθιμο η black Friday, αλλά αναγκαζόμαστε να το ακολουθήσουμε, γιατί οι πελάτες μας το ζητούν. Ξεκίνησε να ισχύει για μία ημέρα και φτάσαμε να εφαρμόζεται για έναν μήνα. Ακολουθούμε αναγκαστικά τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Όμως, παρά το γεγονός ότι έχουμε ξεκινήσει προσφορές από την αρχή του μήνα διαπιστώνουμε ότι ο κόσμος ναι μεν τις ζητά τις προσφορές αυτές, αλλά δεν ψωνίζει, διστάζει αρκετά να ψωνίσει.

Δεν γνωρίζω αν περιμένει να ψωνίσει την ημέρα εκείνη ή μια – δυο μέρες νωρίτερα, αλλά η κίνηση είναι μειωμένη αρκετά όλο τον μήνα. Ακόμη και άλλες χρονιές λ.χ. πέρυσι ή πρόπερσι η διαφορά την ημέρα της black Friday ήταν μικρή στο λιανεμπόριο σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα από την black Friday. Θεωρώ πως η μέρα αυτή ή η περίοδος αυτή αφορά κυρίως τις ηλεκτρικές ή ηλεκτρονικές συσκευές».

Ο Μπάμπης Γιαννόπουλος δήλωσε: «το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει καμία σχέση με το διαδραστικό. Ακόμη και ο ίδιος επαγγελματίας που διαθέτει φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα τα διαχειρίζεται διαφορετικά, είναι ουσιαστικά δύο διαφορετικές δουλειές. Το ψηφιακό εμπόριο θα διαθέτει πάντα τις προσφορές του και τις ευκαιρίες του.

Αρχικά οι καταναλωτές εμπιστεύτηκαν την black Friday και την υποστήριζαν πολύ, πλέον όμως δεν υπάρχει το ίδιο πάθος στην αγορά για την περίοδο της black Friday. Εμείς οι επαγγελματίες χαλάσαμε την black Friday. Ήταν σφάλμα των εμπόρων προς το κοινό. Θα μπορούσε να διατηρηθεί η γιορτή αυτή, γιατί περί γιορτής πρόκειται, αλλά με άλλους κανόνες. Αυτό συνέβη γιατί δεν υπήρχε μόνο αισχροκέρδεια, αλλά και υπερτιμολόγηση. Ένα παντελόνι δηλαδή που το κόστος του είναι 35 ευρώ στην black Friday θα το ψώνιζες 40 ευρώ. Αυτό δεν είναι θεωρία, αλλά είναι πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς. Αυτό συνέβη κυρίως σε πολυκαταστήματα και μεγάλες αλυσίδες με αποτέλεσμα αυτό να «παρασύρει» με την αρνητικά έννοια και τους μικρομεσαίους εμπόρους που προσπαθούσαν να «σταθούν» στην αγορά και στον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα να επηρεάζει αρνητικότερα τον μήνα αυτό που δεν ήταν και από τους καλύτερους μήνες στην αγορά.

Συνεπώς, προσπαθούμε με προσφορές να βοηθήσουμε τους καταναλωτές μας και τις δουλειές μας, ενώ πολλές φορές οι προσφορές αφορούν συγκεκριμένα ήδη».

Κωνσταντίνος Χονδρός - Εφημερίδα «Συνείδηση»

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Αγρίνιο: Θλίψη για τον χαμό της κοσμηματοπώλη, Γεωργίας Μπελεγρίνη

Θλίψη στο Αγρίνιο για το θάνατο της κοσμηματοπώλη Γεωργίας Μπελεγρίνη, η οποία έφυγε από την ζωή σε ηλικία 62 ετών

Θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας;