ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΑγρίνιο – Λιανεμπόριο: Άνεμος αισιοδοξίας – Η αποτίμηση των γιορτών και οι προσδοκίες των εκπτώσεων

Αγρίνιο – Λιανεμπόριο: Άνεμος αισιοδοξίας – Η αποτίμηση των γιορτών και οι προσδοκίες των εκπτώσεων

Αγρίνιο – Λιανεμπόριο: Άνεμος αισιοδοξίας – Η αποτίμηση των γιορτών και οι προσδοκίες των εκπτώσεων

Αγρίνιο – Λιανεμπόριο: Η αποτίμηση των γιορτών και οι προσδοκίες των εκπτώσεων. Άνεμος αισιοδοξίας αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση” 

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Παρά τον πληθωρισμό με κεκτημένη αισιοδοξία από την αυξημένη κίνηση την περίοδο των γιορτών στα καταστήματα του Αγρινίου κάνουν πρεμιέρα οι εκπτώσεις Με εξαίρεση τα τελεύεται χρόνια λόγω covid παραδοσιακά η αγορά σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς πήγαινε καλά.

Φέτος και μετά από πάρα πολύ καιρό η αγορά του Αγρινίου «έκλεισε» το 2022 με θετικό πρόσημο, καθώς κατά την εορταστική περίοδο η συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών καταστημάτων δούλεψε καλά, όπως επίσης, καλά δούλεψαν και το πρώτο διάστημα του νέου έτους!

Από χθες ξεκίνησε η εκπτωτική περίοδος, για την οποία είναι νωρίς ακόμη να έχουν μια εκτίμηση οι έμποροι της πόλης, αλλά έχουν αισιοδοξία και ελπίδα. Οι λόγοι απ’ όπου πηγάζουν τα συναισθήματα αυτά είναι διότι πέρυσι κατά την αντίστοιχη περίοδο υπήρχαν περιοριστικά μέτρα και ο κόσμος ήταν ιδιαιτέρα «κουμπωμένος» και διστακτικός, κάτι που δεν φάνηκε καθόλου κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο, με αποτέλεσμα ο εμπορικός κόσμος της πόλης να είναι αισιόδοξος!

Ο θετικός απολογισμός της εορταστικής περιόδου φαίνεται πως είχε και έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για την τοπική αγορά, η οποία θυμήθηκε παλιότερες εποχές. Σ’ αυτό συνέβαλε το γεγονός ότι εκτός από τους μόνιμους κατοίκους που αποφάσισαν να ψωνίσουν επισκέφτηκε την περιοχή και πολύς κόσμος, κάτι που δεν συνέβαινε σε τέτοια κλίμακα τα προηγούμενα χρόνια και αυτό συνέβαλε θετικά στο καλό αυτό αποτέλεσμα.

Η Βασιλική Σωτηροπούλου ανέφερε:

Η Βασιλική Σωτηροπούλου

«η εορταστική περίοδος πήγε πάρα πολύ καλά και ενδεχομένως να πάνε και οι εκπτώσεις καλά. Ας είμαστε αισιόδοξοι και ας κάνουμε την προσπάθειά μας προσαρμοσμένη στην καινούργια πραγματικότητα. Ο κόσμος δεν ρωτάει για τις εκπτώσεις ακόμη, διότι έχει συνηθίσει στην ιδέα των εκπτώσεων. Επίσης, υπάρχει και ένα απίθανο θεωρώ γεγονός, γνωρίζει δηλαδή ότι εκπτώσεις γίνονται σε συγκεκριμένα είδη και όχι σε όλα».

Η Κωνσταντίνα Φεγγούλη τόνισε:

Η Κωνσταντίνα Φεγγούλη

«η εορταστική περίοδος ήταν πάρα πολύ καλή, υπήρχε κόσμος στα καταστήματα της πόλης. Πιστεύω πως δούλεψαν όλα τα εμπορικά καλά. Είναι νωρίς για τις εκπτώσεις να αναφέρουμε κάτι, αλλά σίγουρα ελπίζουμε. Ο κόσμος δεν ρωτάει πολύ για τις εκπτώσεις. Ίσως να σχετίζεται και με το ότι ο κόσμος στις γιορτές ήταν πολύς ο κόσμος και έμπαινε στα καταστήματα και ψώνιζε. Ήταν πρωτοφανής ο κόσμος που ήρθε φέτος στις γιορτές στο Αγρίνιο και πάρα πολλοί απ’ αυτούς ψώνισαν».

Ο Γιάννης Γιοπάνος είπε:

Ο Γιάννης Γιοπάνος

«είδαμε πως υπήρχε πάρα πολύς κόσμος στους δρόμους της πόλης, αλλά η κίνηση που είχαν τα εμπορικά καταστήματα δεν ήταν η αναμενόμενη. Υπήρχαν δύο τρείς ημέρες που ήταν πολύ καλές από άποψη κίνησης, αλλά γενικότερα ο κόσμος ήταν περιορισμένος στις αγορές του. Ίσως λόγω του ότι είναι πιεσμένος οικονομικά να περιμένει τις εκπτώσεις. Περιμένουμε να υπάρχει κίνηση κατά την εκπτωτική περίοδο. Σίγουρα τα καταστήματα είναι έτοιμα και διαθέτουν εμπορεύματα. Ο κόσμος πρέπει να στηρίξει την τοπική αγορά, διότι τα τελευταία δύο – τρία χρόνια τα καταστήματα υπέστησαν ζημιά και προσπαθούμε να διατηρηθούν μέσα σε δύσκολες συνθήκες. Πιστεύουμε πως θα υπάρχει κίνηση στις εκπτώσεις, καθώς και η προηγούμενη αντίστοιχη εκπτωτική περίοδος ήταν κατά το ήμισυ σε εποχή covid,οπότε δεν μπορούμε να έχουμε εικόνα. Όμως λόγω και των συνθηκών που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια πιστεύουμε πως οι εκπτώσεις θα είναι καλύτερες και ο κόσμος θα βγει να ψωνίσει».

Ο Γιώργος Καμμένος επεσήμανε:

Ο Γιώργος Καμμένος

«το τελευταίο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου έκλεισε ανοδικά. Ο Δεκέμβριος πήγε πάρα πολύ καλά για τα εμπορικά καταστήματα της πόλης, αν και ο χειμώνας δεν ήταν καλός, δεν ήταν αυτό που θέλαμε. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε στο εορταστικό κλίμα και ψώνισε. Πέρυσι οι εκπτώσεις ήταν πάρα πολύ χάλια. Υπήρχαν ακόμη τα μέτρα του covid, ο πληθωρισμός, αλλά φέτος προσδοκούμε να είναι καλύτερα τα πράγματα, αλλά κρατάμε μικρό καλάθι. Ευελπιστούμε να γίνει κάτι ώστε να υπάρχει μια σταθερότητα και να γνωρίζουμε και εμείς και ο κόσμος που «πατάμε». Ο κόσμος θέλει να ψωνίσει, αλλά το πρόβλημα είναι ο πληθωρισμός. Όσοιμπορούν ρωτάνε, ψωνίζουν, αλλά ο πληθωρισμός μας έχει γονατίσει όλους εμπόρους και καταναλωτές».

ΕΣΕΕ: Βελτιωμένες πωλήσεις στην εορταστική περίοδο για μία στις τέσσερις επιχειρήσεις

Η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησε μία στις τρεις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσει προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και την εορταστική περίοδο, αλλά πάνω από μία στις τέσσερις επιχειρήσεις είχε σε αυτές τις γιορτές υψηλότερες πωλήσεις, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Αυτά προκύπτουν από την έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας που δόθηκε στην δημοσιότητα, αναφορικά με την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2022-2023.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26,4%) σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021-22 ενώ σχεδόν μία στις δύο (43,6%) επιχειρήσεις δεν κατέγραψε κάποια μεταβολή. Ωστόσο, το 29,4% των επιχειρήσεων εμφάνισε επιδείνωση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό το σημείο υπογραμμίζεται πως στο περυσινό δελτίο οι επιδόσεις των καταστημάτων συγκρίνονταν με εκείνες του 2020, οπότε η αγορά λειτουργούσε υπό τους ασφυκτικούς περιορισμούς της πανδημίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις (ενεργειακή κρίση/ ανατιμήσεις), το 27% των επιχειρήσεων δήλωσε πολύ/ πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο. Περισσότερες από τις μισές (54,0%) εμφανίζεται μέτρια ικανοποιημένο ενώ το 19% λίγο έως καθόλου. Το ευρήματα αυτά αφορούν την απόσταση μεταξύ των προσδοκιών και των πραγματικών πωλήσεων.

Παραδοσιακά, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση ήταν πριν από τα Χριστούγεννα, ωστόσο οι παρατεταμένες αναταράξεις και η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησαν μία στις τρεις επιχειρήσεις (35,6%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/ εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο. Ειδικότερα, το 71% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, υιοθέτησαν ποσοστό που κυμάνθηκε από 11% έως 30%. Το εύρημα αυτό εξηγεί, εν μέρει, ότι στις μισές (50,3%) κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φθηνά εμπορεύματα. Μια δεύτερη εξήγηση μπορεί να δοθεί και από το γεγονός ότι ευνοήθηκαν οι επισκέψεις/συναθροίσεις και συνεπώς η ανάγκη για ανταλλαγή συμβολικών δώρων.

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Μεγάλη ικανοποίηση κρεοπωλών και εστίασης – Γιορτινό «ξέσπασμα» αισιοδοξίας στο Αγρίνιο

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ