ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ - Ειδήσεις, ΝέαΚοινωνικα ΝεαΑγρίνιο: “Κόβει” από τη λαϊκή το “καλάθι του νοικοκυριού”

Αγρίνιο: “Κόβει” από τη λαϊκή το “καλάθι του νοικοκυριού”

Αγρίνιο: “Κόβει” από τη λαϊκή το “καλάθι του νοικοκυριού”

“Κόβει” από τη λαϊκή το “καλάθι του νοικοκυριού” όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”. Οι παραγωγοί της λαϊκής αγοράς βλέπουν τον κόσμο να ψωνίζει όλο και λιγότερο, τα κόστη παραγωγής για τους ίδιους να παραμένουν στα ύψη και το «καλάθι του νοικοκυριού» σε πρώτη φάση τουλάχιστον να οδηγεί τους καταναλωτές στα σούπερ – μάρκετ.

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Η λαϊκή αγορά είναι και αυτή ένα από τα «θύματα» της οικονομικής δυσπραγίας του κόσμου, που ψωνίζει πλέον με μεγάλους περιορισμούς, λόγω του πληθωρισμού.  Πλέον όμως η λαϊκή αγορά φαίνεται να «απειλείται» ακόμη και από το «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο μπορεί να μην διαθέτει προϊόντα που θα βρει κανείς ευρέως στη λαϊκή αγορά, αλλά το γεγονός ότι οι καταναλωτές «οδηγήθηκαν» αναγκαστικά προς το «καλάθι του νοικοκυριού» και κατ’ επέκταση προς τα σουπερ μάρκετ τους ανάγκασε να βλέπουν ως εύκολη λύση το να ψωνίσουν και λαχανικά ή φρούτα από το σουπερ μάρκετ, παρά να πάνε στη λαϊκή αγορά.

Αυτό διαπιστώνει μια μερίδα των παραγωγών και των εμπόρων της λαϊκής αγοράς. Και το πρόβλημα αυτό έρχεται να «δέσει» με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών που ψωνίζουν όλο και λιγότερο, αλλά και τα κόστη παραγωγής για τους ίδιους που παραμένουν στα ύψη.

Πολλοί παραγωγοί μιλώντας στη «Σ» ανώνυμα και επώνυμα τονίζουν πως διαθέτουν προϊόντα στη μισή τιμή από αυτά που διαθέτουν τα σουπερ μάρκετ ή κατά 30% φθηνότερα από αυτά των μεγάλων αλυσίδων και γι’ αυτό αναμένουν ο κόσμος να επιστρέψει στη λαϊκή αγορά.  Εξάλλου «ποντάρουν» στα ποιοτικά και φρέσκα προϊόντα, που διαθέτουν οι άνθρωποι της λαϊκής αγοράς, αλλά και στις άκρως ανταγωνιστικές τιμές που διαθέτει η λαϊκή αγορά απέναντι στα σουπερ μάρκετ.

Πέραν τούτου οι παραγωγοί της λαϊκής αγοράς εκτιμούν ότι μπορεί το «καλάθι του νοικοκυριού» να «τράβηξε» τους καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο διάστημα εφαρμογής του μέτρου, ωστόσο, θεωρούν ότι γρήγορα οι καταναλωτές θα αντιληφθούν τη διαφορά στην τιμή και την ποιότητα και θα επιστρέψουν στην λαϊκή αγορά.

Ο Ζώης Κουμάσης δήλωσε:

Ο Ζώης Κουμάσης

«σίγουρα έχουμε επηρεαστεί στη λαϊκή αγορά από την ύπαρξη του καλαθιού της νοικοκυράς, διότι ο κόσμος αναγκάζεται να πάει στο σούπερ μάρκετ για το καλάθι και εκεί μπορεί να βρει και προϊόντα που έχουμε και εμείς στη λαϊκή. Μειώθηκε η κίνηση στη λαϊκή λόγω των προσφορών στα σουπερ μάρκετ, που «τραβάνε» αναγκάστηκα τον κόσμο εκεί, ο οποίος επιλέγει να πάρει και κάτι άλλο από το σουπερ, όπως λαχανικά και φρούτα που είναι το αντικείμενό μας, το αντικείμενο της λαϊκής. Γνωρίζει όμως ότι η ποιότητα των προϊόντων μας είναι ανώτερη. Η μείωση στη ροή του κόσμου στην λαϊκή αγγίζει το 50%, από το οποίο στο καλάθι οφείλεται ίσως και το μισό, διότι αυτό παρατηρείται τις τελευταίες δύο εβδομάδες περίπου. Έχουμε φρέσκα και ποιοτικά προϊόντα στη λαϊκή με άκρως ανταγωνιστικές τιμές, οι οποίες είναι ίδιες εδώ και χρόνια, αν και το κόστος παραγωγής έχει ανέβει σχεδόν 100%. Υπάρχουν προϊόντα στη λαϊκή που η τιμή τους είναι η μισή απ’ ότι είναι στα σουπερ μάρκετ λ.χ. τα αγγούρια. Συνεπώς περιμένουμε ο κόσμος να καταλάβει τι γίνεται για να επιστρέψει στη λαϊκή αγορά».

Ο Νίκος Θεοδωρόπουλος επεσήμανε:

Ο Νίκος Θεοδωρόπουλος

«η λαϊκή αγορά δεν επηρεάζεται αυτή την στιγμή από το ότι ο κόσμος πάει στα σουπερ μάρκετ αναγκαστικά λόγω του καλαθιού του νοικοκυριού και εκεί βρίσκει και προϊόντα που υπάρχουν και στη λαϊκή αγορά. Ο λόγος που δεν επηρεαζόμαστε είναι διότι οι τιμές των παραγωγών είναι ανταγωνιστικές, με αποτέλεσμα να μην έχουμε πρόβλημα ως προς αυτό το κομμάτι. Το πρόβλημα όμως που το βλέπουμε καθημερινά είναι η ανέχεια του κόσμου, η οποία τον επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και αυτό φαίνεται, καθώς η αγορά προϊόντων από τη λαϊκή είναι τρομερά συντηρητική. Κάτι δηλαδή που συνέβαινε και πριν την ύπαρξη του καλαθιού της νοικοκυράς. Αν δεν υπάρξει ρευστό στην αγορά δεν θα μας οδηγήσει πουθενά η κατάσταση αυτή. Τα προϊόντα της λαϊκής αγοράς διαφέρουν σε κάθε επίπεδο, στην ποιότητά τους στην τιμή τους, η οποία σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι 30% χαμηλότερες από τις τιμές που υπάρχουν στα σούπερ μάρκετ. Δεν μας ανταγωνίζονται στην ποιότητα, αλλά πλέον ούτε στις τιμές. Το ζήτημα είναι ότι το κόστος παραγωγής είναι μεγάλο και επειδή απορροφούμε τις αλλαγές των τιμών, οι οποίες είναι συνεχώς αυξητικές, προβληματιζόμαστε για το τι θα γίνει το μέλλον. Στην λαϊκή βρίσκεις φρέσκα μαρούλια με 50 λεπτά ή 3 μαρούλια με 1 ευρώ, τη στιγμή που στο σουπερ μάρκετ το ένα μαρούλι το βρίσκεις με 70 ή 75 λεπτά. Το ματσάκι μαϊντανού και άνηθου στη λαϊκή έχει 50 λεπτά από τότε που ήρθε στην Ελλάδα το ευρώ και στο σούπερ μάρκετ έχει 70 λεπτά».

Ο Βασίλης Τσέλιος ανέφερε:

Ο Βασίλης Τσέλιος

«οι τιμές στην λαϊκή αγορά είναι χαμηλές, ίδιες με προηγούμενα χρόνια. Επιλέξαμε να μην αυξήσουμε την  τιμή των προϊόντων μας, παρά την τεράστια αύξηση του κόστους παραγωγής και της τιμής του πετρελαίου κίνησης. Το καλάθι του νοικοκυριού δεν είναι φθηνότερο, αλλά το γεγονός ότι το καλάθι του νοικοκυριού αναγκάζει τον κόσμο να πάει στα σουπερ μάρκετ, όπου εκεί θα βρει και προϊόντα της λαϊκής αγοράς θα μας αναγκάσει να ρίξουμε περισσότερο τις τιμές των προϊόντων μας. Σκεφτείτε όμως τα προϊόντα που έρχονται στη λαϊκή είναι φρεσκότατα, βγαίνουν από το χωράφι το προηγούμενο απόγευμα – βράδυ για να έρθουν αμέσως στον πάγκο και δεν ταλαιπωρούνται από ψυγεία, φορτηγά, μεταφορές κλπ όπως αυτά των σουπερ μάρκετ. Ο κόσμος γι’ αυτό μας στηρίζει, επειδή ξέρει ότι έχουμε φρέσκα και ποιοτικά προϊόντα. Όμως θα αναγκαστούμε να κατεβάσουμε και άλλο τις τιμές για να γίνουμε ακόμη ανταγωνιστικότεροι απέναντι στα σουπερ μάρκετ. Η μείωση της ροής της λαϊκής φαίνεται ήδη και ξεκίνησε από τότε που εφαρμόστηκε το καλάθι του νοικοκυριού, αλλά η μείωση αυτή δεν είναι μεγάλη».

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου τόνισε:

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου

«όσο φθηνά και αν είναι τα προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού, τα προϊόντα της λαϊκής θα είναι πάντα φθηνότερα και ποιοτικότερα, είναι πάντα φρέσκα. Η αγορά είναι γενικότερα επηρεασμένη, διότι δεν υπάρχουν λεφτά στον κόσμο, όλα έχουν ανέβει πέντε φορές πάνω και στη λαϊκή άντε να έχουν πάρει αύξηση 3%. Ειρωνεία δηλαδή, μας κοροϊδεύουν ασύστολα οι πολιτικοί μας. Κοροϊδεύουν τον κόσμο, αν και αυτοί ευθύνονται για το ότι καταντήσαμε έτσι. Δεν πρόκειται να καλυτερέψει κάτι, γιατί δεν έχουν την πρόθεση να το κάνουν. Οι τιμές στη λαϊκή αγορά είναι όσο το δυνατόν πιο συγκρατημένες, αλλά και πάλι είναι αυξημένες. Η αύξηση στα καύσιμα παρέσυρε τα πάντα. Ποτέ δεν είχε σχεδόν 2,50 ευρώ το πετρέλαιο. Ο κόσμος κλαίει και το Κράτος δεν μειώνει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα όπως η Κύπρος, η Ιταλία και πάρα πολλά ακόμη κράτη για να βελτιωθεί λίγο η κατάσταση».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Περιφέρεια: Δράση εξωστρέφειας για τα αλιεύματα της Αιτωλοακαρνανίας

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ