ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΑγρίνιο: «Δεν θα δουλέψει το click away»

Αγρίνιο: «Δεν θα δουλέψει το click away»

Αγρίνιο: «Δεν θα δουλέψει το click away»

Αγωνία στο λιανεμπόριο ενόψει restart και Χριστουγέννων

Εξαιρετικά επιφυλακτικοί έως αρνητικοί οι έμποροι του Αγρινίου για τη νέα μέθοδο

Ως τρόπο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των λίγων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για αγορές και αποσυμφόρησης των μεγάλων καταστημάτων και των courier στα μεγάλα αστικά κέντρα βλέπουν το click away οι περισσότεροι Αγρινιώτες επαγγελματίες    

Όλη η αγορά αναμένει τις αποφάσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το χρόνο και τον τρόπο άρσης του lockdown. Η αγωνία για χιλιάδες επαγγελματίες του λιανικού εμπορίου είναι μεγάλη, καθώς αν χαθεί η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων, πολλές επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα βιωσιμότητας.

Ο τζίρος της εορταστικής περιόδου Χριστουγέννων Πρωτοχρονιάς αντιπροσωπεύει σχεδόν 25% των συνολικών εσόδων του έτους, πράγμα που σημαίνει πως αν τελικά δεν λειτουργήσει η αγορά, το πλήγμα θα είναι βαρύ. Κι ενώ το  λιανεμπόριο έχει κατεβάσει ρολά, τα μηνιαία έξοδα τρέχουν. Οι επαγγελματίες βγάζουν κραυγή αγωνίας και τονίζουν πως δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Το βασικότερο πρόβλημα είναι αυτό του ενοίκου, αφού ακόμα και μετά τη μείωση κατά 40% του μισθώματος, οι καταστηματάρχες αδυνατούν να πληρώσουν το υπολειπόμενο ποσό, καθώς τα ταμεία τους είναι άδεια.

Για το restart όμως της αγορά επί του παρόντος αυτό που υπάρχει στο τραπέζι είναι τα ψώνια με click away.  Το click away είναι μια διεθνής πρακτική που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Πρόκειται για ηλεκτρονική παραγγελία, η οποία προπληρώνεται και παραλαμβάνεται σε έναν ειδικά, εξωτερικό, διαμορφωμένο χώρο του καταστήματος και έτσι, αποφορτίζονται οι μεταφορές και αποφεύγεται ο συνωστισμός.

Το click away ετέθη στο τραπέζι ως εναλλακτική λύση, όταν ανοίξουν τα εμπορικά καταστήματα κυρίως ενόψει εορτών, αλλά σύμφωνα με αρκετούς Αγρινιώτες εμπόρους το σύστημα αυτό δεν εξυπηρετεί καθόλου την τοπική αγορά και επί της ουσίας απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό καταναλωτών που ήδη χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για ψώνια κυρίως σε μεγάλα αστικά κέντρα!

Εκτός από το πρακτικό κομμάτι, το οποίο σχετίζεται με την δοκιμή του προϊόντος από τον εκάστοτε καταναλωτή, κάτι που δεν μπορεί με το click away να εφαρμοστεί σε ρούχα και παπούτσια, τίθεται θέμα και κωδικών! Συγκεκριμένα οι κωδικοί σε κάθε εμπορικό κατάστημα είναι χιλιάδες με αποτέλεσμα τα εμπορικά μεσαίας και μικρότερης «κλίμακας» να μην μπορούν να ανταποκριθούν, δεδομένο πως δεν είναι εύκολο να «περάσουν» στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα (αν διαθέτουν) όλους αυτούς τους κωδικούς, κάτι που στον αντίποδα εξυπηρετεί απόλυτα τις μεγάλες αλυσίδες, τις αποθήκες και τα εμπορικά κέντρα!

Παράλληλα, υπάρχει και η άποψη πως η εισαγωγή στην ελληνική αγορά του click away γίνεται για την αποσυμφόρηση των εταιριών courier στα μεγάλα αστικά κέντρα και κυρίως στην Αθήνα!

Στο Αγρίνιο ακόμη και ένας άριστος χρήστης του διαδικτύου θα είναι δύσκολο να εφαρμόσει το click away, όπως υποστηρίζουν αρκετοί έμποροι της πόλης, διότι στο ίδιο νούμερο παπουτσιών υπάρχουν πάρα πολλά καλούπια ακόμη και σε συγκεκριμένο είδος παπουτσιού, συνεπώς χρειάζεται δοκιμή, κάτι που ισχύει και στα ρούχα, καθώς λ.χ ένα πουκάμισο ή ένα παντελόνι στο ίδιο νούμερο διαθέτει διάφορες «γραμμές».

Ο έμπορος παπουτσιών Γιώργος Καμμένος δήλωσε: «είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί το click away. Διαφέρει πάρα πολύ να βλέπεις μια φωτογραφία στο διαδίκτυο από το να δοκιμάζεις ένα παπούτσι. Η τακτική αυτή εξυπηρετεί μόνο όσους διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα και αποθήκες. Αν εφαρμοστεί αυτό, το εμπόριο που ήδη νοσεί θα είναι σε χειρότερη μοίρα. Καλύτερα να μας έχουν κλειστούς παρά αυτό.

Το click away δεν μπορεί να λειτουργήσει σε μια αγορά όπως το Αγρίνιο, εξυπηρετεί γενικότερα μόνο το 20% των καταναλωτών που ψωνίζουν μέσω διαδικτύου και κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα. Για τα εμπορικά καταστήματα είναι ένα ημίμετρο, τη στιγμή που τα καταστήματά μας δεν έχουν απολύτως καμία βοήθεια, πέραν της επιστρεπτέας προκαταβολής, η οποία και αυτή «παίζεται». Περισσότερο μπέρδεμα θα φέρει το click away, παρά διευκόλυνση».

Ο έμπορος ρούχων Θεοδόσης Γιαννακάς αναφέρει: «το click away θα διευκολύνει μόνο το μικρό ποσοστό των καταστημάτων που διαθέτουν ήδη σελίδα στο διαδίκτυο. Το 75% των καταναλωτών στην περιοχή μας δεν θα το βοηθηθεί καθόλου και κατ’ επέκταση δεν μας βοηθάει και εμάς. Είναι δύσκολο ένας πελάτης μας να μπορέσει να το εφαρμόσει και να είναι ικανοποιημένος, γιατί τα ρούχα θέλουν δοκιμή. Πιο ελέγξιμο και αποδοτικό θα ήταν αυτό που φωνάζουμε από την πρώτη στιγμή, με τον αριθμό των πελατών μας ανά κατάστημα.

Στην περίπτωση αυτή οι έμποροι μπορούμε να πούμε με ωραίο τρόπο σε έναν πελάτη να αναμείνει λίγο έξω από το μαγαζί ή να φορέσει την μάσκα του και έτσι θα μπορούμε να δουλέψουμε και εμείς. Η συντριπτική μερίδα των Αγρινιωτών είναι υπεύθυνη και προσεκτική και εφαρμόζει τα μέτρα μέσα σε ένα κατάστημα, εξάλλου δεν είμαστε super market ή τράπεζες να μην μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ο αριθμός των πελατών μας έχει υπερβεί το νόμιμο, λόγω της μεγάλης προσέλευσης. Επίσης οι έμποροι του Αγρινίου όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα απέδειξαν ότι μπορούν και εφαρμόζουν τα μέτρα, όποια και να είναι αυτά».

Ο έμπορος ρούχων Μπάμπης Γιαννόπουλος τόνισε: «είναι μια εξέλιξη το click away. Θα βοηθήσει μια μερίδα ανθρώπων, αυτούς δηλαδή που θα μπορούν να το αξιοποιήσουν ή να το μάθουν τώρα. Το κοινό είναι ώριμο, αλλά δεν είναι ενημερωμένο. Το click away είναι το πρώτο φιλτράρισμα στην τεχνολογία. Ο συνδυασμός του φυσικού καταστήματος και του e-shop είναι ό,τι καλύτερο, τόσο για τον καταναλωτή, όσο και για τον έμπορο.

Δεν θα γίνουν τόσο αυτοματοποιημένα τα πράγματα, ώστε να εκλείψει το φυσικό κατάστημα, αυτό δεν συμφέρει κανέναν, ούτε αυτούς που οδηγούν τα πράγματα. Ο πελάτης που θέλει ή είναι αναγκασμένος να πάει στο κατάστημα με τα ρούχα θα πάει, συνεπώς, όταν διαθέτει χρήματα για να ψωνίσει θα πάει στο μαγαζί και δεν θα ψάξει τρόπους εναλλακτικούς, όπως το click away. Η παρουσία του καταναλωτή δεν θα εκλείψει από το φυσικό κατάστημα και αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι κάποια e-shop μεγάλων αλυσίδων δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν. Απλά εισήχθη στο εγχώριο εμπόριο και μια νέα εναλλακτική, για να εξυπηρετηθούν όσοι μπορούν να την αξιοποιήσουν».

Ο έμπορος Δημήτρης Μανδέλος υποστήριξε: «είναι δύσκολο να λειτουργήσει το click away στο Αγρίνιο, τόσο λόγω των κρουσμάτων και την ανησυχίας που υπάρχει, αλλά όσο και λόγω της μη εξοικείωσης των κατοίκων της περιοχής με το διαδίκτυο ως μέσω αγορών. Θα εξυπηρετήσει μόνο όσους ήδη χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να ψωνίσουν».

Πως εφαρμόζεται η μέθοδος του “click away”:

-Αρχικά γίνεται η ηλεκτρονική παραγγελία του προϊόντος

-Στη συνέχεια, ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν

-Τέλος, με το αποδεικτικό παραγγελίας – πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος.

Κωνσταντίνος Χονδρός-Εφημερίδα Συνείδηση

Δυτική Ελλάδα: Tα πρόστιμα για άσκοπες μετακινήσεις και μη χρήση μάσκας

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr