ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΑγρίνιο – Άγιος Βλάσης: Εμποδίων συνέχεια…

Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης: Εμποδίων συνέχεια…

Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης: Εμποδίων συνέχεια…

Αγρίνιο- Άγιος Βλάσης: Εμποδίων συνέχεια… Ένας ακόμη χρόνος παράταση στο πολύπαθο έργο

Μετ’ εμποδίων εξελίσσεται ακόμη η κατασκευή των πρώτων χιλιομέτρων του οδικού άξονα Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης.

Το έργο, που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο και έχει προϋπολογισμό 25εκατ. ευρώ, εξελίσσεται όλα αυτά τα χρόνια μετ’ εμποδίων έχοντας αντιμετωπίσει σωρεία προβλημάτων, παρά το γεγονός ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα δρόμο μόλις επτά χιλιομέτρων.

Είναι χαρακτηριστικό μεταξύ άλλων άλλαξε το φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας, λόγω των αντιδράσεων στο κακό σχεδιασμό των πρώτων τριών χιλιομέτρων που διέρχονται κοντά στον αστικό ιστό του Αγρινίου.

Πρόσφατα του Υπουργείο Υποδομών έκανε δεκτή την Ειδική Δήλωση Διακοπής Εργασιών από την πλευρά του αναδόχου, λόγω καθυστέρησης πληρωμής ενός επιμέρους  λογαριασμού του έργου.

Ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι παράλληλα δόθηκε νέα προθεσμία ενός χρόνου για την ολοκλήρωση του έργου έως το Νοέμβριο του 2022.

Οι καθυστερήσεις που προέκυψαν οφείλονται:

·        Στη µη δυνατότητα απρόσκοπτης εκτέλεσης εργασιών σε τμήματα του έργου από την εκκρεμότητα ολοκλήρωσης των διαδικασιών απαλλοτριώσεων – επιτάξεων,

·        Στην αναγκαιότητα σύνταξης πρόσθετων μελετών, προκειμένου να αποκατασταθούν βλάβες που προκλήθηκαν στο έργο από την θεομηνία που έλαβε χώρα στις 26-1-2021 στην περιοχή του έργου,

·        Στο γεγονός ότι εκκρεμούν ακόμη σωστικές ανασκαφές από την Εφορεία Αρχαιοτήτων

·        Στη μετατόπιση  υφιστάμενων δικτύων κοινής ωφέλειας. Ειδικότερα, εκκρεμούν ορισμένες μετατοπίσεις του εναέριου δικτύου από τον ∆Ε∆∆ΗΕ. Ταυτόχρονα, υπάρχουν πάροχοι, τοπικοί φορείς και ιδιώτες, που υπάρχει ανάγκη μετατόπισης των δικτύων τους.

Πάντως παρά τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις θα πρέπει να σημειωθεί ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει κίνδυνος για τη χρηματοδότηση του έργου, αρκεί αυτό να ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2023, οπότε και λήγει η τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδος του ΕΣΠΑ.

Άγνωστο το τι θα γίνει με το νότιο τμήμα και τη νέα χάραξή του

Εκείνο όμως που προβληματίζει είναι το τι μέλλει γενέσθαι με το τμήμα του έργου από το Αγρίνιο έως τον κόμβο στο ύψος της Αβόρανης, μήκους 2,8χλμ, που ως γνωστόν αποφασίστηκε να επανασχεδιαστεί, καθώς προσέκρουσε στις αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής Ρουπακιά και του δήμου Αγρινίου.

Για τον επανασχεδιασμό του τμήματος αυτού θα απαιτηθεί ανάθεση νέας μελέτης και ακολούθως περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Μάλιστα η νέα χάραξη θα πρέπει να «κουμπώσει» με την πρόταση για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και θα ξεκινά ως φαίνεται στην περιοχή του Νοσοκομείου Αγρινίου και πιθανότατα, όπως είχε προταθεί από το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, θα ακολουθεί παραποτάμια διεύθυνση στην περιοχή της Ερμίτσας.

Ωστόσο ενώ αναμένονταν από το Υπουργείο Υποδομών να προκηρυχθεί η μελέτη, αντ’ αυτού στην τελευταία τροποποίηση του έργου ο προϋπολογισμός για την μελέτη και την κατασκευή του τμήματος αυτού, σχεδόν 7 εκατ. ευρώ, μηδενίστηκε, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρξει κάποια εξήγηση από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών.

Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Ενημερωτικές δράσεις στις τοπικές κοινότητες – Εξορμούν οι ΤΟΜΥ του Αγρινίου

 

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr