ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΕλλαδαΆγραφα: Σήμερα το τελευταίο αντίο στον Γιάννη Χόντο,συνιδιοκτήτη των Hontos Center

Άγραφα: Σήμερα το τελευταίο αντίο στον Γιάννη Χόντο,συνιδιοκτήτη των Hontos Center

Άγραφα: Σήμερα το τελευταίο αντίο στον Γιάννη Χόντο,συνιδιοκτήτη των Hontos Center

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 67 ετών ,ένας από τους συνιδρυτές των καταστημάτων Hondos Centerο,ο Γιάννης Χόντος .

Η κηδεία του εκλιπόντος θα γίνει σήμερα Παρασκευή ,στις 3:00 το μεσημέρι ,στα Άγραφα Ευρυτανίας στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου.

Το απόλυτο success story στον κλάδο των καλλυντικών που ξεκίνησε απο τα Άγραφα

Τα πέντε «δαιμόνια» αδέλφια που έφυγαν με ένα δισάκι στον ώμο από τα Αγραφα, έγιναν πλασιέ σαπουνιών, περιπτερούχοι στην Ομόνοια και έφτασαν σήμερα να κατέχουν πάνω από το 50% της αγοράς καλλυντικών Από τις femmes fatales του Κολωνακίου, μέχρι τις λαϊκές ξανθές των ελληνάδικων στα δυτικά προάστια. Από τις δεσποινίδες ετών 39, τις ώριμες (ή ανώριμες αν προτιμάτε) 50άρες, ταδροσερά πιπίνια, την κοκέτα Μαΐων που τείνουν στο άπειρο, ακόμα όμως και από τους metrosexual αρσενικούς πουεσχάτως ανακάλυψαν την ανδρική περιποίηση, ένα είναι το όνο- μα που όλοι αναγνωρίζουν. Ενας είναι ο βασιλιάς της ανθρώπι- νης ματαιοδοξίας. Ολη η Ελλάδα στα «Hondos Center»… αναστενάζει.

Ποιος θα το φανταζόταν ότι το απόλυτο success story στον κλάδο των καλλυντικών δεν ξεκινάει από το Παρίσι ή έστω από τις παρυφές της Εκάλης, αλλά από τα ψηλά και περήφανα βουνά των Αγράφων της Ευρυτανίας και τα απόκρημνα λημέρια του Αρη Βελουχιώτη. Μπορεί άραγε κανείς να διανοηθεί ότι η υπερκατανάλωση καλλυντικών προϊόντων χρηματοδοτεί αν- δριάντες του λαϊκού αρματωλού ήρωα Κατσαντώνη κι εκκλησίες στους ορεινούς όγκους της χώρας; Ναι, αν πρόκειται για την οικογένεια Χόντου, που στιγμή δεν ξέχασε από πού ξεκίνησε και ούτε φυσικά θέλει να λησμονήσει το πόσο ψηλά έχει φθάσει. Τα εκατομμύρια ευρώ από τις επι- κερδείς εξάλλου επιχειρήσεις τους δεν απέχουν και έτη φωτός από την περίοδο της φτώχειας και των στερήσεων.

Πάνε πάνω από 45 χρόνια από τη στιγμή που τα παιδιά της πολύτεκνης οικογένειας του μπάρμπα Σωτήρη Χόντου, με ένα δισάκι στον ώμο και τις ευχές των συγχωριανών τους, ξεκινούσαν από τις Μίκρες των Αγράφων (τα λεγόμενα και Χοντέικα) για να κατακτήσουν την Αθήνα και να ξεφύγουν από τη μιζέρια της μετεμφυλιακής επαρχίας.

Πώς ξεκίνησαν

Ο Νίκος, Γιώργος, Αργύρης, Γιάννης και Κώστας Χόντος δεν άργησαν να καταλάβουν ότι το εμπόριο και οι συναλλαγές πραγματικά κυλούσαν μέσα στο αίμα τους. Αρχικά ως πλασιέ σαπουνιών, αρωμάτων και φθηνών καλλυντικών της εποχής που τα πωλούσαν στους υπαλλήλους της Τράπεζας της Ελλάδος και τους αστυνομικούς της Ασφάλειας Αθηνών κι αργότερα ως περιπτερούχοι επί της οδού Ομήρου, οι αφοί Χό- ντου ξεκίνησαν να χτίζουν βήμα-βήμα τη λιανεμπορική αυτοκρατορία τους.

Οι δυσκολίες στην αρχή ήταν πολλές, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που οδήγησαν τον κ. Γιώργο Χόντο σε βραχύβια μετα- νάστευση στη Γερμανία. Ομως σύντομα τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους. Το 1967, με αιματηρές οικονομίες, οι Χόντοι ανοίγουν το πρώτο κατάστημά τους ακριβώς απέναντι από το περίπτερο της οδού Ομήρου. Γρήγορα κατανοούν την οικο- νομική αλλαγή που συντελείται στη χώρα και την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελληνίδων για την προσωπική φροντίδα τους. Οι επιρροές εξάλλου από το εξωτερικό έρχονται γρηγορότερα από ό,τι παλαιότερα και οι Ελληνίδες, ως πιστά θύματα του επαρ- χιωτικού μαϊμουδισμού των seventies,σπεύδουν να καταθέσουν τον οβολό τους στον βωμό της θεάς Αφροδίτης και τουκαλλωπισμού. Από το σημείο αυτό και μετά τα αποτελέσματα είναι σε όλους γνωστά. Με μερίδια αγοράς πάνω από 50% και τον ανταγωνισμό ουσιαστικά να τους κοιτάει με τα… κιάλια, τα «Hondos Center» αποτέλεσαν ένα παγκόσμιο φαινόμενο επιτυχίας, χωρίς ανάλογο προη- γούμενο. Πρωτοστατώντας τα τελευταία 25 χρόνια, η αλυσίδα έχει κατορθώσει να κα- θορίζει τις εξελίξεις στην αγορά, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό τις τελικές τιμές κι απασχολώντας πάνω από 3.000 εργα- ζόμενους σε περισσότερα από 60 σημεία πώλησης.

Η «Hondos Center» όμως δεν είναι μία απλή εταιρεία. Στην πραγματικότη- τα είναι 9 εταιρείες στη συσκευασία της μιας! Σε ένα ιδιόμορφοστιλ διοίκησης, κάθε αδελφός έχει τη δική του επί μέρους εταιρεία, με τα δικά της καταστήματα. Ακολουθώντας ένα επιχειρηματικό παράδοξο, το concept και η διαχείριση είναι ενιαία, παρά την εταιρική διαφοροποίηση που κρίθηκε απαραί- τητη για να «μην υπάρχουν έριδες και κάθε ένας Χόντος να έχει το… βιλαέτι του». Κοινή παράλληλα είναι η τιμολόγηση, οι προμήθειες, η εικόνα των καταστημάτων, όχι όμως και η διαφήμιση παρά τις κεντρικές συμ- φωνίες που ασφαλώς υπάρχουν. Πρόκειται για μία εταιρεία που θυμίζει τη ρωσική κούκλα μπα- μπούσκα και η οποία καινοτομεί συνεχώς, σε ένα μόνιμο ανταγωνισμό με τον ίδιο τον εαυτό της. Πρώτοι στην Ελλάδα οι αφοί Χόντου τοποθετούν εντός των καταστημάτων τους προϊόντα ένδυσης, υπόδησης κι αξεσουάρΔεν δίστασαν, παρά τις αντιρρήσεις της αγοράς, να τοποθε- τήσουν μέχρι και οικιακά είδη ή cd, ενώ αυτόματα στράφηκαν στη δημιουργία πολυκαταστημάτων ομορφιάς σε αντίθεση με τους μικρότερους χώρους πώλησης που συνηθίζονταν μέχρι τό- τε. Με συχνά ταξίδια στο εξωτερικό (ουκ ολίγες ιδέες κοπιαρί- στηκαν και τοποθετήθηκαν στα εγχώρια δεδομένα) και σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και κτίρια, η οικογενειακή αυτή επιχείρηση άλλαξε τη ροή της σύγχρονης ελληνικής εμπορικής ιστορίας.

vimapoliti.gr

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr