Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στο αεροδρόμιο του Ακτίου και στα υπόλοιπα περιφερειακά

Για κάθε αεροδρόμιο από τα συνολικά 14 που ιδιωτικοποιούνται έχει σχεδιαστεί από την Κοινοπραξία Fraport-Slentel προκειμένου να αποκτήσει σύγχρονη όψη και εσωτερικά αναβαθμισμένες δομές και…

aerodromio_kerkyras

Για κάθε αεροδρόμιο από τα συνολικά 14 που ιδιωτικοποιούνται έχει σχεδιαστεί από την Κοινοπραξία Fraport-Slentel προκειμένου να αποκτήσει σύγχρονη όψη και εσωτερικά αναβαθμισμένες δομές και υπηρεσίες. Στόχος είναι να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των επιβατών αλλά και προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών. Τα έργα στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια είναι κυρίως κτιριακά καθώς σήμερα παρουσιάζουν έλλειψη χώρων και πολλά από αυτά υποβαθμισμένη εικόνα που σε κάποιες περιπτώσεις έχει χαρακτηριστεί ως "δυσφημιστική" για την περιοχή.

Θεσσαλονίκη, αεροδρόμιο «Μακεδονία»:
Στην πρώτη φάση προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 35.000 τ.μ., δομικές επισκευές στον διάδρομο και στον χώρο ελιγμών, παρεμβάσεις στον χώρο στάθμευσης και αύξηση της χωρητικότητας από 22 σε 28 αεροσκάφη. Μελλοντικά προγραμματίζονται άλλες δύο επεκτάσεις του αεροσταθμού κατά 100.000 τ.μ.

Χανιά, αεροδρόμιο «I. Δασκαλογιάννης»:
Σχεδιάζεται επέκταση του αεροσταθμού στα 80.000 τ.μ., σε δύο φάσεις, εγκατάσταση ραδιοβοηθημάτων για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας και αύξηση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών.

Ρόδος, αεροδρόμιο «Διαγόρας»:
Προβλέπεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση του διαδρόμου τροχοδρόμησης και επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000 τ.μ., σε πρώτη φάση.

Αεροδρόμιο Ακτίου:
Προγραμματίζεται διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα και επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 4 στρέμματα.

Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»:
Προβλέπεται επέκτασή του αεροσταθμού κατά 5.000 τ.μ.

Αεροδρόμιο Σαντορίνης:
Προβλέπεται αναβάθμιση και επέκταση των βασικών χώρων του αεροσταθμού κατά 17.000 τ.μ., ενώ θα ακολουθήσουν άλλες δύο, καθώς και αναδιαμόρφωση και επέκταση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

Αεροδρόμιο Κέρκυρας «I. Καποδίστριας»:
Προβλέπεται επέκταση του αεροσταθμού, σε δύο ή τρεις φάσεις, αρχικά κατά 2.700 τ.μ., αποκατάσταση του διαδρόμου και αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης προς αύξηση της χωρητικότητας των αεροσκαφών.

Αεροδρόμιο Μυκόνου:
Σχεδιάζεται άμεση ανακαίνιση και αντικατάσταση του οδοστρώματος του διαδρόμου και του χώρου ελιγμών, αλλά και μελλοντική επέκτασή τους με απαλλοτρίωση 13 στρ., επέκταση του αεροσταθμού κατά 9.000 τ.μ., επείγουσες παρεμβάσεις σε συστήματα φωτισμού και σήμανσης.

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς:
Προβλέπεται ριζική ανακαίνιση και περιορισμένη επέκτασή του σε πρώτη φάση, επέκταση-διαπλάτυνση διαδρόμου και χώρου ελιγμών των αεροσκαφών, μέσω απαλλοτριώσεων. Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει νέα επέκταση του αεροσταθμού.

Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»:
Προβλέπεται αναβάθμιση του αεροσταθμού, εκτεταμένος εκσυγχρονισμός των υποδομών και διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα μέσω απαλλοτρίωσης 250 στρεμμάτων.

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»:
Προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 7.000 τ.μ., βαριά συντήρηση και επέκταση του διαδρόμου προς υφιστάμενη έκταση του αεροδρομίου.

Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»:
Δρομολογείται αναβάθμιση του αεροσταθμού (αίθουσες αναμονής), εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποσκευών και διαπλάτυνση του διαδρόμου (δεν υπάρχει παράλληλος τροχόδρομος), ώστε να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στα διεθνή πρότυπα.

Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»:
Προγραμματίζεται επέκταση κτηριακών εγκαταστάσεων, αρχικά, κατά 18.000 τ.μ. και θα ακολουθήσουν άλλες δύο, παράλληλος διάδρομος τροχοδρόμησης, διαπλάτυνση διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

Αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλ. Παπαδιαμάντης»:
Χρήζει ειδικής αντιμετώπισης, καθώς η θέση του σχεδόν εντός του αστικού ιστού (2 χλμ από το κέντρο της πόλης) και περικυκλωμένο από θάλασσα και δρόμους περιορίζει τις δυνατότητες. Προτεραιότητα είναι η διαπλάτυνση του διαδρόμου για να ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανόνες.

Στόχος των Fraport-Slentel (όμιλος Κοπελούζου) είναι η απόλυτη ανατροπή αυτής της εικόνας και ο ριζικός εκσυγχρονισμός τους, με βασικούς πυλώνες:

α) την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών διεθνών προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας,

β) την αναβάθμιση των υποδομών (από διαδρόμους μέχρι συστήματα φωτισμού και πυροσβεστικούς σταθμούς) ώστε να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας της ΙΑΤΑ,

γ) την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, μέσω επέκτασης της σεζόν την άνοιξη και το φθινόπωρο και του ανοίγματος σε καινούργιες αγορές (προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών).

Στρατηγική κατεύθυνση αποτελεί η επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων, καθώς, όπως δείχνουν τα στοιχεία από Ευρώπη και Αμερική, το 60% περίπου των εσόδων των αεροδρομίων προέρχονται από τα ρυθμιζόμενα τέλη (επιβατών, προσγείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών), και το υπόλοιπο 40% (με ανοδική τάση) από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες, όπως παρκινγκ, ενοικίαση αυτοκινήτων, εστίαση, duty free και άλλα καταστήματα.