Αυτοκινητόδρομος Ε65: Προπομπός υλοποίησης η ένταξη στο ΠΔΕ για το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία

Προπομπός για την μελλοντική υλοποίηση του βόρειου τμήματος του Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία θεωρείται από πολλούς η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το ποσό με το οποίο…

9eec19565dae6c7e5e3ea82180585071_L

Προπομπός για την μελλοντική υλοποίηση του βόρειου τμήματος του Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία θεωρείται από πολλούς η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Το ποσό με το οποίο χρεώθηκε το ΠΔΕ είναι 490εκ.ευρώ και αρχικά αποτέλεσε έκπληξη καθώς όπως είναι γνωστό προτεραιότητα στην κατασκευή έχει το νότιο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα.

Ουσιαστικά πρόκειται για μία κίνηση με σημασία καθώς από τη μία το Υπουργείο Υποδομών δείχνει ότι δεν ξεχνά το βόρειο τμήμα και από την άλλη μία ακόμα κόντρα με το ΥΠΟΙΚ που ξεκίνησε άλλωστε με το θέμα των αυτοκινητόδρομων.

Η χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος λόγω της μεγάλης στενότητας του Νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 έχει μεγάλες πιθανότητες να βρεθεί μέσω του Πακέτου Γιουνκέρ καθώς διαθέτει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Είναι ώριμο μελετητικά, έχει ανταποδοτικότητα και είναι εύκολο να τραβήξει κεφάλαια.

Η κατασκευή του τμήματος Τρίκαλα-Εγνατία έχει απασχολήσει τα τελευταία χρόνια την επικαιρότητα καθώς η αρχική χάραξη που έφερνε το δρόμο πιο κοντά στο Μέτσοβο δημιούργησε περιβαλλοντικά προβλήματα και αντιδράσεις.

Τελικά επικράτησε η άποψη να οδεύσει ανατολικότερα ο δρόμος και να καταλήγει στο Κηπουργιό Γρεβενών ως η φθηνότερη απο όλες τις λύσεις αν και προσθέτει περίπου 20χλμ στη διαδρομή προς Ηγουμενίτσα.

Επί της ουσίας αναμένουμε ανακοινώσεις από το ΥΠΟΜΕΔΙ τόσο για την τύχη αυτού του έργου όσο και για το νότιο στο πακέτο της συμφωνίας για τους αυτοκινητόδρομους.

Οι ανακοινώσεις αυτές θα γίνουν όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις για την ένταξη των έργων στο Νέο ΕΣΠΑ κάτι που σήμερα βρίσκει αντίθετο το ΥΠΟΙΚ αλλά θεωρείται σχεδόν αναπόφευκτο.

ypodomes.gr