3ο Γυμνάσιο Αγρινίου: Περιμένοντας το πόρισμα

Η θέληση του Δήμου είναι το σχολείο να διατηρηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι από τη νέα σχολική χρονιά θα πληροί τις προδιαγραφές που απαιτούνται. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η Β ΕΛΜΕ

3ο Γυμνάσιο Αγρινίου: Περιμένοντας το πόρισμα

3ο Γυμνάσιο Αγρινίου: Περιμένοντας το πόρισμα όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση" στην οποία μίλησε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Χρήστος Ζαρκαβέλης και ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Βαγγέλης Τσούκας.

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Στο πλαίσιο της ανησυχίας που έχει δημιουργηθεί για το 3ο Γυμνάσιο Αγρινίου πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 01/04 σύσκεψη από τους εμπλεκόμενους φορείς, από την οποία όμως δεν προέκυψε καμία εξέλιξη, το πόρισμα της επιτροπής καταλληλότητας αναμένεται να εκδοθεί εντός του επόμενου δεκαημέρου – δεκαπενθημέρου.

Το σχολικό κτίριο είναι μισθωμένο από το 1979, ενώ το μισθωτήριο έληξε το 2023. Πλέον, για να ανανεωθεί το συμφωνητικό ο νόμος για τις περιπτώσεις αυτές επιτάσσει συγκεκριμένους και αυστηρούς κανονισμούς, κάποιους εκ των οποίων αυτή τη στιγμή το κτίριο φέρεται δεν πληρούνται.

Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας Χρήστο Ζαρκαβέλη η θέληση του Δήμου είναι το σχολείο να διατηρηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι από τη νέα σχολική χρονιά θα πληροί τις προδιαγραφές που απαιτούνται. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η Β ΕΛΜΕ. Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Βαγγέλης Τσούκας μιλώντας στη «Σ» τονίζει μεταξύ άλλων: «πρωταρχικό μέλημα της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας είναι η απρόσκοπτη λειτουργία του 3ου Γυμνασίου. Θέλουμε όμως η φοίτηση των μαθητών και η εργασία των εκπαιδευτικών να είναι σε ασφαλές κτίριο, το οποίο να πληροί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές».

Το ζήτημα έγινε ευρέως γνωστό την Πέμπτη 28/03 κατά την διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου, όπου συζητήθηκε μετά από ερώτηση του επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Τίμου Παπανικολάου.

Ο Χρήστος Ζαρκαβέλης

Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Χρήστος Ζρκαβέλης μιλώντας στη «Σ» μετά την σύσκεψη της Δευτέρας επεσήμανε: «πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη το μεσημέρι της Δευτέρας, αλλά χωρίς να σημειωθεί κάποια εξέλιξη. Αναμένουμε το πόρισμα της επιτροπής καταλληλότητας, το οποίο θα εκδοθεί εντός δεκαημέρου – δεκαπενθημέρου. Το πόρισμα αυτό θα αποτελέσει μπούσουλας για εμάς.

Η σύσκεψη με τον ιδιοκτήτη, εκπαιδευτικούς και τους ανθρώπους της επιτροπής καταλληλότητας διήρκησε πολύ ώρα, ακούστηκαν όλες οι απόψεις, αλλά η ουσία είναι η απόφαση της επιτροπής, η οποία στελεχώνεται από αρμόδιους.

Η επιτροπή καταλληλότητας απαρτίζεται από τον Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, εκπρόσωπο της Υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας, εκπρόσωπο της Δ.Ο.Υ. Αγρινίου, από μηχανικό του πρώην ΟΣΚ και μηχανικό του Δήμου Αγρινίου.

Ο Δήμος Αγρινίου δεν έχει σχέση με την υπόθεση αυτή και μάλιστα η γνώμη του, όπως και η δική μου γνώμη είναι ότι είναι απαραίτητο το 3ο Γυμνάσιο Αγρινίου να παραμείνει, είναι επιτακτική ανάγκη, όπως επιτακτική ανάγκη είναι και η λήψη μέτρων προς την κατεύθυνση που πρέπει.

Δεν είμαι μέλος της επιτροπής, βρέθηκα εκεί ως Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Αγρινίου που ενδιαφέρεται για το ζήτημα, αλλά όπως έχω αντιληφθεί φαίνεται ότι υπάρχει δυσκολία σχετικά με την αναγκαιότητα, που προβάλλει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ότι δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης μισθωμένου κτιρίου τη στιγμή που τα παιδιά μπορούν να πάνε σε όμορα σχολεία.

Την άποψη αυτή δεν την δεχόμαστε, θέλουμε να παραμείνει το σχολείο υπό τις απαραίτητες προδιαγραφές που απαιτούνται και γι’ αυτό θέλουμε να κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις ο ιδιοκτήτης».

Ο Βαγγέλης Τσούκας

Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Βαγγέλης Τσούκας μιλώντας στη «Σ» σημείωσε: «η θέση της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, της ΟΛΜΕ και του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ είναι ξεκάθαρη. Επίσης, τόσο η ΟΛΜΕ, όσο και το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ στηρίζει όλες τις ενέργειες που έχει πραγματοποιήσει της Β ΕΛΜΕ για το ζήτημα αυτό. Πρωταρχικό μέλημα της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας είναι η απρόσκοπτη λειτουργία του 3ου Γυμνασίου. Θέλουμε όμως η φοίτηση των μαθητών και η εργασία των εκπαιδευτικών να είναι σε ασφαλές κτίριο, το οποίο να πληροί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές. Η Β ΕΛΜΕ επίσης έχει πρόθεση να στηρίξει κάθε κινητοποίηση φορέα που προτάσσει την ασφαλή λειτουργία του σχολείου και όχι φυσικά το κλείσιμό του. Ακόμη, να τονίσουμε πως εκ μέρους της Β ΕΛΜΕ δηλώθηκε η πρόθεση να συμμετάσχει στο σχολικό συμβούλιο που είχε προγραμματιστεί για το θέμα το μεσημέρι της Δευτέρας 01/04, να συμμετάσχει ως παρατηρητής για να έχει ενημέρωση για το σοβαρό αυτό ζήτημα, αλλά το αίτημα δεν έγινε αποδεκτό, όχι από όλους, αλλά σημασία έχει ότι δεν έγινε αποδεκτό».

Σχολικό Συμβούλιο: Τα δεδομένα που πρέπει να ληφθούν υπόψη πριν από την όποια απόφαση

Το Σχολικό Συμβούλιο του 3ου Γυμνασίου Αγρινίου συνεδρίασε προχθές τη Δευτέρα για το θέμα που έχει ανακύψει και με ομόφωνη απόφασή του, που έχει αποδέκτη κατά κύριο λόγο το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας να ληφθούν υπόψη παράμετροι που φαίνεται ότι συνυπολογίστηκαν όταν άρχισαν να διακινούνται τα σενάρια περί πιθανής κατάργησης του σχολείου.

Πριν όμως από κάθε ενέργεια ή απόφαση, το Σχολικό Συμβούλιο ζητά να ληφθούν υπόψη τα εξής:

α) Η δυναμικότητα του 3ου Γυμνασίου Αγρινίου είναι πολύ ισχυρή. Το 3ο Γυμνάσιο Αγρινίου αριθμεί 263 μαθητές, οι οποίοι κατανέμονται σε δώδεκα (12) τμήματα συνολικά. Παράλληλα, διαθέτει σταθερό, έμπειρο εκπαιδευτικό προσωπικό μεγάλης δυναμικότητας (21 οργανικές θέσεις).

β) Πρόκειται για ένα ιστορικό σχολείο, το οποίο εδώ και πενήντα χρόνια έχει γαλουχήσει έναν σημαντικό αριθμό επιστημόνων της τοπικής κοινωνίας. Οι κτιριακές υποδομές του σχολείου επαρκούν για να καλύψουν άνετα τις ανάγκες του αριθμού των μαθητών του. Είναι, όμως, απαραίτητο να γίνουν βελτιώσεις, στις οποίες εμπλέκεται ο ιδιοκτήτης, δεδομένου ότι πρόκειται για μισθωμένο κτήριο.

γ) Πιθανή μελλοντική κατάργηση του 3ου Γυμνασίου Αγρινίου θα αυξήσει δραματικά τον χρόνο μετακίνησης των μαθητών από και προς άλλα σχολεία αναγκαστικής τοποθέτησής τους και θα μεγιστοποιήσει τη σωματική και ψυχική τους κόπωση, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει αισθητά τον ελεύθερο χρόνο τους, δεδομένου ότι θα αναγκαστούν ορισμένοι μαθητές να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, με πολύ πιθανό το ενδεχόμενο αυξημένης μαθητικής διαρροής. Καθίσταται, λοιπόν, πασιφανής η αντιπαιδαγωγική διάσταση μιας τέτοιας ενδεχόμενης εξέλιξης. Δεν έχουν όλοι οι μαθητές δικαίωμα στη μόρφωση, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής τους ή την οικονομική τους κατάσταση; Ποιος ελαφρά τη καρδία θα πάρει μια τέτοιου είδους απόφαση; Ποιον θα βαρύνει η ευθύνη γι’ αυτό;

δ) Το σχολείο, εκτός από φορέας μάθησης, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους φορείς κοινωνικοποίησης των παιδιών. Οι μαθητές που φοιτούν στο σχολείο μας έχουν χτίσει σχέσεις φιλίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους συμμαθητές τους, οι οποίες θα διακοπούν βίαια σε περίπτωση αυθαίρετης διασποράς τους σε άλλα σχολεία με μόνο κριτήριο τη χωροταξική τους κατανομή. Ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να σκεφτόμαστε όχι μόνο τη γνωστική τους πρόοδο, αλλά και τη σωστή κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη και να φροντίζουμε γι’ αυτή.

ε) Σε κάθε περίπτωση, η πολιτεία οφείλει να λαμβάνει υπόψη της όλες τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές παραμέτρους μιας περιοχής και να αποφασίζει πάντα με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών, το οποίο αναμφίβολα είναι να φοιτούν στα σχολεία της περιοχής τους.

Κωνσταντίνος Χονδρός - Εφημερίδα "Συνείδηση"

 

 

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Αιτωλοακαρνανία: Συνάντηση με στόχο την ετοιμότητα για τη νέα αντιπυρική περίοδο

Ο αντιπεριφερειάρχης Θ. Μαυρομμάτης και στελέχη της Πυροσβεστικής καταρτίζουν σχέδιο για περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών