AP: Κίνδυνος νέου σκανδάλου στην VW με τα μοντέλα του 2016

Η Volkswagen ενημέρωσε τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ότι και άλλο λογισμικό, αυτή τη φορά των μοντέλων του 2016, ενδέχεται να επηρεάζει τις εκπομπές των οχημάτων κατά τη διάρκεια των σχετικών ελέγχων. Καθηλωμένα σε «καραντίνα» παραμένουν χιλιάδες νέα οχήματα που θα αντικαθιστούσαν τα μοντέλα που είχαν απαγορευθεί εξ αιτίας του σκανδάλου.

Η Volkswagen ενημέρωσε τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ότι και άλλο λογισμικό, αυτή τη φορά των μοντέλων του 2016, ενδέχεται να επηρεάζει τις εκπομπές των οχημάτων κατά τη διάρκεια των σχετικών ελέγχων.

Όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία και στον Associated Press, το δεύτερο αυτό λογισμικό ακολουθεί «διαφορετική στρατηγική» από εκείνο που, διαπιστωμένα, αλλοίωνε τις εκπομπές έντεκα εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν από το 2009 έως το 2015.

Το λογισμικό των μοντέλων του 2016, αυξάνει ταχύτερα από το κανονικό τη θερμοκρασία στον καταλύτη, βελτιώνοντας την απόδοση του σε ότι αφορά τον διαχωρισμό του οξειδίου του αζώτου στα ακίνδυνα αέρια του οξυγόνου και του αζώτου, μειώνοντας τις βλαβερές εκπομπές.

Η αντιπρόσωπος της Volkswagen, Ζανίν Τζίνιβαν, υπεραμύνθηκε ότι η έγκριση της «θερμαντικής στρατηγικής» του καταλύτη κατά τη διάρκεια των ελέγχων εναπόκειται στους αρμόδιους οργανισμούς που για την ώρα αξιολογούν τα δεδομένα, διαβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία είναι ανοιχτή στην παροχή των απαραίτητων, συμπληρωματικών πληροφοριών.

Για την ώρα, ο Οργανισμός Περιβαλλοντικής Προστασίας (ΟΠΠ) των ΗΠΑ και το αρμόδιο συμβούλιο της Καλιφόρνια που εντόπισαν το πρόβλημα, δεν έχουν γνωμοδοτήσει για το εάν ο κώδικας εγκαταστάθηκε σκόπιμα ώστε να αλλοιώνει τις εκπομπές, δήλωσε η Ζανέτ ΜακΚέϊμπ, από το τμήμα ελέγχου ποιότητας της ατμόσφαιρας του ΟΠΠ. «Έχουμε πολλές ερωτήσεις για την Volkswagen», υπογράμμισε, σχολιάζοντας πως η VW δεν έχει απάντηση για όλες.

Η ΜακΚέιμπ υποστηρίζει πως, ούτως ή άλλως, η καθυστέρηση της Volkswagen να ενημερώσει για τις «επιπλοκές του νέου λογισμικού» εγείρει ζητήματα νομιμότητας. Η εταιρεία συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές, σε έναν αγώνα δρόμου με τον χρόνο ώστε να λάβει εγκαίρως την απαραίτητη αδειοδότηση για την πώληση των νέων μοντέλων ντίζελ στη χώρα.

Εν τω μεταξύ, στο σχετικό δελτίο τύπου του CEO του αμερικανικού κλάδου της Volkswagen, Μίκαελ Χορν, δεν αποσαφηνίζεται εάν το πρόβλημα με τα μοντέλα του 2016 είναι το ίδιο με αυτό το προηγούμενου σκανδάλου ή αν μπορεί, δυνητικά να στοιχειοθετηθεί διαφορετική παράβαση των κανονισμών.

Για να πάρουν άδεια πωλήσεων στις ΗΠΑ, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τις αρμόδιες αρχές για τυχόν μέρη των οχημάτων τους που μπορεί να επηρεάσουν τις αποδόσεις τους κατά τη διάρκεια των ελέγχων.

Η καθυστέρηση της αδειοδότησης προκαλεί καινούργια προβλήματα στους πωλητές της Volkswagen στην Αμερική, οι οποίοι προσβλέπουν στην παράδοση των νέων μοντέλων ώστε να αντικατασταθούν τα προηγούμενα, που εξαιτίας του σκανδάλου έχουν αποσυρθεί. Έτσι χιλιάδες Σκαραβαίοι, Γκολφ, Jetta και Passat, θα παραμείνουν σε «καραντίνα», έως ότου η υπόθεση διαλευκανθεί.

.skai.gr