Οι τάσεις στο SEO και στην Google για το 2017

Οι τάσεις στο SEO και στην Google για το 2017

Όλος ο κόσμος έχει καταλάβει τη σημασία του να βρίσκεται η επιχείρηση του ή η ιστοσελίδα του στην πρώτη σελίδα της Google. Άλλωστε ένα ρητό λέει άμα θέλεις να κρύψεις κάτι, βάλτο στην δεύτερη σελίδα της Google.

Ο τρόπος που βγαίνει μια ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα της Google λέγεται βελτιστοποίηση ιστοσελίδων ή SEO (Search Engine Optimization) και άμα έχετε ιστοσελίδα και δεν το γνωρίζετε, θα πρέπει να φροντίσετε να το μάθετε.

Όμως σε έναν κόσμο που όλο αλλάζει, ο αλγόριθμος αναζήτησης της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης αλλάζει και αυτός καθημερινά σε μια προσπάθεια να επιστρέψει στους χρήστες ποιοτικότερα και σχετικότερα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το 2017 είναι μια χρονιά που πολλές και μεγάλες αλλαγές στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google θα αλλάξουν και τον τρόπο που σκεπτόμαστε και εμείς καθώς και τον τρόπο που σχεδιάζονται οι ιστοσελίδες στο ίντερνετ.

Ποιες είναι οι 6 μεγάλες αλλαγές στη Google;

Ίσως τα περισσότερα από τα παρακάτω να σας φαίνονται κινέζικα, όμως θα προσπαθήσουμε να τα απλοποιήσουμε όσο πιο πολύ γίνεται.

1 Θα ταξινομούνται πρώτα τα site που είναι φτιαγμένα για κινητά (Mobile first indexing)

Αυτό σημαίνει ότι οι ιστοσελίδες που είναι σχεδιασμένες με τη φιλοσοφία mobile first, δηλαδή σχεδιασμένες για κινητά θα τυγχάνουν καλύτερης μεταχείρισης από τη Google. Θα φαίνονται ψηλότερα στη Google, θα τα πάνε καλύτερα στις αναζητήσεις από τα κινητά και θα είναι πιο εύκολη η ταξινόμηση τους.

2 Τα backlinks είναι ακόμα ο βασικότερος παράγοντας κατάταξης μιας ιστοσελίδας

Τα backlinks είναι ο αριθμός των άλλων site που έχουν κάποιον σύνδεσμο (backlink) που δείχνει προς το site σας. Επειδή τα τελευταία χρόνια είχε γίνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια χειραγώγησης αυτών των backlink για να ανεβούν κάποιες ιστοσελίδες με αθέμιτο τρόπο στην πρώτη σελίδα της Google, η ίδια η Google είχε αρχίσει να παίρνει μέτρα κάνοντας συνεχώς αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στον αλγόριθμο αναζήτησης της.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι στην προώθηση ιστοσελίδων, τα backlinks είναι ο βασικότερος παράγοντας κατάταξης μια ιστοσελίδας.

3 Η Google θα προωθήσει την φωνητική αναζήτηση

Μπορεί να υπάρχει σήμερα ως επιλογή σε όλες τις κινητές συσκευές, αλλά είναι ακόμα σε εμβρυακό στάδιο η φωνητική αναζήτηση. Όμως η Google θέλοντας να προλάβει την Bing, την θυγατρική της Microsoft, έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για να κάνει πιο εύχρηστη και συνάμα πιο δημοφιλής τη φωνητική αναζήτηση από τα κινητά. Οψόμεθα.

4 Ο αλγόριθμος αναζήτησης θα εξελίσσεται με βάση το machine learning

Το machine learning είναι η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων από μηχανές και προγράμματα λογισμικού μέσω συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Στα ελληνικά λέγεται μηχανική μάθηση και προβλέπεται να βοηθήσει την Google να εξελίξει τον αλγόριθμο της συμπεριλαμβάνοντας και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για να μαντέψουν την πρόθεση του χρήστη σχετικά με το τι θέλει να βρει στο ίντερνετ.

5 Το local search θα κυριαρχήσει στις κινητές συσκευές

Τα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης όταν αναζητούμε για παράδειγμα Φαρμακεία θα κυριαρχήσουν στις κινητές συσκευές όπου ανάλογα με την γεωγραφική περιοχή που θα βρισκόμαστε θα παίρνουμε και τα ανάλογα αποτελέσματα.

Στην περίπτωση που είμαστε στο Αγρίνιο θα μας εμφανίζει τα φαρμακεία του Αγρινίου και μετά τα μεγάλα eshop φαρμακείων.

6 Η χρήση βίντεο και εικόνων θα ευνοήσει τα sites στα αποτελέσματα αναζήτησης

Η μεγαλύτερη χρήση βίντεο και εικόνων από τους χρήστες καθώς και η εισαγωγή του βίντεο στο Facebook έχει ανησυχήσει την Google όπου επιδιώκει να μην χάσει την πρωτοκαθεδρία του Youtube.

Έτσι θα ευνοηθούν όλα τα site που έχουν ενσωματωμένα βίντεο και εικόνες, αφού θα εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης όλο και περισσότερες εικόνες και βίντεο.

Ποιες από όλες τις προβλέψεις για το 2017 θα γίνουν στην πραγματικότητα πράξη; Κανείς δεν ξέρει ακριβώς όμως σίγουρα ένα ποσοστό θα το δούμε μέσα στη χρονιά και αναγκαστικά θα πρέπει να προσαρμοστούμε με τις νέες επιταγές της Google εφόσον θέλουμε και η ιστοσελίδα μας να βγαίνει στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Δείτε περισσότερα για το SEO και τις μηχανές αναζήτησης: