Τα σενάρια για τον Διαγώνιο Άξονα Θερμοπυλών – Ιτέας – Αντιρρίου

Σοβαρή σκέψη για κατάτμηση του οδικού άξονα Γραβιά-Ναύπακτος σε τρία τμήματα, αν δεν καταστεί εφικτή η ολιστική αντιμετώπισή του. Απολύτως ώριμο μελετητικά το τμήμα από Άμφισσα ως Γαλαξίδι. Από τα κονδύλια ΕΣΠΑ 2021-2027 η χρηματοδότηση του Διαγώνιου Άξονα σύμφωνα με πληροφορίες από το κυβερνητικό στρατόπεδο.

Σε τροχιά έναρξης των διαδικασιών φαίνεται πως βρίσκονται δύο από τα μεγαλύτερα έργα που έχει ανάγκη ο νομός Φωκίδας  και που αποτελούν ζητούμενο χρόνων για την τοπική κοινωνία. Έργα που τέθηκαν στην κορυφή του προεκλογικού διαλόγου στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου και που, εφ όσον προχωρήσουν, είναι σε θέση να μεταβάλουν ριζικά τις προοπτικές του τόπου και να αντιστρέψουν την αναπτυξιακή καθίζηση που χαρακτηρίζουν την περιοχή εδώ και πολλά χρόνια.

Η εξέλιξη αυτή προέκυψε ύστερα από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, μεταξύ των κορυφαίων θεσμικών του νομού, της περιφέρειας και του Υφυπουργού Ανάπτυξης και καταγόμενου από την Ιτέα Γιάννη Τσακίρη, στο γραφείο του τελευταίου. Το παρών έδωσαν ο Βουλευτής Φωκίδας Γιάννης Μπούγας, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, ο Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας Γιώργος Δελμούζος, ο Δήμαρχος Δελφών Παναγιώτης Ταγκαλής, ο Δήμαρχος Δωρίδας Γιώργος Καπεντζώνης, καθώς επίσης και ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Δημήτρης Σκάλκος.

Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του σχετικά ο Βουλευτής Φωκίδας, για την οποία αναφερθήκαμε σε δημοσίευμα στο προηγούμενο τεύχος, η προτεραιότητα δόθηκε στην κατασκευή τοη διαγώνιου οδικού άξονα Θερμοπυλών – Ιτέας – Αντιρρίου και στον παραλίμνιο αγωγό του ταμιευτήρα του Μόρνου, ενώ καθορίστηκαν οι επόμενες ενέργειες που είναι απαραίτητες για να τεθούν τα έργα σε κίνηση. Η χρηματοδότηση σχεδιάζεται να γίνει μέσα από πόρους των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) της νέας προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027, όπου υπάρχει η μεγάλη ανάγκη αλλά και το κρίσιμο στοίχημα της απορροφητικότητας.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις πληροφορίες της Εν Δελφοίς και το ρεπορτάζ του Ηλία Τσίγκα, επόμενο βήμα είναι η εναρμόνιση και ο συντονισμός των ενεργειών ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθώς στη δικαιοδοσία του τελευταίου υπάγεται το Κατάστημα Κράτησης του Μαλανδρίνου, αναφορικά με το ζήτημα του παραλίμνιου αγωγού του Μόρνου.

Τα σενάριο για το Διαγώνιο

Ως προς τη διαγώνιο, σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, μελετώνται δύο σενάρια. Πρώτον η ολιστική αντιμετώπιση του οδικού άξονα ή δεύτερον εναλλακτικά η κατάτμησή του σε τρία τμήματα, εφ όσον για τεχνικούς ή άλλους λόγους το πρώτο σχέδιο αποδειχθεί δύσκολα υλοποιήσιμο. Στην περίπτωση αυτή τα τμήματα στα οποία προβλέπεται να «σπάσει» το έργο είναι: 1) Γραβιά-Τοπόλια-Άμφισσα, 2) Άμφισσα-Γαλαξίδι, 3) Γαλαξίδι-Σεργούλα-όρια νομού.

Ιδιαίτερα το τμήμα Άμφισσα-Γαλαξίδι είναι απολύτως ώριμο μελετητικά και διαχωρίζεται σε δύο τμήματα: Άμφισσα-Ιτέα, με κόστος 40 εκ. ευρώ και Ιτέα-Γαλαξίδι με κόστος 80 εκ. ευρώ. Αντίθετα, δεν βρίσκονται στο ίδιο στάδιο οι μελέτες του τμήματος Γραβιά-Άμφισσα. Ως προς το κομμάτι αυτό, επιπλέον, αναμένεται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας η προώθηση των διαδικασιών για την έναρξη της υλοποίησης των 4,7 χιλιομέτρων στο τμήμα Γραβιά-Βάριανη, κόστους 15 εκ. ευρώ, έργο το οποίο είχε εξαγγείλει κατά την τελευταία φάση της προεκλογικής περιόδου ο τέως Περιφερειάρχης Κώστας Μπακογιάννης.

emprosnews.gr

Αναπροσαρμογές στα διόδια της Ιόνιας Οδού