Με… παν μέτρον άριστον η κατάλληλη «συνταγή» για την διατροφή μας στις γιορτές

Με… παν μέτρον άριστον η κατάλληλη «συνταγή» για την διατροφή μας στις γιορτές

Η Διατροφολόγος – Διαιτολόγος Εβίτα Σιατίτσα συμβουλεύει για την διατροφή μας κατά την εορταστική περίοδο αλλά και μετά από αυτή, ώστε να απολαύσουμε διατροφικά τις γιορτές και να μην υποβάλουμε την υγεία μας σε «δοκιμασίες»

 

 

Ανέκαθεν κατά την διάρκεια των εορτών υποκύπτουμε σε… διατροφικούς «πειρασμούς». Τα σφάλματα που υποπίπτουμε στην διατροφή μας ενδέχεται να επιβαρύνουν αρνητικά την υγεία μας, γι’ αυτό οι ειδικοί συνιστούν παν μέτρον άριστον. Αρκετοί πριν τις γιορτές μπαίνουν στην διαδικασία να χάσουν κάποια κιλά και να προσέξουν την διατροφή τους, ώστε να είναι «έτοιμοι» στις γιορτές, γεγονός που όπως επισημαίνει στη «Σ» η Διατροφολόγος – Διαιτολόγος Εβίτα Σιατίτσα, κρύβει τον κίνδυνο μετά από τις γιορτές να περάσουμε στην αντίθετη πλευρά, την υπερκατανάλωση φαγητού.

Την περίοδο των εορτών, μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού δείχνει ιδιαίτερη «αδυναμία» στα γλυκά και το αλκοόλ, και βέβαια στο φαγητό. Οπότε πάντα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι μπορούν να φάνε κάτι επιπρόσθετο και την επόμενη μέρα και να μην τα καταναλώσουν την ίδια. «Πρέπει να υπάρχει κατανομή. Θα απολαύσω τη μια μέρα τα μελομακάρονα και την επόμενη τους κουραμπιέδες. Σκοπός είναι μέσα σε μια μέρα να μην υπάρχει τεράστια πρόσληψη θερμίδων. Δεν πρέπει επίσης να υπερβάλουμε στις ποσότητες, δεν πρέπει λ.χ να περισσέψουν γλυκά για 2 μήνες μετά τις γιορτές, αλλά για μια εβδομάδα. Η κατανάλωση των γλυκών που παρασκεύασε κάποια κυρία στο σπίτι της πρέπει να γίνει σε οικογενειακό επίπεδο ή και να διανεμηθούν κάποια από τα γλυκίσματα σε φίλους ή συγγενείς» σημείωσε η κ. Σιατίτσα.

Εβίτα Σιατίτσα

Οι άνδρες συνήθως είναι πιο επιρρεπείς στο ποτό και οι γυναίκες στα γλυκά, χωρίς να μην συμβαίνει και το αντίθετο. Για να διατηρούμε ισορροπία στην διατροφή μας κατά την διάρκεια των εορτών δεν πρέπει να ξεφύγουμε κατά πολύ από το καθημερινό μας πρόγραμμα διατροφής και αλλά και ποσότητας. «Καλό είναι να προσέχουμε να μην τρώμε την ίδια μέρα ένα πολύ λιπαρό φαγητό με γλυκά. Πρέπει να επιλέξουμε ένα από τα δύο και το άλλο να το τρώμε την επόμενη» τόνισε η κ. Σιατίτσα.

Ιδιαίτερης σημασίας γεγονός είναι η διατροφική μας συμπεριφορά μετά από τις γιορτές. Μέγιστο σφάλμα που δυστυχώς γίνεται συχνά στην περίοδο μετά τις γιορτές είναι πως αρκετοί θεωρώντας πως κατανάλωσαν μεγάλες ποσότητες, για να επανέλθουν στην πρότερη καθημερινή τους κατάσταση δεν τρώνε τίποτα καθ’ όλη την διάρκεια της μέρας ή επιλέγουν να τρώνε μόνο φρούτα. «Είναι σοκ για τον οργανισμό κάποιες μέρες να τρώμε περισσότερο απ’ ότι συνήθως και ξαφνικά να μην τρώμε καθόλου» υπογραμμίζει η κ. Σιατίτσα, η οποία προσέθεσε πως: «πρέπει να το αποφύγουμε αυτό και να επιλέγουμε φαγητά με λιγότερες θερμίδες, λαχανικά και ίσως στο μεσημεριανό γεύμα μας να έχουμε δύο σαλάτες για να φάμε κάτι περισσότερο και ελαφρύ ταυτόχρονα. Αντίστοιχο ενδιαφέρον πρέπει να δείχνουμε και στην ποιότητα των φαγητών. Παν μέτρον άριστον».

Στις γιορτές επίσης χαλάει και το ωράριο, υπάρχει αποδιοργάνωση και πολλές φορές μένουμε νηστικοί σκοπίμως. Δηλαδή, δεν πρέπει να μην τρώμε καθόλου όλη τη μέρα αν  το βράδυ είμαστε καλεσμένοι. Αυτό είναι λάθος και πολλοί το εφαρμόζουν σκοπίμως. «Δεν χρειάζονται υπερβολές ούτε μετά από τις γιορτές, να μην τρώμε καθόλου δηλαδή, ούτε κατά την διάρκεια των εορτών, να τρώμε δηλαδή μεγάλες ποσότητες και όλα μαζί».

Κων/νος Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση»  

 

Διαβάστε:

Εκπαιδευτικά σεμινάρια παροχής πρώτων βοηθειών για εργαζόμενους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας