«Το μέλλον είναι πίσω μας»: Παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος του Μήτσου Κασόλα

Η Λέσχη του Βιβλίου της Αλεξάνδρας Μοσχονά και οι εκδόσεις των Συναδέλφων την Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015 στις 8:30 το βράδυ παρουσιάζουν στο αναγνωστικό κοινό του Αγρινίου το νέο μυθιστόρημα του Μήτσου Κασόλα: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΩ ΜΑΣ.

Είναι, μετά από επτά χρόνια, το 9ο στη σειρά μυθιστόρημά του και το 20ό βιβλίο του συνολικά.

Το βιβλίο θα παρουσιάσει ο ίδιος ο συγγραφέας, ενώ η συνθέτρια Κούλη Τσολοδήμου θα παίξει στο πιάνο τέσσερα (4) μελοποιημένα ποιήματα από το βιβλίο.  Θα παρουσιασθεί επίσης ένα ντοκιμαντέρ του Τάσου Ψαρρά για τον Αιτωλοακαρνάνα συγγραφέα.

 

Ο Μήτσος Κασόλας, εμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα το 1964 με προτροπή του Γιάννη Ρίτσου.

Το πρώτο του μυθιστόρημα Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ («Η ιστορία ενός ολόκληρου λαού» για τον Αντρέα Φραγκιά) όπως και το χρονικό του η ΑΛΛΗ ΑΜΕΡΙΚΗ, 1974, πήραν πρώτο Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας από Επιτροπές που απαρτίζονταν από τον Ευάγελο Παπανούτσο, Νικηφόρο Βρεττάκο, Αντρέα Φραγκιά, Αλέκο Αργυρίου κ.ά.

Τα μυθιστορήματα του Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ και η ΑΓΓΕΛΙΝΑ, έγιναν τηλεοπτικές σειρές από τον σκηνοθέτη Τάσο Ψαρά, με υψηλές τηλεθεάσεις.

Μια επιλογή από το ποιητικό του έργο μεταφράστηκε στα αγγλικά και εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο Carnglass Press.

Κάποια από τα κείμενα του επίσης ανάμεσα σε κείμενα του Σεφέρη, Ελύτη, Ρίτσου, Καββαδία, Φραγκιά, Τσίρκα, διδάσκονταν στο Τμήμα Ξένων Γλωσσών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.

Το νέο μυθιστόρημά του εκτυλίσσεται στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Λονδίνο και κλείνει στη Θεσσαλονίκη, που ο ήρωάς του γνωρίζει και ερωτεύεται τη Ρίτα, ηρωίδα ανάλογη κάπως με την Μαργαρίτα στον Φάουστ. Όπως γράφει ο ίδιος: «Αν το μυθιστόρημα μου σας θυμίσει κάπως τον Φάουστ, δεν πειράζει. Άλλος ο Φάουστ του Γκαίτε, άλλος ο δικός του Διάβολος, άλλη η δικιά του η Μαργαρίτα και άλλοι οι ήρωες στο δικό μου βιβλίο».

Όταν ο συγγραφέας Ντίνος Υφαντής, με το ψευδώνυμο Άγης Ιεροφάντης, έδωσε σ’ έναν εκδοτικό οίκο μια περίληψη του μυθιστορήματός του, δεν φαντάστηκε πως θα έμπαινε σε περιπέτειες με απρόσμενες καταστάσεις: πραγματικές, φα­νταστικές, διανοητικές, ερωτικές. Και ότι θα βρισκόταν μπροστά σε πιέσεις: όχι για να γράψει το βιβλίο του, αλλά για να μην το γράψει και στη θέση του να γράψει ένα άλλο, στον αντίποδα αυτού που πίστευε και σκόπευε…

Στην αρχή η αγωνία του ήταν μήπως και δεν προλάβει να το γράψει από πρόβλημα που ενέσκηψε στην υγεία του, που δεν του άφηνε περιθώρια να ζήσει πέρα από κάποιους μήνες, συγχύζοντας αυτή το μυαλό του. Τόσο που να νομίζει ή να φαντάζεται πως βλέπει (όχι μόνο στον ύπνο του) τον Διάβολο! Αν ωστόσο μπορούσε να γράψει αυτό το «άλλο» βιβλίο (υπηρετώντας έναν επίγειο «Θεό»), θα γινόταν καλά και διάσημος σ’ όλο τον κόσμο. Τι ήταν όμως αυτό το «άλλο» βιβλίο; Ποιον θα ωφελούσε, ποιους θα ζημίωνε; Θα πουλήσει ο Ιεροφάντης την ψυχή του ή θα αρνηθεί να το γράψει και θα πεθάνει;

ªøÛäéï 1