Στην Βουλή οι φοροελαφρύνσεις που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ

Στην Βουλή οι φοροελαφρύνσεις που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ

Πως “άκουσαν” επαγγελματίες της πόλης του Αγρινίου τις εξαγγελίες

Στη θεσμοθέτηση των πρώτων φοροελαφρύνσεων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από το βήμα της ΔΕΘ που θα περιλαμβάνονται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2015 το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή στις 6 Οκτωβρίου και στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση σπεύδει να νομοθετήσει τις αλλαγές που θέλει να προωθήσει.Πρώτη ρύθμιση που κατατέθηκε στη Βουλή και αφορά την μείωση κατά 30% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Το Δικαίωμα επιδόματος θέρμανσης, δικαιούνται όσοι πληρούν τα εξής κριτήρια:

Εισοδηματικά: Εισόδημα 30.000 ευρώ για τον άγαμο και εισόδημα 40.000 ευρώ για τον έγγαμο προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί,(δηλαδή 43.000 ευρώ για οικογένεια με ένα παιδί και 46.000 ευρώ για οικογένεια με δύο παιδιά).

Περιουσιακά: Οι άγαμοι χάνουν το επίδομα αν έχουν περιουσία άνω των 200.000 ευρώ, ενώ οι έγγαμοι αν το άθροισμα των ακινήτων τους ξεπερνά τις 300.000 ευρώ. Δεν δικαιούται επίδομα θέρμανσης όποιος έχει αυτοκίνητο με κινητήρα άνω των 3.000 κυβικών εκατοστών. Να σημειωθεί πως η επιφάνεια του ακινήτου και η γεωγραφική περιοχή, στην οποία βρίσκεται κάποιος, βάζουν όρια στο ύψος του επιδόματος. Η μέγιστη επιφάνεια του ακινήτου για την οποία μπορεί να επιδοτηθεί κάποιος, αγγίζει τα 120 τετραγωνικά μέτρα.
Ο Πρόεδρος Βενζινοπωλών Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας Δημοσθένης Κακκούρης, σχετικά με την πρώτη ρύθμιση που κατατέθηκε την Τετάρτη στη Βουλή και αφορά την μείωση κατά 30% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης, ανέφερε στην “Σ” πως: “Περιμένουμε να δούμε αν θα εφαρμοστεί και εφόσον γίνει, για όσους δεν δικαιούνται επιδότηση, δεν θα είναι σημαντικά τα οφέλη μιας και θα κυμανθεί περίπου στο 1,15/λίτρο. Αντιθέτως η μείωση φόρου για όσους δικαιούνται επιδότηση, θα είναι ελκυστική καθώς η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα διαμορφωθεί περίπου στα 80λεπτά/Λίτρο. Η περυσινή χρονιά όσον αφορά την κατανάλωση αλλά και την ζήτηση ήταν χαμηλή και τα αποτελέσματα τραγικά για την αγορά.”

Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών έχουν αναφέρει πως η τρόικα δεν έχει δώσει καμία απάντηση στην ελληνική κυβέρνηση αναφορικά με τα αιτήματα που της έχει παρουσιάσει αναλυτικά εδώ και καιρό.

Ένα άλλο ζήτημα αφορά την κατάργηση του φόρου πολυτελείας αυτοκινήτων και για το θέμα, ο Εμπορικός Διευθυντής γνωστής αντιπροσωπείας αυτοκινήτων στο Αγρίνιο κ. Ξανθόπουλος, ανέφερε ότι “ δεν θα επιφέρει προβλήματα στην αγορά παρά μόνο αυτά θα έλθουν από τα τεκμήρια αγοράς, διαβίωσης αλλά και τους φόρους. Συγκριτικά με την περσινή χρονιά η αγορά στην αντιπροσωπεία μας κινείται σε ανοδικούς ρυθμούς και δεν έχει σχέση με την πτώση που είχαμε πέρισυ.”

Σε άλλη μεγάλη εμπορική αντιπροσωπεία γερμανικών αυτοκινήτων στο Αγρίνιο, ο κ. Στέφανος Δήμος, ανέφερε ότι “πλέον οι πελάτες έχουν στραφεί σε αγορές οχημάτων από 1500-1800 κυβικά και άνω καθώς αδυνατούν να διαθέσουν χρήματα για αυτοκίνητα περισσότερα από 2000 κυβικά σε σύγκριση με το παρελθόν. Μέχρι στιγμής η κατάσταση στην αγορά είναι σχετικά πεσμένη καθώς έχουμε μείωση της τάξης του 2%. Θα έλεγα ότι παραμένει στάσιμη στα επίπεδα που είχε κυμανθεί και πέρισυ.”

Αναφορικά με τις την σταδιακή μείωση του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) που συζητείται αλλά και την σταδιακή μείωση του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων ο λογιστής κ. Μαρίνος Ψειμάδας ανέφερε στην “Σ” : “ Φοβάμαι ότι όλες οι εξαγγελίες που γίνονται, πραγματοποιούνται υπό την πίεση των εκλογών. Όφειλε η κυβέρνηση να μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές και το φορολογικό σύστημα να είναι αναλογικό καθώς παρατηρούνται αδικίες. Πρέπει να γίνουν πραγματικές φοροελαφρύνσεις καθώς μέχρι στιγμής αφήνουν έξω τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που είναι η ραχοκοκκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Ειδικά με τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων και τον φόρο που καλείται κάποιος να πληρώσει παρατηρείται αδικία. Ο κόσμος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στους φόρους που βεβαιώνονται αλλά δεν εισπράττονται.”

Βασική προϋπόθεση είναι να καταλήξουν οι δύο πλευρές, κυβέρνηση και τρόικα, σε μια κοινή συνισταμένη για το δημοσιονομικό κενό του 2015 καθώς η τρόικα το υπολόγιζε στα 2 δισ. ευρώ και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης στα 900 εκατ. ευρώ.

Άλκης Αποστολόπουλος