Συνάντηση του Ινστιτούτου Καταναλωτών στο Υπουργείο Ανάπτυξης

Πρόεδρος ΙΝ.ΚΑ : “Κοροϊδία η μείωση της τιμής του γάλακτος και εμπαιγμός για την κοινωνική εταιρική ευθύνη ”

Σύσκεψη για τη μείωση της τιμής του γάλακτος πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στο υπουργείο Ανάπτυξης που συγκάλεσε ο υφυπουργός Γεράσιμος Γιακουμάτος και στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ και των γαλακτοβιομηχανιών. Κύριος στόχος του υπουργείου είναι μια συμφωνία ώστε να επιτευχθεί μείωση κατά 5% στην τιμή του φρέσκου γάλακτος. Στην συνάντηση δεν συμμετείχε το Ινστιτούτο Καταναλωτών,αν και επανειλημμένως, έχει δηλώσει τις θέσεις του στον αρμόδιο υφυπουργό.

Σε δηλώσεις του στην “Σ” ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γιώργος Λεχουρίτης ανέφερε επί του θέματος: “Η Κυβέρνηση αποφασίζει ερήμην των καταναλωτών κοροϊδεύοντας επί της ουσίας τους ίδιους εδώ και μήνες στην κατεύθυνση ότι με την αύξηση ημερομηνίας λήξης του γάλακτος θα πέσει και η τιμή. Δυστυχώς αντ`αυτού βλέπουμε ότι οι τιμές του κρατούνται σε υψηλό επίπεδο και το 5% που επικαλείται η Κυβέρνηση ότι θα ζητήσει από τις γαλακτοβιομηχανίες για πτώση της τιμής δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Δηλαδή στο 1 ευρώ ο καταναλωτής θα γλιτώσει 5 λεπτά. Δεν νομίζω ότι μιλάμε για τέτοιου τύπου εκπτώσεις ενώ κάλλιστα θα μπορούσε η Κυβέρνηση να έχει συμμάχους τους καταναλωτές και να συμμετέχουν και οι οργανώσεις των Καταναλωτών, καταθέτοντας τις δικές τους προτάσεις, έτσι ώστε να υπάρχει μια συλλογική αναμόρφωση της τιμής και της ποιότητας του γάλακτος διότι όπως έχουμε αναφέρει σαν Ινστιτούτο Καταναλωτών, αλλά το έχουν δηλώσει και οι επιστήμονες, αυξάνοντας την ημερομηνία λήξης, μειώνονται τα θρεπτικά χαρακτηριστικά στο γάλα”.

Ένα θέμα που συζητήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου με το Ινστιτούτο Καταναλωτών ήταν τα ζητήματα που αφορούν την κοινωνική εταιρική ευθύνη η οποία αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν στην συμβολή αντιμετώπισης περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων.

Για το θέμα ο κ. Λεχουρίτης ανέφερε χαρακτηριστικά: “Καταθέσαμε τις ενστάσεις και απόψεις και τονίσαμε ότι μια εταιρεία μπορεί να παρουσιάζεται με ένα φιλολαϊκό πρόγραμμα στους καταναλωτές δείχνοντας τις ευαισθησίες της αλλά από την άλλη πλευρά απολύει εργαζόμενους, εκμεταλλεύεται την παιδική εργασία και τις εργασιακές σχέσεις , καταστρέφει το περιβάλλον αλλά θέλοντας να δείξει την κοινωνική ευαισθησία της, στα προαναφερόμενα, παρουσιάζεται στην κοινωνία με την κοινωνική εταιρική ευθύνη. Δεν είναι επί της ουσίας αλλά κατ`επίφαση κοινωνική εταιρική ευθύνη και πρέπει να μπουν κανόνες ώστε οι ίδιες εταιρίες με την εποπτεία του κράτους να ελέγχονται κατά πόσο τηρούν τις δεσμεύσεις και τις υποχρεώσεις. Δεν μπορούμε να μιλάμε για κοινωνική εταιρική ευθύνη καθώς είναι υποχρέωση και όχι προαιρετικό. Ειδικά για τις μεγάλες επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους καθώς μέσα από τα κέρδη των εταιριών ένα ποσό επιστρέφεται στους ίδιους πολίτες-καταναλωτές με την μορφή δωρεάς, προσφοράς και κοινωνικής εργασίας. Η αλήθεια είναι ότι πολλές εταιρίες αυτού του χώρου δημιουργούν δικά τους ιδρύματα με αποτέλεσμα να τα χρηματοδοτούν θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο ξεμπερδεύουν με την κοινωνική εταιρική ευθύνη. Είναι εμπαιγμός απέναντι στον καταναλωτή, αυτό το μήνυμα στείλαμε στην Κυβέρνηση, λέμε ναι στην κοινωνική εταιρική ευθύνη αλλά μόνο με προϋποθέσεις, κανόνες και ελέγχους ώστε να μπορούμε αυτά τα οποία συζητάμε όχι μόνο να νομοθετούνται αλλά να εφαρμόζονται. Το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι η νομοθεσία αλλά η εφαρμογή των νόμων καθώς δεν εφαρμόζονται παρά μόνο στους αδύναμους και όχι στους ισχυρούς.“

Άλκης Αποστολόπουλος