Γ. Βαρεμένος: Παρέμβαση για τη σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου-Μεσολογγίου-Κρυονερίου

Το θέμα της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου έφερε και πάλι στη Βουλή ο β’ αντιπρόεδρος του Κοινοβουλίου, βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος, παρεμβαίνοντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, η οποία ακροάστηκε σήμερα το μεσημέρι τους προτεινόμενους για τις θέσεις του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ.

Απευθυνόμενος στη νέα ηγεσία του Οργανισμού ο Γιώργος Βαρεμένος υπενθύμισε ότι τουλάχιστον δύο φορές στο παρελθόν έχει φέρει στη Βουλή το θέμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής -ενός από τα πρώτα μεγάλα έργα υποδομής του ελληνικού κράτους-, η λειτουργία της οποίας ανεστάλη το 1970 με τραυματικά αποτελέσματα για την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον της περιοχής. Την περίοδο πάντως 1997 – 2004 η γραμμή ανακαινίσθηκε πλήρως, με κόστος τότε 13.000.000 ευρώ, χωρίς όμως και να επαναλειτουργήσει παραμένοντας στο ενεργό δίκτυο του ΟΣΕ «υπό προσωρινή αναστολή».

«Είχα ρωτήσει τον τότε αρμόδιο υπουργό», είπε ο Γιώργος Βαρεμένος, «με ποιο τρόπο θα δικαιολογήσει την οριστική καταστροφή μιας σύγχρονης υποδομής που σχετικά πρόσφατα ανακαινίσθηκε, με σημαντικό κόστος για τους φορολογούμενους πολίτες, και η απάντηση που πήρα ήταν πως επρόκειτο για ‘‘επενδυτικό λάθος’’ και πως η εκμετάλλευση της συγκεκριμένης γραμμής ‘‘δεν θεωρείται οικονομικά βιώσιμη’’, χωρίς όμως και να παρουσιασθεί οποιαδήποτε μελέτη ή άλλο σχετικό στοιχείο». «Πρόκειται», τόνισε, «για τη διαχρονικά αρνητική στάση του ελληνικού κράτους απέναντι στο πιο ήπιο, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσον, που έφτασε μέχρι του σημείου να μην προβλεφθεί υποδομή σιδηροδρομικής γραμμής σε ένα έργο μακράς πνοής και στρατηγικής σημασίας όπως η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου».

Ο Γιώργος Βαρεμένος τόνισε ότι, σε αντίθεση με την έως τώρα αδιαφορία των κυβερνήσεων, υπάρχουν διατυπωμένες προτάσεις από την κοινωνία των πολιτών και τους φορείς της για την εκμετάλλευση της γραμμής ως τουριστικής, αρχικά, και ενδεχομένως προαστιακής στη συνέχεια, υπενθύμισε ότι η αξιοποίησή της θα μπορούσε να συνδυασθεί με τη δημιουργία σιδηροδρομικού μουσείου, για το οποίο ο ίδιος έχει ήδη αναζητήσει και εντοπίσει πιθανά εκθέματα όπως βαγόνια παλαιών συρμών, και κατέληξε δηλώνοντας ότι θα περιμένει συγκεκριμένες απαντήσεις από τη νέα ηγεσία του ΟΣΕ μετά την ανάληψη των καθηκόντων της.