Τρεις γενιές Ελληνικής Ζωγραφικής Χαρακτικής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών

Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

Η νέα πολιτιστική διαδρομή της Πινακοθήκης Μοσχανδρέου, η οποία εγκαινιάστηκε το Νοέμβριο του 2015 στη Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών, η έκθεση « Τρεις Γενιές Ελληνικής Ζωγραφικής και χαρακτικής» συνέχισε το ταξίδι της στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων, στην Παλαιά Δημοτική Αγορά Αγρινίου και από τις 27 Ιουνίου 2016 έως τις 24 Σεπτεμβρίου 2016 στη Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών. Η προσέλευση του φιλότεχνου κοινού σε κάθε σταθμό της έκθεσης ήταν εντυπωσιακή καθώς η επισκεψιμότητα ξεπέρασε συνολικά τους 9000 φιλότεχνους.

Τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών, Μαίζωνος 110 στο κέντρο της πόλης πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια, παρουσία δεκάδων φίλων της τέχνης. Στα εγκαίνια παρέστησαν ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, τ. Υπουργός Πολιτισμού, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Απόστολος Κατσιφάρας, ο Δήμαρχος Πατρών Κώστας Πελετίδης.

33Στους σύντομους χαιρετισμούς του ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης αναφέρθηκε στους στενούς του δεσμούς του με την οικογένεια Χρ. Μοσχανδρέου και επεσήμανε την σπάνια και γενναιόδωρη εικοσάχρονη προσφορά της Πινακοθήκης στην Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδος και στον πολιτισμό της χώρας γενικότερα. Μίλησε, στη συνέχεια, για μια έκθεση με θησαυρούς και «ευρωστότητα σκέψης», που ο ίδιος στοχεύει να μεταφέρει σε Καλαμάτα και Νάυπλιο. Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος ο κ. Απ. Κατσιφάρας υπογράμμισε ότι αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση η πολιτιστική προσφορά της Πινακοθήκης Χ. & Σ. Μοσχανδρέου και αξίζει τον έπαινο όλων.Ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης στην ομιλία του στάθηκε κυρίως στη συνεργασία με την Πινακοθήκη Μοσχανδρέου και ευχήθηκε τη γόνιμη συνέχεια της.

Με τη σειρά του ο Χρήστος Μοσχανδρέου τόνισε: «Είναι η δεύτερη φορά που μεταφέρουμε εδώ συλλογή μας, είχε προηγηθεί έκθεση το 1998. Όλα τα έργα που παρουσιάζουμε είναι εκλεκτά, εξαιρετικής τέχνης. Η ίδια ακριβώς έκθεση πέτυχε προσέλευση 3000 ατόμων στην Αθήνα, 2.500 στα Γιάννενα και 2.500 στο Αγρίνιο. Ελπίζω πως και στην Πάτρα θα τύχει αντίστοιχης υποδοχής. Το συλλέγειν αποτελεί κατάκτηση για μένα. Οι πολιτιστικοί θησαυροί της χώρας βασίζονται σε εμάς τους συλλέκτες, αλλιώς θα είχαν εξαφανιστεί τα πάντα. Το δικό μου πάθος ξεκίνησε από τα παιδικά μου χρόνια, άλλωστε και ο πατέρας μου ήταν συλλέκτης. Αγαπώ την τέχνη πάρα πολύ, όντας 40 χρόνια διαφημιστής ξέρω τί βλέπω και τι να επιλέξω.» Στη συνέχεια, ο ιδρυτής της Πινακοθήκης Μοσχανδρέου δώρισε μία μεταξοτυπία του λόρδου Βύρωνα, έργο του Σωτήρη Σόρογκα και έκδοση της Πινακοθήκης στον δήμαρχο. Ο πρόεδρος του πολιτιστικού οργανισμού Βασίλης Θωμόπουλος ευχαρίστησε την Πινακοθήκη Μοσχανδρέου για τη συνεργασία, επεσήμανε ότι η έκθεση εντάσσεται στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ με σκοπό να καλύπτονται όλες οι μορφές τέχνης και υπεσχέθη ότι η αυτή η συνεργασία με το Δήμο Πατρών θα συνεχιστεί.

44Η έκθεση «Τρεις γενιές Ελληνικής Ζωγραφικής Χαρακτικής» περιλαμβάνει πάνω από 75 «ονόματα» του ελληνικού μορφοπλαστικού καλλιτεχνικού γίγνεσθαι αντιπροσωπεύοντας την ιστορία και την εξέλιξή του, αλλά και σηματοδοτεί και την συνεχή προσπάθεια της Πινακοθήκης για σύνδεση με μουσειακά και εκθεσιακά ιδρύματα της επικράτειας.

Η έκθεση οργανώνεται σε τρεις ενότητες βάσει εννοιολογικών καθώς και αισθητικών κριτήριων: ανθρώπινη παρουσία, αστικό και φυσικό τοπίο, αφαιρετική δημιουργία με άποψη και συναίσθημα. Όντας πολυσυλλεκτική, μας συστήνει τη διαφορετική εικαστική γλώσσα δεκάδων δημιουργών, με υλικά λάδια, ακρυλικά, μολύβι, κάρβουνο, μικτές τεχνικές ενώ στο κέντρο της αίθουσας φιγουράρουν και γλυπτά.

Ξεκινώντας από δεξιά με τον «Ευαγγελισμό» μια αγιογραφία από αυγοτέμπερα του Δ. Αραβίδη, στεκόμαστε (μεταξύ άλλων) μπροστά στην «Αποβάθρα» του Δ. Αδαμάκη, στο «Συνεπιβάτη» του Β. Σολιδάκη, το «Βλέμμα» της Ελ. Παπαδημητρίου, τον «Αύγουστο» του Α. Κοντέλη, τον «Αστικό ποδηλάτη» του Κ. Βίττη, την «Πάροδο» του Α. Δεβετζή, Τη «Φαντασιακή Μητρόπολη» της Ελεάννας Μαρτίνου, το «Φεγγάρι Αυγούστου» του Μανώλη Χάρου, το «Άτιτλο» (κουνέλι) της Β. Γεωργοπούλου και το εντυπωσιακό «Μήλο» του N. Σαπέρα. Πιο αναγνωρίσμα βέβαια το «Χωρίς τίτλο» με την οικεία τεχνοτροπία του Σταθόπουλου και τη μορφή ενός υπερβατικού τυμπανιστή, το έργο «Παπαρούνα σε πέτρες» του Σωτήρη Σόρογκα αλλά και τα πουλιά του Φασιανού πάνω από το γραφείο υποδοχής. Στην έκθεση συμμετείχαν και ο Πατρινός ζωγράφος Δημήτρης Σκληβανιώτης, αλλά και ο εικαστικός Ανδρέας Νικολάου συνεργάτης της γκαλερί Cube, οι οποίοι ήταν παρόντες.

 

«Τρεις γενιές ελληνικής ζωγραφικής – χαρακτικής»

Διάρκεια Έκθεσης: 27 Ιουνίου- 24 Σεπτεμβρίου 2016

5