Ασφυκτικό πρέσινγκ Κατσιφάρα σε Σταθάκη για το νέο ΕΣΠΑ

Προτεραιότητα οι οδικοί άξονες που μένουν εκτός

Στην αντεπίθεση περνούν οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων της περιοχής μετά τη «ρουκέτα» που εξαπέλυσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Γιώργος Σταθάκης, αναφορικά με την απένταξη από το νέο ΕΣΠΑ – ΣΕΣ 2014-2020, των δύο μεγάλων υπό κατασκευή οδικών αξόνων της Δυτικής Ελλάδας, Ιόνια και Ολυμπία Οδό.

Όπως από χθες είχε γράψει η «Σ» την έντονη δυσφορία του για την αρνητική αυτή εξέλιξη, εξέφρασε από τις Βρυξέλλες όπου βρισκόταν το περασμένο διήμερο ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ο οποίος κίνησε αμέσως τις διαδικασίες για περαιτέρω σαφείς εξηγήσεις από την πλευρά του Υπουργού.

Έτσι λοιπόν χθες αργά το βράδυ ο κ. Κατσιφάρας επιστρέφοντας από το εξωτερικό και συνοδευόμενος από τους αρμόδιους Αντιπεριφερειάρχες, επρόκειτο να συναντηθεί με τον Υπουργό Ανάπτυξης στην Αθήνα. Η συνάντηση προγραμματίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες από τον Περιφερειάρχη, ο οποίος ζήτησε επιτακτικά άμεσα συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό, θεωρώντας ότι δεν υπάρχει πλέον το περιθώριο για χάσιμο χρόνου.

Ο κ. Κατσιφάρας, θα θέσει τα ζητήματα που προκύπτουν από τη μη μεταφορά των χρηματοδοτούμενων έργων στο νέο ΕΣΠΑ – προεξάρχοντος των αυτοκινητόδρομων- ενώ επρόκειτο να συζητηθούν και οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για τη δρομολόγηση  σημαντικών έργων  που αφορούν την περιοχή. Το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι αν έργα που έχουν δρομολογηθεί  από το ΕΣΠΑ 2007-2014 θα συνεχίσουν να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ή όχι, γεγονός που δεν ξεκαθάρισε κατά τη διάρκεια της προχθεσινής του συνέντευξης ο Γιώργος Σταθάκης. Στη Δυτική Ελλάδα η λίστα με τα έργα που είναι ήδη «στο κόκκινο» είναι μακροσκελής και πιθανολογείται ότι μπορεί ακόμη και να σταματήσουν από τις αρχές του 2016, παραμένοντας εκτός του νέου ΣΕΣ 2014-2020.

Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε την Τρίτη, τα έργα που τελικά δεν θα συμπεριληφθούν στο νέο ΕΣΠΑ, είδηση που έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία, με το μέλλον του οδικού άξονα της Ιόνιας Οδού να μοιάζει με Ρώσικη ρουλέτα, καθώς ουδείς, στην παρούσα τουλάχιστον φάση, γνωρίζει τι μέλλει γενέσθαι με την τύχη του έργου.

Σύμφωνα με τον Υπουργό, το νέο ΕΣΠΑ έχει ιδιαίτερα περιορισμένα κονδύλια για μεγάλες επενδύσεις υποδομών, συνεπώς, η χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων από το νέο ΕΣΠΑ θα σήμαινε ότι θα κάλυπτε πλήρως το συγκεκριμένο κομμάτι του προγράμματος, συμπληρώνοντας ότι, μπορεί εν δυνάμει να μεταφερθεί μετά από συζήτηση και διαπραγμάτευση, αλλά νομίζω ότι σε αυτή τη φάση πρέπει να αφήσουμε χρόνο να γίνει μια ουσιαστική συζήτηση για το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων αναφορικά με τις συμβάσεις, τη διαπραγμάτευση δηλαδή που υπάρχει εν εξελίξει, καθώς και την ολοκλήρωσή τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο δεδομένου ότι έχουμε δεσμευτεί και ως Κυβέρνηση ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα.

Στο μεταξύ δεν αποκλείεται ακόμα και κατά τη διάρκεια της τρέχουσας εβδομάδας, ο Περιφερειάρχης, να συγκαλέσει εκτάκτως το Περιφερειακό Συμβούλιο για το θέμα αυτό.

aggelopoulos