Nεκροφόρες Made in Amaliada!

Δεν ξέρω αν και πόσο ενδιαφέρει η απάντηση στο μακάβριο ερώτημα, «πώς κατασκευάζεται το τελευταίο όχημα του οποίου θα είμαστε επιβάτες και θα μας μεταφέρει στην τελευταία μας «κατοικία», αλλά πιθανότατα να σας ενδιαφέρει να πληροφορηθείτε ότι οι πολυτελείς νεκροφόρες όχι μόνο δεν είναι οχήματα εισαγόμενα αλλά κατασκευάζονται στην Ελλάδα, στην Αμαλιάδα του νομού Ηλείας, από όπου μάλιστα και εξάγονται!

Οι πολυτελείς Mercedes που σταυροκοπιόμαστε όταν συναντάμε στον δρόμο, είναι λοιπόν «made in Amaliada», κατασκευασμένες με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, από μια εταιρεία που στήθηκε με μεράκι και σήμερα έχει περάσει στα χέρια της νεότερης γενιάς.

Την εταιρεία έστησε ο Φίλιππος Κολυβάς με καταγωγή από τη Ζάκυνθο, αλλά μεγάλωσε και διαμένει στην Αμαλιάδα, όπου είναι και η έδρα της εταιρείας του.

«Το 1992 η πρώτη κατασκευή»

«Έχοντας αποκτήσει το πτυχίο μηχανολόγου (τεχνική σχολή «Ύπαρχος») το 1969 ξεκίνησα σε εργοστάσιο κατασκευής αμαξωμάτων. Συγκεκριμένα κατασκεύαζα ψυκτικούς θαλάμους για φορτηγά και τριαξονικά κάνοντας και εξαγωγή σε χώρες της Ευρώπης» λέει στην εφημερίδα «Πατρίς» ο ιδρυτής της εταιρείας κ. Κολυβάς και συνεχίζει: «Όμως το έντονο ενδιαφέρον για το αντικείμενο και τις αυξημένες ανάγκες της αγοράς για  εξέλιξη και εξειδίκευση οδήγησαν το 1992 στις πρώτες κατασκευές νεκροφόρων. Οι πρώτες προσπάθειες έγιναν με τη χρήση λαμαρίνας η οποία αποτελούσε σταθερή επιλογή μέχρι τότε στη χώρα μας, την Ελλάδα. Ωστόσο αυτό το υλικό παρουσίαζε πολλά προβλήματα αφού οι κατασκευές είχαν μεγάλο βάρος και υπήρχαν σκασίματα και σκουριάσματα σε όλες τις ενώσεις. Με τους στενούς μου συνεργάτες, επισκεφθήκαμε εκθέσεις στο εξωτερικό, παρακολουθήσαμε σεμινάρια,  μελετήσαμε νέες κατασκευές και καταλήξαμε με τη σύμφωνη γνώμη μηχανολόγων και χημικών στην απόφαση να κατασκευάζουμε νεκροφόρες από πολυεστέρα».

Νεκροφόρες αλεξίσφαιρες

Ο κ. Φίλιππος Κολυβάς δημιουργεί το 2000 την εταιρεία «SpecialCars KOLIVAS» η οποία κατασκευάζει και πωλεί νεκροφόρες (έχει λάβει πιστοποίηση ISO 9001), ενώ ήδη έχει αποκτήσει τα πτυχία του αμαξοποιού, του βαφέα και του φανοποιού.

Το επόμενο βήμα για την ανερχόμενη εταιρεία ήταν η αγορά του κατάλληλου εξοπλισμού και η δημιουργία καλουπιών δύο τύπων:

1ον με άκαυστο πολυεστέρα

και 2ον με ανθρακόνημα (κατά απαίτηση του πελάτη) υλικό που δεν διαπερνά σφαίρα, για τους εξής τύπους αυτοκίνητων Mercedes: C180, Ε210, Ε211 και Ε212.

Στόχος της «SpecialCars KOLIVAS» είναι η κάλυψη μεγάλου ποσοστού της ελληνικής αγοράς και η εξαγωγή αυτοκίνητων, σε συνδυασμό πάντα με την άμεση και απαραίτητη ανταπόκριση στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού.

Σήμερα την εταιρεία έχει αναλάβει η κόρη του κ. Φίλιππου, η κα Σαραντία, ακολουθώντας πιστά όμως τις συμβουλές σε όλα τα επίπεδα του πατέρα της.

 

Το επιβατικό μεταμορφώνεται σε νεκροφόρα

Η νεκροφόρα είναι «παιδί» επιβατικού αυτοκινήτου και συνηθέστερη μάρκα είναι η Mercedes.

Η εταιρεία ή ο πελάτης εισάγει από τη Γερμανία το επιβατικό αυτοκίνητο. Ένα μεταχειρισμένο σε άριστη κατάσταση κοστίζει περίπου 35-40.000 ευρώ. Για την μετασκευή του σε νεκροφόρα, υπολογίστε άλλες 20-25.000 ευρώ.

Η διαδικασία κατασκευής ακολουθεί θα λέγαμε τέσσερα στάδια, πάντα υπό την επίβλεψη μηχανολόγων. Το αποτέλεσμα είναι άριστο τόσο από αισθητικής όσο και από τεχνικής πλευράς.

Με πολύ απλά λόγια τα στάδια είναι τα εξής:

-Στάδιο πρώτο: ελέγχεται λεπτομερώς το εισαχθέν όχημα.

-Στάδιο δεύτερο: σε ειδική καλίμπρα γίνεται το «κόψιμο» του επιβατικού και μεγαλώνει το αμάξωμα.

-Στάδιο τρίτο: τοποθετείται το κουβούκλιο (από Kevlar ανθρακόνημα ή πολυεστέρα)

-Στάδιο τέταρτο: μοντάρεται το αυτοκίνητο και βάφεται.

ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

1. Ως πρώτη ύλη χρησιμοποιείται επιβατικό αυτοκίνητο.

2. Το αμάξωμα «κόβεται» και μεγαλώνει

3. Τοποθετείται το αλεξίσφαιρο κουβούκλιο και ακολουθεί το μοντάρισμα με αυτόματα αξεσουάρ τελευταίας τεχνολογίας.

 Ρεπορτάζ του Κώστα Ζαφειρίου

kozapress@gmail.com