Δυτ. Ελλάδα: Έξι μήνες πριν την παράδοση Ολυμπίας και Ιόνιας

Βρισκόμαστε στις αρχές Οκτωβρίου και έξι μήνες πριν την ολοκλήρωση των δρόμων. Τι γίνεται όμως; που είμαστε σήμερα; Η Δυτική Ελλάδα αναμένεται να αναβαθμιστεί στο κομμάτι της οδικής σύνδεσης με την Ολυμπία και Ιόνια Οδό, που επιτέλους φαίνεται να φτάνουν στο τέλος τους. Από την Ολυμπία Οδό και το κομμάτι της Κορίνθου – Πατρών αναμένονται παραδόσεις στην κυκ΄λοφορία κι άλλων τμημάτων. Ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει ωστόσο το κομμάτι αυτό, των παραδόσεων, στην Ιόνια Οδό.

Αναλυτικά:

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Στις αρχές Σεπτεμβρίου εγκαινιάστηκε το πρώτο τμήμα από Κόρινθο μέχρι Κιάτο μήκους 20χλμ. Τώρα μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται και η απόδοση του επόμενου τμήματος από το Κιάτο μέχρι το Ξυλόκαστρο. Όλα δείχνουν ότι τα δύσκολα τέλειωσαν και πως περνάμε στην εποχή των παραδόσεων τμημάτων στην κυκλοφορία χωρίς άλλα πισωγυρίσματα. Αυτή την εποχή δουλεύονται και τα τμήματα των εμπλοκών με το σιδηρόδρομο. Στα θετικά η συνεχής εργοταξιακή κάλυψη τουλάχιστον μέχρι το Διακοπτό που δείχνει ότι με τις απαλλοτριώσεις λίγο-πολύ τελειώσαμε ενώ υπήρξε συμφωνία και με το Δημόσιο για την ολοκλήρωση του έργου. Στην πρόοδο είμαστε περίπου στο 82% και θα γίνει αγώνας για να δοθεί η «λειτουργική Ολυμπία». Υπολογίζεται ότι για την περίοδο Μαρτίου-Αυγούστου 2017 θα παραμείνουν υπό κατασκευή περίπου 8χλμ.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Εδώ τα έργα προχωρούν καλά, είμαστε περίπου στο 83% και η αισιοδοξία περισσεύει αλλά τα μεγάλα νέα δεν έχουν έρθει ακόμα. Αν και είχε ειπωθεί ότι θα έχουμε την πρώτη παράδοση τμήματος, επικρατεί σιγή ιχθύος και το τι θα λειτουργήσει είναι λίγο συγκεχυμένο. Το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία παραμένει φαβορί, όμως το τελευταίο διάστημα δείχνει πολύ προχωρημένο και το Φιλιππιάδα-Αβγό. Γενικώς μέσα στον μήνα περιμένουμε να ξεκαθαρίσει η κατάσταση και να μάθουμε τι θα λειτουργήσει και πότε. Οι απαλλοτριώσεις δείχνουν να κλείνουν ταχέως και να πηγαίνουμε στην τελική ευθεία. Η παράδοση για τον Μάρτιο του 2017 δείχνει να έχει κερδηθεί και μάλιστα γίνεται προσπάθεια μέχρι τότε να έχει λειτουργήσει και η Σήραγγα Κλόκοβας (αντί για τον Αύγουστο του 2017).
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Εδώ τα πράγματα είναι εύκολα άλλα δύσκολα. Πρακτικά τα έργα είναι σχεδόν ολοκληρωμένα και απομένουν οι συνδέσεις με τον αυτοκινητόδρομο εκατέρωθεν. Τα δύσκολα έχουν να κάνουν με κάποιες αποζημιώσεις που ζητά ο κατασκευαστής και την υπογραφή του μνημονίου συναντίληψης που προς το παρόν δεν έχει υπογραφεί. To νέο εδώ είναι ότι πάμε για υπογραφές μέσα στον Οκτώβριο προκειμένου να κλειδώσει η λειτουργία τον Μάρτιο. Πρόκειται για έργο το οποίο δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Το 92% της προόδου τα λέει όλα όμως χωρίς συμφωνία «no highway».
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ

Εδώ τα έργα προχωρούν πιο ανεμπόδιστα και πάμε με καλούς μηνιαίους ρυθμούς. Είμαστε σε ποσοστό προόδου που φτάνει το 84% και ο αγώνας δρόμου συνεχίζεται. Το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα πάει για αυτοτελή παράδοση τον ερχόμενο Μάρτιο, μένει όμως και να επιβεβαιωθεί.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΣ ΜΟΡΕΑΣ
Εδώ μας έμειναν τα …ψιλά. Με το βασικό άξονα Κόρινθος-Καλαμάτα και το Λεύκτρο-Σπάρτη να λειτουργούν όλα δείχνουν καλά. Τώρα είμαστε σε αναμονή για την παράδοση του τελευταίου τμήματος του αυτοκινητόδρομου που δεν είναι άλλο από την Περιφερειακή Καλαμάτας.