Πανεπιστήμια και ΤΕΙ «ανοίγουν» τα μαθήματά τους σε όλη την κοινωνία

Περισσότερα από 300 ακαδημαϊκά μαθήματα είναι ήδη ελεύθερα προσβάσιμα και δωρεάν διαθέσιμα στο Διαδίκτυο για όλους

Με κοινή πεποίθηση ότι η γνώση αξίζει να είναι διαθέσιμη σε όλους, περισσότερα από 20 ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά τη χώρα συμμετέχουν στο έργο Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα. Πρόκειται για μαθήματα που διδάσκονται σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας και τα οποία τώρα παρέχονται μέσω Διαδικτύου, ελεύθερα προσβάσιμα και δωρεάν διαθέσιμα για όλους.

Τα ανοικτά μαθήματα σε τέσσερα σημεία:

Αναπτύσσονται και παρέχονται σταδιακά. Το ευρύ κοινό μπορεί να τα αναζητήσει στο opencourses.gr, όπου ήδη διατίθενται περισσότερα από 300 μαθήματα, με τη συμμετοχή 330 και πλέον διδασκόντων, από 10 ΑΕΙ.
Παραδίδονται ψηφιακά υπό τη μορφή βιντεοδιαλέξεων, «podcast», σημειώσεων ή παρουσιάσεων των διδασκόντων.
Απευθύνονται σε φοιτητές, απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ερευνητές, μαθητές, επαγγελματίες, αλλά και σε οποιονδήποτε επιθυμεί να διευρύνει ή να ανανεώσει τις γνώσεις του.
Αποτελούν ένα ελεύθερο περιβάλλον μάθησης, προάγοντας τις αξίες της δια βίου μάθησης, ενώ μπορούν να φανούν ιδιαιτέρως χρήσιμα σε κοινό το οποίο έχει περιορισμένη πρόσβαση στη θεσμοθετημένη εκπαίδευση, για γεωγραφικούς, οικονομικούς ή άλλους λόγους.
Η νέα δυναμική της «ανοικτής εκπαίδευσης» αναπτύσσεται σε παγκόσμια κλίμακα στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το Open Education Consortium και το OpenupEd. Σε αυτό το πλαίσιο, το ελληνικό εγχείρημα είναι ένα έργο υπό εξέλιξη, το οποίο φαίνεται ότι φιλοδοξεί να αποτελέσει μέρος ενός αναδυόμενου διεθνούς «κινήματος».

Το έργο των Ανοικτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων παρουσιάστηκε χθες, Πέμπτη 12 Μαρτίου, σε ενημερωτική ημερίδα σχετικά με πρωτοβουλίες και έργα τα οποία υλοποιούνται στην Ελλάδα, στην κατεύθυνση της ανοικτής εκπαίδευσης. Στην ημερίδα που έγινε στο πλαίσιο του εορτασμού της παγκόσμιας Εβδομάδας Ανοικτής Εκπαίδευσης 2015 (9 – 13 Μαρτίου), χαιρετισμό απηύθυνε και ο γγ του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης, ο οποίος σημείωσε ότι η ανοικτή εκπαίδευση αποτελεί αλλαγή παραδείγματος και κάλεσε σε σύμπραξη προς αυτή την κατεύθυνση.