Στις 16 Μαίου η έναρξη των Πανελλαδικών-Οι εκτιμήσεις για την κίνηση των βάσεων εισαγωγής!

Τα «μαθήματα κλειδιά» στο νέο σύστημα των πανελλαδικών

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, η 16η Μαΐου συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για να ξεκινήσουν φέτος οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τα σχολεία θα σταματήσουν στις 22 Απριλίου και θα τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν μετά τις γιορτές του Πάσχα, στις 9 Μαΐου, και βάσει του νόμου πριν από την έναρξη των εξετάσεων πρέπει να μεσολαβήσει ένα τριήμερο διακοπής.
Παράλληλα οι φετινοί υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν ότι:
1) Οι απολυτήριες εξετάσεις στην Γ΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου θα διεξαχθούν μετά τη λήξη των πανελλαδικών εξετάσεων.
2) Οι απολυτήριες εξετάσεις στην Γ΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
3) Στους μαθητές χορηγείται απολυτήριο, στο οποίο δεν υπολογίζονται οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων.
Όπως προκύπτει από στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας, Ανθρωπιστικές και Θετικές Σπουδές είναι οι δυο Ομάδες Προσανατολισμού που επιλέγονται από τους περισσότερους μαθητές της Γ τάξης των Γενικών Λυκείων ενώ ακολουθεί η Ομάδα των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Συγκεκριμένα το 37,8% των μαθητών έχει επιλέξει τις Ανθρωπιστικές Σπουδές ενώ ακολουθούν η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με 35,8% και Οικονομίας- Πληροφορικής με 26,4%.
Στο νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με το οποίο θα διαγωνιστούν περισσότεροι από 70.000 υποψήφιοι (τελειόφοιτοι και απόφοιτοι) το Μάιο που μας έρχεται, ορισμένα μαθήματα έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς αποτελούν, ουσιαστικά, τα «κλειδιά» που μπορούν να ξεκλειδώσουν την είσοδο των σχολών.
Αναφερόμαστε βασικά στο πρώτο μάθημα σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο με συντελεστή αυξημένης (1,3).
Για το 1ο Επιστημονικό είναι τα Αρχαία Ελληνικά για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο τα Μαθηματικά, για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο η Βιολογία, για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο η Νεοελληνική Γλώσσα και για το 5ο τα Μαθηματικά. Στον πίνακα 1 μπορούμε να δούμε τη διαμόρφωση των συντελεστών ανά Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο και στον Πίνακα 2 τα μόρια ανά μονάδα για όλα τα Πεδία και τις Ομάδες Προσανατολισμού.

Στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 1,3 και 0,7 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:


330 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 1,3)
270 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,7)
200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων
Συνολικά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 6.600 μόρια, το δεύτερο μέχρι 5.400 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4.000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 20.000.

Με το νέο σύστημα υπολογισμού κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 65% περισσότερο από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας και κάθε μονάδα του δευτέρου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 35% παραπάνω από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας.

Στην περίπτωση εξέτασης σε μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 0,9 και 0,4 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:

290 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,9)
240 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,4)
200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων
Σε αυτή την περίπτωση, συνολικά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 5.800 μόρια, το δεύτερο μέχρι 4.800 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4.000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 18.600.

Η ΤΑΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Σχετικά με την κίνηση των βάσεων εισαγωγής υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις.

Η κυρίαρχη εκτίμηση είναι ότι τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί φανερώνουν ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής θα έχουμε πτωτικές τάσεις στην κίνηση των βάσεων. Αυτό οφείλεται, αφενός, στο ότι δεν υπάρχουν πλέον εύκολα μαθήματα που να ανεβάζουν τη μέση απόδοση υποψηφίων και, αφετέρου, στην αφαίρεση, κατά τον υπολογισμό της βαθμολογίας, των προφορικών βαθμών οι οποίοι έδιναν πριμ 600 μορίων στο σύνολο σχεδόν των υποψηφίων.
Παράλληλα με το νέο τρόπο υπολογισμού έχει αποδυναμωθεί η βαρύτητα των δύο Μαθημάτων Αυξημένης Βαρύτητας όπως δείχνει ο πίνακας 3.

ΠΙΝΑΚΑΣ 3. ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
(6 ΜΑΘΗΜΑΤΑ)
ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
(4 ΜΑΘΗΜΑΤΑ)
ΜΟΡΙΑ
ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ
ΣΧΕΣΗ
ΜΟΡΙΑ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ
ΣΧΕΣΗ
Α. Μάθημα αυξημένης βαρύτητας
263
2
330
1,65
Β. Μάθημα αυξημένης βαρύτητας
203
1,5
270
1,35
Υπόλοιπα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα μαθήματα
133
1
200
1
Πηγή: Καλοδήμος Δημήτρης ΚΕΣΥΠ

Ωστόσο υπάρχει και ο πιο κάτω αντίλογος: Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Καλοδήμος, με το παλιό σύστημα Η ΜΕΓΙΣΤΗ συνεισφορά των προφορικών βαθμών ήταν 600 μόρια αν:

1]είχαμε σε όλα τα μαθήματα προφορικά 2 τουλάχιστον βαθμούς πάνω από τα γραπτά.
2]δεν είχαμε ποινή μορίων π.χ υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης που διεκδικούν σχολές του 3ου Πεδίου (Υγεία). Υποψήφιος που το 2015 είχε τους παρακάτω βαθμούς συγκέντρωσε 18.766 και πέρασε στην Ιατρική Θεσσαλονίκης. Με το νέο σύστημα και την ίδια επίδοση συγκεντρώνει 18.643 μόρια. Τα προφορικά με το παλιό σύστημα του έδωσαν 306 επιπλέον μόρια. Η διαφορά είναι 18.766-18643=123 μόρια.

Αν ληφθεί υπόψιν ότι αν διαβάζει κανείς σε 4 μαθήματα και όχι σε 6 θα έχει καλύτερη επίδοση, τότε υπάρχει πιθανότητα αντί για πολύ μικρή πτώση βάσεων να έχουμε αύξηση βάσεων τουλάχιστον για τις υψηλόβαθμες σχολές. Αν γράψει Νεοελληνική Γλώσσα 16.5 αντί για 15.5 τότε με το Νέο Λύκειο θα έχει 18.843 μόρια.

syn-proforikou1
paideia24.gr