Το ΠΑΜΕ για την επιλογή των Διευθυντών στις Σχολικές Μονάδες

Για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την επιλογή των Διευθυντών στις Σχολικές Μονάδες

Το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του προχωρεί σε διαδικασίες εξπρές για την υποβολή αιτήσεων για την επιλογή των Διευθυντών των Σχολικών μονάδων.

Το πλαίσιο στο οποίο θα κληθούν υποχρεωτικά να κινηθούν και οι νέοι Διευθυντές είναι δεδομένο, είναι αυτό που προϋπάρχει τόσα χρόνια.

• Είναι το ίδιο το Καθηκοντολόγιο και ο ίδιος απαράδεκτος Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, που δεν καταργείται.
• Είναι το ίδιο αντιδραστικό πειθαρχικό δίκαιο που μόλις πρόσφατα ψηφίστηκε στη Βουλή.
• Το κυριότερο: το νομοθετικό πλαίσιο της προηγούμενης συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ παραμένει σε ισχύ από τη νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που αποδέχεται την ουσία και τον προσανατολισμό του (νόμος Διαμαντοπούλου για το «Νέο Σχολείο» (3848/2010), «Νέο Λύκειο» του Αρβανιτόπουλου (4186/2013), νόμος για τα Πρότυπα-Πειραματικά (3966/2011)).
Ένα νομοθετικό πλαίσιο και κυβερνητικές πολιτικές που προκαθορίζουν το ρόλο και την αποστολή του σχολείου, άρα και του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας.
Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και τις κυβερνητικές πολιτικές θα κληθεί να εφαρμόσει ο Διευθυντής ενός Σχολείου και ακριβώς εδώ θα ελέγχεται από τους ανώτερούς του, το Υπουργείο, την κυβέρνηση.
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δίνει τη δυνατότητα να έχει γνώμη ο Σύλλογος Διδασκόντων στην επιλογή του Διευθυντή του Σχολείου (το πολύ μέχρι 33%) αλλά δεν καταργεί κανέναν από τους παραπάνω αντιλαϊκούς αντιεκπαιδευτικούς νόμους, το νομοθετικό πλαίσιο παραμένει το ίδιο, όπως ίδια παραμένει και η στρατηγική της στην εκπαίδευση στο πλαίσιο πάντα του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.
• Η συγκυβέρνηση καλεί τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν αίτηση σε μια περίοδο όπου έχει έτοιμο νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των Δημοσίων Υπαλλήλων.
Τι αξιολόγηση όμως θα είναι αυτή και ποιος ο ρόλος του Διευθυντή;

Μπορεί να είναι φιλολαϊκή μια αξιολόγηση που βασίζεται στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ (δήλωση Κατρούγκαλου ότι θα τον συμβουλευτεί); Μια αξιολόγηση που συνδέει την αποδοτικότητα, με την υπηρεσιακή εξέλιξη και το βαθμό, άρα και το μισθό;

Γίνεται φανερό ότι και αυτή η αξιολόγηση θα έχει και τιμωρητικό χαρακτήρα, αφού ο αν. Υπουργός Παιδείας απορρίπτει κατηγορηματικά την επαναφορά της ακώλυτης μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης.

Συνεχίζουμε δυναμώνουμε τον αγώνα για τον εκπαιδευτικό
και το σχολείο των λαϊκών αναγκών.

Αθήνα, 22 Μάη 2015