Ο παράγοντας άνθρωπος στην παιδεία

Έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια να μιλάμε για τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος και να τα βλέπουμε όλα μαύρα κι άραχνα. Πράγματι τα προβλήματα είναι…

seismografos

Έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια να μιλάμε για τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος και να τα βλέπουμε όλα μαύρα κι άραχνα. Πράγματι τα προβλήματα είναι πολλά και είναι δομικά. Όμως υπάρχουν και οι φωτεινές εξαιρέσεις, γιατί ο παράγοντας άνθρωπος πάντα παίζει το ρόλο του.

Ένα πρόσφατο φωτεινό παράδειγμα είναι οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Αγρινίου που κατασκεύασαν -όπως διαβάσατε χθες στη «Σ»- στο πλαίσιο διαγωνισμού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, έναν σεισμογράφο με ανακυκλώσιμα υλικά! Οι μαθητές Εμμανουήλ Πετράκης, Αγησίλαος Παλιούρας, Άρτεμις Τσατσαρώνη, Χριστόφορος Στάμος, Αλέξανδρος Στίγκας και Γιάννης Σόμπολος, μαζί με τον εκπαιδευτικό - βιολόγο του σχολείου Κωνσταντίνο Τσιρογιάννη, δούλεψαν αρκετά πάνω στο συγκεκριμένο project και έχουν κάθε λόγο να αισιοδοξούν για διάκριση στο συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Πρόσφατα επίσης δημοτικά σχολεία της περιοχής του Αγρινίου κατάφεραν να διακριθούν στον πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής. Κι εδώ είναι που υπάρχει ένα έλλειμμα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα: χρειάζεται περαιτέρω ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών να δουλέψουν με τους μαθητές για το κάτι παραπάνω, για να έχουμε περισσότερα τέτοια παραδείγματα. Αρκετά πια με τη λογική της ήσσονος προσπάθειας. Με λίγη παραπάνω ενθάρρυνση μπορούμε τον παράγοντα άνθρωπο να τον κάνουμε πρωταγωνιστή στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Εξάλλου αυτός δεν είναι ο στόχος της παιδείας;

Εφημερίδα "Συνείδηση"

Στο στόχαστρο… Χριστουδουλάκη ο Θ. Μωραΐτης – ΗΧΗΤΙΚΟ