Πανελλήνιες 2018: Άλλοι 3.000 εισακτέοι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Πανελλήνιες 2018: Άλλοι 3.000 εισακτέοι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Περισσότεροι από 3.000 θα είναι φέτος σε σχέση με πέρυσι οι επιπλέον εισακτέοι φοιτητές και φοιτήτριες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου σε δηλώσεις του στο περιθώριο του περιφερειακού αναπτυξιακού συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας. «Νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι θα είναι ένας αριθμός πάνω από 3.000 πρόσθετους φοιτητές και φοιτήτριες. Κάναμε μία πολύ συστηματική μελέτη για τις δυνατότητες των ιδρυμάτων , δίνουμε φέτος περισσότερες θέσεις. Υπάρχει μεγαλύτερη αύξηση στη χρηματοδότηση και νομίζουμε ότι έχουν τη δυνατότητα τα ιδρύματα να απορροφήσουν αυτόν τον κόσμο και άρα θα μειωθεί και το άγχος των φοιτητών της τρίτης λυκείου που είναι στην τελική ευθεία. ανέφερε ο υπουργός υπογραμμίζοντας πως ο ακριβής αριθμός θα ανακοινωθεί μέχρι αύριο.

Ερωτηθείς σχετικά με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για το μάθημα των Θρησκευτικών, στον απόηχο της απόφασης του ΣτΕ που κατά πλειοψηφία έκρινε πολλαπλώς αντισυνταγματικές αλλαγές που έγιναν επί υπουργίας Νίκου Φίλη στη διδασκαλία του μαθήματος ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε: «Δεν προτιθέμεθα να κάνουμε πίσω, διότι δεν αφορά αυτό που γίνεται τώρα και αυτό που θα γίνει του χρόνου. Ήδη εδώ και πάρα πολλούς μήνες έχει αρχίσει μία συζήτηση με την Εκκλησία, μία συζήτηση με επιστημονικούς φορείς , μία συζήτηση με διακεκριμένους επιστήμονες για ένα πράγμα το οποίοι είναι καθαρά επιστημονικό». «Εμείς», εξήγησε, «προχωράμε στην αναμόρφωση αυτών των βιβλίων και μάλιστα προχωράμε και με πολύ μεγάλη συναίνεση των ανθρώπων που γνωρίζουν πολύ βαθιά αυτά τα ζητήματα, όπως επίσης και της Εκκλησίας».

Κληθείς να σχολιάσει το περιεχόμενο ανοικτής επιστολής διαμαρτυρίας που υπογράφουν 93 καθηγητές της Νομικής Αθηνών, για την «κατάσταση βαριάς παρανομίας», που όπως αναφέρουν, επικρατεί στο κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο της Σχολής, δίπλα στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Αθηναίων ο υπουργός σημείωσε : «Πρέπει κανείς να είναι πολύ ασόβαρος για να κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας ή εμένα για ανοχή σε τέτοια φαινόμενα . Είναι δυνατόν να έχουμε ανοχή; Το ερώτημα είναι ποιες είναι οι λύσεις».

Με αφορμή και αντιπαράθεση που είχε νωρίτερα στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για την Παιδεία, με τον πρύτανη του ΑΠΘ Περικλή Μήτκα σχετικά με το πρόβλημα της παραβατικότητας και των ναρκωτικών εντός του Πανεπιστημίου και τον ρόλο της αστυνομίας στην αντιμετώπισή του, επισήμανε: «Είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο πρόβλημα δεν είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να λυθεί με αστυνομοκρατία και είναι ένα πρόβλημα που έχει και αντανάκλαση δυστυχώς και στην υπόλοιπη κοινωνία […] Δεν είναι τόσο το θέμα της ασφάλειας όσο τα φαινόμενα παραβατικότητας και αυτό που εμείς λέμε είναι ότι τα φαινόμενα παραβατικότητας έχουν μία διάσταση έντονα κοινωνική και πρέπει να καταλάβουμε, γιατί γίνονται, ώστε να δούμε με ποιον τρόπο θα τα αποτρέψουμε». «Γι’ αυτόν τον λόγο», πρόσθεσε, «έχουμε συγκροτήσει μία ομάδα εργασίας, επικεφαλής της οποίας είναι ο καθηγητής Νομικής και πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, Νίκος Παρασκευόπουλος, αλλά η ομάδα έχει και εκπροσώπους της αστυνομίας, αλλά και εκπροσώπους που επιτελούν κοινωνικό λειτούργημα και εργασία, ψυχολόγους, και προσπαθούμε να αναλύσουμε το πρόβλημα και να ζητήσουμε προτάσεις συγκεκριμένες από τα ιδρύματα».

Χαρακτήρισε, δε, «πολύ θετικό ότι ο κ. Παρασκευόπουλος απευθύνθηκε σε όλα τα Ιδρύματα να του στείλουν συγκεκριμένες προτάσεις και όλα τα ιδρύματα απάντησαν με θετικό τρόπο σε αυτές τις προτάσεις».

Ο κ. Γαβρόγλου μετά την παρουσία του στο περιφερειακό συνέδριο είχε προγραμματισμένη συνάντηση με την ομάδα εργασίας, που εξετάζει τις συνέργειες ανάμεσα στο πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. «Αύριο έχουμε μία συνάντηση με την ομάδα εργασίας που έχει μέλη από το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τα ΤΕΙ από τις Σέρρες και την Καβάλα. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις που μας έρχονται από τους ανθρώπους εκεί κι ελπίζω να βάλουμε σήμερα και ένα χρονοδιάγραμμα, να απαντήσουμε σε κάποιες απορίες. Έχουμε ήδη μεγάλη εμπειρία με συζητήσεις που έχουμε κάνει και στο Ιόνιο και στην Ήπειρο και στη Θεσσαλία, να βάλουμε σήμερα ένα χρονοδιάγραμμα και να δούμε πώς θα προχωρήσει», είπε.

Ερωτηθείς σχετικά με την αντίδραση του ΑΠΘ στο ότι δεν έχει προσκληθεί στη συζήτηση που αφορά τις εν λόγω συνέργειες σχολίασε: «Υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, πολλές φορές το υπουργείο Παιδείας αλλάζει τη στάση του ακούγοντας αυτά και πολλές φορές αλλάζουν τη στάση τους και τα ιδρύματα. Με επικεφαλής το ΑΠΘ η Θεσσαλονίκη είναι σε εξαιρετικά προνομιακή κατάσταση και ως προς ερευνητικά της προγράμματα και ως προς τα προπτυχιακά και ως προς τις γενικότερες διεθνείς προβολές της. Είναι ένα πανεπιστήμιο που αυτή τη στιγμή είναι το μεγαλύτερο της χώρας. Εμείς προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε συνέργειες ανάμεσα σε μικρότερα ιδρύματα για να δούμε τι δυναμική θα δημιουργηθεί και εδώ είμαστε. Ας ολοκληρώσουμε αυτόν τον κύκλο και μετά βλέπουμε».

Με το βλέμμα στην Ευρώπη