«Χρυσάφι» οι μετανάστες για τις ακτοπλοϊκές – Πόσα κέρδισαν

Ακόμη και στις μεγάλες κρίσεις υπάρχουν αυτοί που βγαίνουν ωφελημένοι. Στην περίπτωση του προσφυγικού, ο κατάλογος των κερδισμένων περιλαμβάνει αναμφίβολα τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, εμφανίζονται να έχουν αυξήσει τα έσοδά τους –λόγω προσφύγων- κατά 30 εκατ. ευρώ.

Το 2015 τα έσοδα των εταιρειών που ενεπλάκησαν στη μεταφορά προσφύγων, είτε με ναυλωμένα πλοία είτε με κανονικά δρομολόγια, ενισχύθηκαν κατά περίπου 30 εκατ. ευρώ, σε μια χρονιά που -εάν εξαιρεθούν οι πρόσφυγες η ακτοπλοϊκή κίνηση ήταν μειωμένη κατά 7% σε σχέση με το 2014. Σημειώνεται ότι το 2014 ήταν η πρώτη χρόνια μετά το 2008 που παρατηρήθηκε άνοδος της επιβατικής κίνησης (+7%). 

Πάντως, όπως υποστήριξε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης, τα όποια οφέλη για τον ακτοπλοϊκό κλάδο από τη διακίνηση προσφύ γων είναι πρόσκαιρα, καθώς το προσφυγικό επιδρά αρνητικά στην τουριστική ανάπτυξη των νησιών, κυρίως στη Μυτιλήνη. Οι κοινωνικές και οικονομικές ζημιές μεσοπρόθεσμα είναι σοβαρές, μέρος των οποίων θα επωμισθεί και η ακτοπλοΐα, συμπλήρωσε. Επίσης, ο κ. Σακέλλης διευκρίνισε ότι οι πρόσφυγες, ανεξάρτητα με ποιο πλοίο διακινούνται, καταβάλλουν εισιτήριο ίδιο με αυτό που ισχύει και για τους υπόλοιπους επιβάτες.

Οι εκτιμήσεις για το 2016

Η επιβατική κίνηση το 2016, αναμένεται να παραμείνει στα ίδια επίπεδα με το 2015 (χωρίς τους πρόσφυγες), όμως το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών από τον ακτοπλοϊκό κλάδο θα βελτιωθεί περαιτέρω, κα θώς έχουν προστεθεί τέσσερα νέα πλοία, ενώ παρατηρείται και αύξηση των δρομολογίων λόγω επέκτασης της περιόδου λειτουργίας των ταχυπλόων. Το 2016 αναμένεται να εκτελεστούν 41.000 δρομολόγια από 40.000 δρομολόγια το 2015, με δυνατότητα αύξησής τους, εάν παραστεί ανάγκη. Το 2015 τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα.

Τα γεγονότα του Ιουλίου, το δημοψήφι σμα και τα capital controls εί χαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της κίνησης, η οποία δεν αναπληρώθηκε τους επόμενους μή νες, ενώ αρνητικός παράγοντας ήταν και οι εκλογές του Σεπτεμβρίου, είπε ο κ. Σακέλλης. Παρ’ όλα αυτά, το 2015 ήταν μία κερδοφόρα χρονιά για τον κλάδο, κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης του κόστους των καυσίμων. Οπως αναφέρθηκε, η πραγματική επιβατική κίνηση το 2015 μειώθηκε περίπου 7%, ενώ το 2016 ήδη παρατη ρείται μείωση του μεταφορικού έργου.

Η μείωση της κίνησης οφείλεται στην πτώση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ δεν διαπιστώθηκε ανησυχητική μείωση ή ακυρώσεις των κρατήσεων των αλλοδαπών. Επίσης, παρατηρείται μετακίνηση επιβατών προς τις αερομεταφορές, ιδιαίτερα στις μακρινές διαδρομές, με κύρια παραδείγματα την Κρήτη, τη Ρόδο και τη Σαντορίνη.

 

Fpress.gr