Η κυβέρνηση απαντά στη Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Αμεση ήταν η αντίδραση της κυβέρνησης στο ζήτημα που ανέκυψε από την πλευρά της Fraport περί περαιτέρω διαπραγμάτευσης για τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. «Αν και εφόσον η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία εγείρει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, η επαναδιαπραγμάτευση δεν θα περιορίζεται στα ζητήματα που θα τεθούν από την εταιρεία, αλλά θα είναι συνολική» ανέφερε σε σημείωμά της η κυβέρνηση, θυμίζοντας πως «η ολοκλήρωση της παραχώρησης 14 περιφερειακών αεροδρομίων, χωρίς μεταβολή των όρων που είχαν συμφωνηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, αποτελούσε (για ευνόητους λόγους) ρητό όρο της συμφωνίας που προέκυψε από τη Σύνοδο της 12ης Ιουλίου.

Η κυβέρνηση τήρησε απολύτως τα συμφωνηθέντα και στις 18 Αυγούστου δημοσιεύτηκε το σχετικό ΦΕΚ με αριθμό 240.Β/2015».

Προηγήθηκαν δηλώσεις στελεχών της Fraport, σύμφωνα με τις οποίες η πράξη του υπουργικού συμβουλίου δεν αποτελεί παρά «βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων» μεταξύ της Fraport και της ελληνικής πλευράς, ενώ αξιόπιστες πηγές ανέφεραν πως ο επενδυτής αξιώνει εδώ και καιρό ισχυρές εγγυήσεις για την επένδυσή του, λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβολές στα πολιτικοοικονομικά δεδομένα.

Από το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν τώρα πως τα περισσότερα εκκρεμή ζητήματα μεταξύ των δύο πλευρών για τη σύμβαση παραχώρησης θα έχουν λυθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου. Ομως στο Asset Development Plan η υπογραφή των επιμέρους συμβάσεων παραχώρησης είχε προσδιοριστεί για τον Σεπτέμβριο. Με επίσημη ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ ξεκαθάρισε χθες ότι «το τελευταίο διάστημα και σύμφωνα με τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας, βρίσκεται σε διαρκή επαφή με την κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd, η οποία επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, με την ανανέωση των εγγυητικών επιστολών συνολικού ύψους 30.000.000 ευρώ τον Απρίλιο του 2015. Η πρόσφατη απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής ανοίγει τον δρόμο για τη συγκεκριμενοποίηση των διαδικασιών που θα οδηγήσουν σύντομα στην υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης».

Πρέπει να σημειωθεί πως σύμφωνα με το Asset Development Plan (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ που ενέκρινε το διοικητικό του συμβούλιο στα τέλη Ιουλίου και το οποίο κυρώθηκε μαζί με το μνημόνιο από την Ελληνική Βουλή, υπήρχαν στις 31/7 οκτώ εκκρεμότητες για την ολοκλήρωση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Η μία εξ αυτών, η πράξη υπουργικού συμβουλίου για την έγκριση της υπογραφής από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης παραχώρησης, έκλεισε με τη δημοσίευσή της στο ΦΕΚ 240.Β/2015 στην αρχή της εβδομάδας. Οχι όμως και όλες οι άλλες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και η υποβολή από την κοινοπραξία της Fraport όλων των σχετικών προσαρτημάτων που θα περιλαμβάνει η σύμβαση παραχώρησης όπως το χρηματοδοτικό μοντέλο και οι βασικοί όροι σχεδιασμού και κατασκευής.

Με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό εάν είναι δυνατόν να εγγραφεί στα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ το εφάπαξ τίμημα του 1,234 δισ. ευρώ νωρίτερα από το δεύτερο τρίμηνο του 2016, αφού ήδη το χρονοδιάγραμμα που προσδιορίστηκε προ ολίγων ημερών με το ADP για την ιδιωτικοποίηση αυτή εμφανίζεται να τρέχει με δίμηνη καθυστέρηση.

kathimerini.gr