Ένας Καλυβιώτης σε αγώνα Dragster (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ)

Το περασμένο σαββατοκύριακο 22 και 23 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Αγρινίου, ο 3ος αγώνας για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster 2019, όπου συμμετείχε στο αγωνιστικό μέρος, ο οδηγός, Νίκος Δ. Φαναριώτης, ο οποίος μας μετέφερε τις εμπειρίες από αυτή του την συμμετοχή.

Νίκο, πόσο καιρό ¨ετοίμαζες¨ το αυτοκίνητο, και πόσες εργατοώρες αφιέρωσες για να μετατραπεί σε αγωνιστικό;

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ετοιμάζεται τα τελευταία 5 χρόνια, λόγω του ότι το κοστολόγιο για τις αναβαθμίσεις ενός απλού αυτοκινήτου σε ημι-αγωνιστικό, είναι πολύ μεγάλο. Μόνο ένα ζευγάρι λάστιχα, τα οποία θα βγάλουν μια αγωνιστική σεζόν κοστίζουν 640 ευρώ.

Το αυτοκίνητο είναι μάρκας Honda με κινητήρα 1.6 vti που αποδίδει 160 hp στην εργοστασιακή του έκδοση.

Τι μετατροπές και αλλαγές στο όχημα και χοντρικά το κόστος υλικών και εργασιών;

Έχουν αλλαχτεί όλα τα εσωτερικά του κινητήρα για να μπορέσει να αντέξει και να αποδώσει 740 hp το καύσιμο του αυτοκινήτου είναι βενζίνη πρατηρίου 100 οκτανίων συν 35% νερού/μεθενόλης στο σύνολό του.

Στον αμάξωμα έχουν αλλαχτεί οι αναρτήσεις και έχουν προστεθεί ράβδοι, οι οποίοι βοηθούν στην πρόσφυση και την σταθερότητα του αμαξώματος.

Ποιοι σε βοήθησαν στα τεχνικά και στα τεστ;

Τα ηλεκτρικά του είναι εξ΄ ολοκλήρου τις AEM τα οποία ηλεκτρολογικά έχουν γίνει από τον αδερφό μου Τάσο, ο οποίος είναι εγκεκριμένος tuner της AEM,  μια από τις μεγαλύτερες αμερικάνικες εταιρείες που παράγουν βελτιωτικά για αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Τα μηχανικά έχουν γίνει όλα από εμένα. Στον αγώνα με βοήθησε πάρα πολύ και ο Σωτήρης Παντολέϊνας.

Το κοστολόγιο έχει ξεπεράσει τις 15 χιλιάδες ευρώ, ποσό πολύ μικρό για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, μιας και το έχουμε φτιάξει μόνοι μας.

Είναι το ίδιο όχημα που έτρεξε και το 2014;

Το 2014 τρέξαμε με το αυτοκίνητο του αδερφού μου Τάσου στο Μεσολόγγι, που ήταν και αυτό Honda, με τον ίδιο κινητήρα, αλλά απέδιδε 360 hp.

Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισες στον αγώνα; Ήταν η πίστα και η όλη διοργάνωση καλή;

Οι δυσκολίες ήταν πολλές γιατί ένα αυτοκίνητο που ¨πατούσε¨ πρώτη φορά σε πίστα και αντιμετωπίσαμε προβλήματα, όπως η μετάδοση και η πρόσφυση του οχήματος, το οποίο είναι κάτι λογικό για πρωτοεμφανιζόμενο αυτοκίνητο.

Οι χρόνοι του αυτοκινήτου ήταν 11.5/sec και 11.6/sec  στα δυο πατήματα (περάσματα) με ταχύτητα 200+ χλμ. έξοδο, και στις δυο περιπτώσεις.

Η διοργάνωση ήταν πολύ καλή από την Proaction αλλά η πίστα ήταν πολύ φρέσκια, λόγω της ανακατασκευής που έγινε, πράγμα που δεν βοήθησε και τόσο.

Ποιες είναι η εμπειρίες από την συμμετοχή σου στον αγώνα; Θα ξανατρέξεις σε άλλους αντίστοιχους αγώνες;

Πάντα θέλουμε να συμμετέχουμε σε τέτοιους αγώνες αλλά δεν υπήρχαν πίστες ή ήταν πολύ μακριά και μιας και τα τελευταία δυο χρόνια έγινε εδώ στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, είπαμε να βγάλουμε το αμάξι από την… ¨ναφθαλίνη¨. Θα συνεχίσουμε να συμμετέχουμε σε αγώνες, μιας και η πίστα είναι έξω από την ¨πόρτα¨ μας…

Είναι ένα πολύ καλό άθλημα, που βοηθά να εξαλειφθούν επί παραδείγματι, οι παράνομοι αγώνες στον δρόμο, ένα φαινόμενο με το οποίο είμαι αντίθετος και βέβαια δεν έχω συμμετάσχει ποτέ, αλλά δυστυχώς είναι μεγάλο το κοστολόγιο για κάποιον που θα ήθελε να ασχοληθεί επαγγελματικά σε επίσημους αγώνες και πρωταθλήματα.

Κείμενο: Γιώργος Πανταζόπουλος

Φωτογραφίες: Πάνος Γκουτζούκης (dreamclicks.gr), Νίκος Φαναριώτης

kalyvia.gr

Απορρίφθηκαν οι εφέσεις από τον ΑΣΕΑΔ – Υποβιβάζεται ο Ολυμπιακός