Ναύπακτος – Θ. Κοτρωνιάς: «Τα πεζοδρόμια θα γίνουν και μάλιστα σε πολύ σύντομο διάστημα»

Στα δύο τελευταία Δημοτικά συμβούλια έγινε μεγάλη συζήτηση για το έργο των πεζοδρομίων ανατολικά του Σκα, με το έργο, πέραν αυτού που έχει κατασκευαστεί, να μην υλοποιείται καθώς δεν  υπάρχουν οι απαραίτητες μελέτες. Με απόφαση της δημοτικής αρχής του Βασίλη Γκίζα, πλέον, η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «ΦιλόΔημος» ύψους 550.000 ευρώ, που η προηγούμενη δημοτική αρχή του Τάκη Λουκόπουλου προόριζε για την συνέχιση της κατασκευής των πεζοδρομίων, μεταφέρεται στην αγορά τεσσάρων απορριμματοφόρων και ενός πλυστικού μηχανήματος κάδων.  Ωστόσο γκρίνια για τις μελέτες δημιουργήθηκε και για το κομμάτι των πεζοδρομίων το οποίο έχει ήδη υλοποιηθεί.  Για το θέμα αυτό, με στόχο την ενημέρωση των δημοτών, ζητήσαμε τις θέσεις τόσο της νέας δημοτικής αρχής όσο και της απελθούσας.  Ο αντιδήμαρχος περιβάλλοντος και πρώην πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ Θωμάς Κοτρωνιάς απαντά στα ερωτήματα που τέθηκαν από το Nafsweek.

Γιατί η δημοτική αρχή αποφάσισε να σταματήσει το έργο των πεζοδρομίων και να μην δώσει συνέχεια σε ένα έργο που κρίνεται αναγκαίο για την περιοχή;

«Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα γίνουν ή όχι τα πεζοδρόμια. Η απόφαση του δημάρχου Βασίλη Γκίζα και της Δημοτικής Αρχής είναι ότι τα πεζοδρόμια θα γίνουν και μάλιστα σε πολύ σύντομο διάστημα.

Η αλλαγή χρηματοδότησης δεν σημαίνει ότι σταματάει και το έργο.

Για να ξεκινήσει ένα έργο, είναι σε όλους γνωστό, ότι πρέπει να έχει όλες τις απαιτούμενες μελέτες.  Ήταν υποχρέωση της προηγούμενης δημοτικής αρχής να έχει έτοιμο το σύνολο των μελετών, αφού το θέμα το είχε ψηλά στην ατζέντα της.  Και τι έκανε;

Πολύ απλά εκμεταλλεύτηκε μία συγκυρία, ότι η κυβέρνηση αποφάσισε προεκλογικά να επιχορηγήσει τους δήμους της χώρας με χρήματα μέσα από το πρόγραμμα “ΦιλόΔημος”. Το ποσό των 713 χιλιάδων ευρώ ήρθε στο δήμο Ναυπακτίας.  Εννέα ημέρες πριν από τις εκλογές και συγκεκριμένα στις 15 Μαΐου η προηγούμενη δημοτική αρχή λειτουργώντας με έναν τρόπο unfair ήθελε να πει πού θα πάνε αυτά τα χρήματα για την επόμενη τετραετία!

Είναι προφανές ότι πρόκειται για ένα επικοινωνιακό προεκλογικό τρικ, τίποτα παραπάνω, γιατί αν πίστευαν στο έργο και το είχαν ψηλά στην ατζέντα  θα τα είχαν  όλα έτοιμα.  Θα ήταν δηλαδή έτοιμες όλες οι μελέτες που απαιτούνταν από το Σκα μέχρι τη γέφυρα της περιμετρικής, στην απόσταση των 2,3 χιλιομέτρων.

Θα είχαν έτοιμες τις μελέτες οδοποιίας, τις μελέτες τις υδραυλικές και της απορροής των ομβρίων υδάτων και κυρίως τη μελέτη της αποχέτευσης.  Αυτά λοιπόν δεν τα έκαναν επί πέντε χρόνια.

Να υπενθυμίσω ότι το 2015 η ΔΕΥΑΝ είχε κάνει τις μελέτες για τα υπόγεια δίκτυα, ομβρίων, αποχέτευσης ακόμα και οδοποιίας, από την πλατεία Φαρμάκη μέχρι τα φανάρια του Κονιστή. Έτσι μπόρεσε η προηγούμενη δημοτική αρχή και διεκδίκησε με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου που θα ξεκινήσει σύντομα.

Χωρίς καμία προετοιμασία για το έργο των πεζοδρομίων αποφάσισε η προηγούμενη δημοτική αρχή, δέκα μόλις μέρες πριν από τις εκλογές».

Λέτε δηλαδή πως στο κατασκευασμένο ήδη κομμάτι δεν υπάρχουν  οι απαραίτητες μελέτες και υπάρχουν θέματα;

«Αυτό έχει όντως ζητήματα, όμως θεωρώ ότι δεν πρέπει να ασχοληθούμε πλέον με αυτό . Η επέκταση της σύμβασης κατά 50% στην κατασκευή του δείχνει ότι το κομμάτι αυτό είχε ελλείψεις.

Σοβαρότατες ελλείψεις, αφού δεν υπήρχαν υδραυλική μελέτη επαρκής, κάτι που φαίνεται από την επέκταση της σύμβασης, φαίνεται επίσης από το πρωτόκολλο καταρτισμού μονάδος τιμών των νέων εργασιών στα άρθρα 4 και 5 όπου εμφανίζεται καθαρά για ποιο λόγο έγινε η επέκταση της σύμβασης.  Με απλά λόγια έγινε γιατί απαιτούνταν μεγάλες εκσκαφές και τοποθέτηση τουλάχιστον σωλήνα ομβρίων υδάτων. Για αποχέτευση δε, ούτε λόγος!

Η κάτω πλευρά του κατασκευασθέντος τμήματος δεν έχει αποχέτευση και δεν το λέω εγώ αλλά η διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών της ΔΕΥΑΝ.

Υπάρχουν δύο κάθετοι αγωγοί, ο ένας που βρίσκεται στο ύψος της οδού Μαλακάση και ο άλλος στον επόμενο κάθετο  δρόμο και για αυτό εμφανίζονται και κάποιες αναμονές, οι οποίες όμως εξυπηρετούν ιδιοκτησίες οι οποίες είναι κοντά σε αυτούς τους αγωγούς της αποχέτευσης».

Αναφέρατε στην σε τοποθέτησή σας στο δημοτικό συμβούλιο ότι εάν χρειαστεί να γίνουν συνδέσεις δημοτών που βρίσκονται στη νότια πλευρά του δρόμου με την αποχέτευση, θα έχουμε πρόβλημα καθώς θα πρέπει να σκαφτεί όλο το υπάρχον έργο. Τι ακριβώς θα συμβεί;

«Εφόσον υπάρχουν αιτήματα δημοτών να συνδεθούν στην αποχέτευση με τις οικίες τους να βρίσκονται στην κάτω πλευρά του δρόμου, είμαστε αναγκασμένοι να σκάψουμε τον δρόμο περίπου 300 μέτρα παράλληλα με το πεζοδρόμιο και σε βάθος περίπου 2 μέτρων, αλλά και από την πλευρά των πεζοδρομίων μπροστά από κάθε οικοδομή ώστε να δημιουργήσουμε αναμονή σύνδεσης με την αποχέτευση.

Αντιλαμβάνεστε ότι από το κατασκευσμένο έργο δεν θα μείνει τίποτα.  Η απόφαση της Δημοτικής μας αρχής είναι αυτό να μην επαναληφθεί, ας γίνουν λιγότερα μέτρα αλλά σωστά».

Ποια θα είναι η επόμενη ημέρα για την κατασκευή των πεζοδρομίων;

«Η επόμενη ημέρα έχει δύο φάσεις με την πρώτη να βάλουμε χρήματα στον προϋπολογισμό, ένα πολύ μεγάλο ποσό από την ΣΑΤΑ, για φέτος αλλά και του χρόνου.  Άλλωστε υπήρξε υπόσχεση – δέσμευση του δημάρχου ότι θα συνεχιστεί το έργο των πεζοδρομίων.

Η δεύτερη φάση που ξεκίνησε ήδη είναι να κάνουμε τις μελέτες τόσο της οδοποιίας όσο τις υδραυλικές μελέτες και της απορροής ομβρίων υδάτων και κυρίως τη μελέτη της αποχέτευσης.  Επειδή τα δίκτυα ανήκουν στη ΔΕΥΑΝ, η επιχείρηση αυτή στο κομμάτι αυτό θα πρωτοστατήσει.

Σύντομα θα υπάρξει εντολή από το Δήμαρχο προς τη ΔΕΥΑΝ ώστε να εκτελέσει όλες τις απαραίτητες μελέτες και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως υποσχεθήκαμε και δεσμευτήκαμε αμέσως με την έγκριση του προϋπολογισμού του δήμου θα ξεκινήσει η διαδικασία για την κατασκευή των πεζοδρομίων.

Επειδή στο δημοτικό συμβούλιο ακούστηκαν διάφορα, όσον αφορά το κατασκευασμένο έργο, δεν έχουν παρά να ανατρέξουν στην τεχνική υπηρεσία και στη ΔΕΥΑΝ αλλά και στον εργολάβο που εκτέλεσε το έργο για να πληροφορηθούν πολύ καλά το τι έλεγε η αρχική σύμβαση, τι έλεγε η επέκταση της σύμβασης και τι ελλείψεις υπάρχουν στο κατασκευασμένο έργο.  Θεωρώ ότι όλο αυτό ήταν ένα επικοινωνιακό τρικ προεκλογικό, και από τα 60 εκατομμύρια έργα της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής ελάχιστα μπόρεσαν να γίνουν.  Η νέα δημοτική αρχή καλείται να ανατρέψει αυτό ακριβώς. Να εκτελέσει όλα αυτά τα έργα, να τα δημοπρατήσει και να τα συμβασιοποίησει.  Υπάρχουν έργα ενταγμένα από το 2010 και δεν έχουν φτάσει στο στάδιο της δημοπράτησης!

Αν αυτή η δημοτική αρχή δεν μπορέσει να εκτελέσει έργα στο διάστημα της θητείας της θεωρώ ότι δεν θα έχει πάει καλά.  Αυτό είναι και το μεγάλο μας στοίχημα».

Εξηγήστε μας, γιατί ακριβώς έγινε η αλλαγή της χρηματοδότησης και αυτά τα χρήματα από το “ΦιλόΔημος” πήγαν στην προμήθεια τεσσάρων απορριμματοφόρων;

«Να σας πληροφορήσω ότι ήδη έχει δώσει εντολή ο δήμαρχος και ξεκινάει ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την προμήθεια των οχημάτων αυτών, τεσσάρων απορριμματοφόρων και ενός οχήματος για το πλύσιμο των κάδων. Η αλλαγή της χρηματοδότησης έγινε για τον εξής απλούστατο λόγο. Με την προμήθεια των οχημάτων θα πάρουμε όλα τα χρήματα από το πρόγραμμα “ΦιλόΔημος”.

Σε αντίθετη περίπτωση αν πήγαιναν στη χρηματοδότηση των πεζοδρομίων με το πρόγραμμα “ΦιλόΔημος” να έχει ημερομηνία λήξης θα φτάναμε μην είχαμε ολοκληρώσει τα έργα και να χάναμε μέρος από την  χρηματοδότηση.

Ωστόσο, θέλω να δηλώσω ότι παρά τις όποιες διαφορές να μένουν αυτές στην άκρη Για να υλοποιηθούν που έχει ανάγκη η Ναυπακτία Προς όφελος των δημοτών».

Παράταση για το σκάνδαλο με τις κλεμμένες εικόνες