Μπαμπίνη – Κουβαράς: Διασχίζουμε τα 6,9 από τα 9,2 χιλιόμετρα (ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ)

Από δημοσιογραφικό ενδιαφέρον και προς ενημέρωση σας, διασχίσαμε σήμερα Κυριακή 25 Φεβρουαρίου, τα 6,9 από τα 9,2 χιλιόμετρα του οδικού έργου Μπαμπίνη – Κουβαράς. Το νέο οδικό έργο ξεκινά 1,5 χιλιόμετρο έξω από την Μπαμπίνη, πηγαίνοντας προς Φυτείες, και τα πρώτα 3,2 χιλιόμετρα, ως εκεί που συναντάμε τον δρόμο που πάει προς Λιγοβίτσι, έχουν δοθεί στην κυκλοφορία, παρότι ημιτελής, με ελλιπή την οριζόντια και κάθετη σήμανση, τις μπάρες ασφαλείας και την διαγράμμιση.

Κατόπιν διασχίσαμε τα υπόλοιπα 3,7 χιλιόμετρα από το δρόμο που πάει προς Λιγοβίτσι, ως το εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα, που δεν έχουν δοθεί στην κυκλοφορία. Το κάναμε με δική μας ευθύνη και για μία μόνο φορά από δημοσιογραφικό ενδιαφέρον και προς ενημέρωση σας, και φυσικά σας λέμε μην χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο κομμάτι, γιατί βρίσκεται σε ανάπτυξη εργοτάξιο εκεί. Ο δρόμος είναι και εδώ ημιτελής, με ελλιπή την οριζόντια και κάθετη σήμανση, τις μπάρες ασφαλείας και την διαγράμμιση.

Τα τελευταία 2,3 χιλιόμετρα από το εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα ως τον κόμβο του Κουβαρά, που συναντάμε την παλαιά εθνική οδό και την Ιόνια, είναι κλειστά και υπό κατασκευή.
Με το τέλος της κατασκευής και παράδοσης και των 9,2 χιλιομέτρων, η διάρκεια της νέας διαδρομής, με μία μέση ταχύτητα, θα είναι περίπου 6 λεπτά με αρκετά άνετη οδήγηση και ανοικτές στροφές, ενώ με το παλιό οδικό δίκτυο ήταν περίπου 18 λεπτά σε άθλιο οδικό δίκτυο με ατελείωτες στροφές, μέχρι και 180 μοιρών σε πολλές περιπτώσεις (ανεβαίνοντας προς Φυτείες).
Δείτε το βίντεο ΕΔΩ 
xartis
Για όσους δεν γνωρίζουν, το οδικό αυτό έργο με προϋπολογισμό μελέτης 16.366.115,7 €, δημοπρατήθηκε το 2010 με έκπτωση 39,60%, με ποσό σύμβασης εκτέλεσης του έργου 10.225.449,12 € και ανάδοχο του έργου την ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ.
Είναι αλήθεια ότι από τις 7.12.2010 που δημοπρατήθηκε το έργο, έχουν περάσει αρκετά χρόνια με παλινωδίες και καθυστερήσεις. Μόνο η σύμβαση έκανε δύο χρόνια να υπογραφεί στις 11.1.2013, συνέπεια της οικονομικής κρίσης, αλλά και δεύτερων σκέψεων από την Περιφέρεια, μέχρι να καταλήξει και να αποφασίσει ότι θέλει επιτέλους να προχωρήσει στην εκτέλεση του έργου.
Από την συμφωνηθείσα ημερομηνία περαίωσης του έργου 11.1.2015 (δύο χρόνια ο χρόνος εκτέλεσης), έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια (σχεδόν πέντε χρόνια κατασκευάζεται δηλαδή).
Ο κατ’ εκτίμηση χρόνος παράδοσης του έργου είναι το ερχόμενο Πάσχα (ελπίζουμε να μην χρειαστεί 10η παράταση) και κατόπιν αυτού το ζητούμενο μετά θα είναι, το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, να προχωρήσουν σύντομα σε σύνταξη οριστικών μελετών για την συνέχιση του δρόμου προς Αετό, Αρχοντοχώρι (παράκαμψη του), κάμπο Αλυζίας και Μύτικα.
Μιλάμε για κοντά 22 χιλιόμετρα που αν μελετηθούν και κατασκευαστούν στο άμεσο μέλλον, μαζί με τα 9,2 χιλιόμετρα του Κουβαράς – Μπαμπίνη, θα συνδέσουν αφ’ ενός το αστικό κέντρο του Αγρινίου με την Δ.Ε. Αλυζίας, που ήδη υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα από το Αγρίνιο, αλλά δεινοπαθούν οι άνθρωποι για να έρθουν και αφ’ ετέρου τα χωριά του κεντρικού Ξηρομέρου με την Δ.Ε. Αλυζίας, που επίσης ήδη υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα και αυτοί επίσης δεινοπαθούν.
Επίσης κάθε επισκέπτης μέσω της Ιονίας (έξοδος στο κόμβο Κουβαρά) και του συγκεκριμένου οδικού άξονα, θα μπορεί πολύ εύκολα να έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη περιοχή.
Μιλάμε για ένα έργο πνοής, που αφορά την διέξοδο και σύνδεση περιοχών ολόκληρων με τις πανέμορφες ακτές της Δ.Ε. Αλυζίας, με στόχο την τουριστική ανάπτυξη μίας πολύ προνομιούχας περιοχής, με εξαιρετικές προοπτικές.
astakos-news.gr