Στο Μουσείο του Μπορντό «μετέφερε» το Μεσολόγγι ο Ν. Αλιάγας

Φωτογραφίες που απεικονίζουν στιγμές του Μεσολογγίου, του Νίκου Αλιάγα παρουσιάζονται σε έκθεση στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Μπορντό και θα βρίσκονται εκεί μέχρι τις 13 Οκτωβρίου 2019.

Πρόκειται για το μουσείο όπου εκτίθενται οι γνήσιοι πίνακες με την Ελευθερία του Ευγένιου Ντελακρουά. Ο Νίκος Αλιάγας προβάλλει το Μεσολόγγι μέσα από 11 ασπρόμαυρα πορτρέτα: γυναίκες, άνδρες και παιδιά. «Όλοι ζουν στο Μεσολόγγι, την πόλη από την οποία έρχεται η οικογένεια Νίκου. Φορούν παραδοσιακά κοστούμια του 19ου αιώνα, τα ίδια με εκείνα που φορούσαν οι πρόγονοί τους κατά τη νύχτα της σφαγής του 1826, όταν τα τρία τέταρτα των κατοίκων έχασαν τη ζωή τους», αναφέρεται σε δημοσιεύματα Γαλλικών Μέσων Ενημέρωσης.

Ο Μεσολογγίτης, Νίκος Αλιάγας, που δεν χάνει ευκαιρία να προβάλλει την πατρίδα του στην χώρα που ζει και διαπρέπει και όχι μόνο, μιλάει για τον πίνακα του Ντελακρουά με τίτλο «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου», που συγκλόνισε την ζωή του πατέρα του όταν πήγε στην Γαλλία. Είχε πάντα μαζί του στο πορτοφόλι του ένα μικρό αντίγραφο αυτού του πίνακα. «Αυτός είναι ο πίνακας για τον οποίο έχουμε μιλήσει στην οικογένειά μου για τέσσερις γενιές και σε όλα τα σχολικά βιβλία, είναι καταπληκτικό, είναι η Mona Lisa μου για μένα», είπε χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση αν ανάμεσα στις φωτογραφίες του υπάρχει κάποια που τον επηρεάζει ιδιαίτερα απαντά: «Αυτή του μικρού κοριτσιού, που προφανώς είναι ένα παιδί που ακούει τη Britney Spears, που σερφάρει στο διαδίκτυο, είναι παιδί της εποχής του και σε ένα σημείο της είπαν: τώρα θα πρέπει να αποτίσουμε φόρο τιμής στους παλιούς. Είναι πολύ ενδιαφέρον πώς ένα 11χρονο παιδί μπορεί να νιώσει αυτό το συναίσθημα. Ταυτόχρονα, οι γονείς της είναι ενθουσιασμένοι που μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο».

Η επόμενη ερώτηση ήταν, αν ο στόχος της μετάδοσης των παραδόσεων ενός πολιτισμού και μιας ιστορίας αποτέλεσαν την αφορμή για την διοργάνωση αυτής της έκθεσης στην οποία ο κ. Αλιάγας απαντά: «Νομίζω ότι το DNA και οι αναμνήσεις μπορούν να πάνε από μια γενιά σε μια άλλη με πολύ δροσερό τρόπο. Αυτό το κορίτσι, φαντάζομαι να παίζει με την κόρη μου, με άλλα παιδιά της ηλικίας της και όταν τη βλέπω με το κοστούμι, δεν είναι πλέον το ίδιο. Με αυτή την έννοια η φωτογραφία είναι ένα ραντεβού, μια ευθυγράμμιση των εποχών, των συναισθημάτων και του χωροχρόνου».

aixmi-news.gr – Βάσω Βήττα

Η τραγική ιστορία της Πατρινής Γιαννούλας της κουλουρούς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου