Η θρυλική «ΧΡΙΣΤΙΝΑ» του Ωνάση στη Ζάκυνθο- Δείτε ποιος «απολαμβάνει» τα γαλαζοπράσινα νερά του Βασιλικού

Ήταν το καμάρι του Αριστοτέλη Ωνάση. Η θαλαμηγός πάνω στην οποία πάτησαν το πόδι τους οι μεγαλύτερες προσωπικότητες της τότε εποχής. Ο λόγος; Για τη θαλαμηγό “Χριστίνα O” του έλληνα μεγιστάνα η οποία πλέον ανήκει στον Σαουδάραβα Πρίγκιπα Ματζέντ Μπιν Αμντουλαχ μπιν Αμπντουλαζίζ Αλ Σαούντ της Βασιλικής οικογένειας της Αραβικής χερσονήσου.
Αγκυροβολημένη εδώ και δυο ημέρες, λιγότερο από μισό μίλι, στο Πόρτο Ρώμα στο Βασιλικό, η ιστορική “Χριστίνα” προσφέρει στιγμές χαλάρωσης στον Πρίγκιπα, την ακολουθία του και τους Ρώσους επιβαίνοντες, φίλους του.

Έχει γίνει επίκεντρο για τους ντόπιους αλλά και τους τουρίστες που βρίσκονται στο νησί, την φωτογραφίζουν και την αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο πρίγκιπας Ματζέντ Μπιν Αμντουλαχ μπιν Αμπντουλαζίζ Αλ Σαούντ με περιουσία που αγγίζει τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια, γιος του Σαουδάραβα βασιλιά, προκαλεί συχνά με τον τρόπο ζωής που έχει επιλέξει να ακολουθεί.

christina (1)

Όλα αυτά, μαζί με την επίσκεψη της θαλαμηγού του Ρομάν Αμπράμοβιτς στο Κερί, και την πρόσφατη άφιξη στο νησί των υπόλοιπων μελών της Βασιλικής οικογένειας της Αραβικής χερσονήσου, δεν αποτελούν παρά απόδειξη το πώς η πανέμορφη Ζάκυνθος, μπορεί να θέλξει αυτό που ονομάζουμε καλό τουρισμό.

christina (2)

Από το καλοκαίρι του 1953…
Και για να μαθαίνουν οι νεότεροι, αλλά να ξαναθυμηθούν οι παλιότεροι, το καλοκαίρι του 1953 ήταν ένα από τα καλύτερα για τον Αριστοτέλη Ωνάση. Στο Κίελο, μια καναδική φρεγάτα Stormont άρχισε να… αλλάζει, να ανακαινίζεται εκ βάθρων, προκειμένου να μετατραπεί σε μια πολυτελέστατη θαλαμηγό. Στο γιοτ εκείνο που θα αποτελούσε σύμβολο για εκείνον. “Αυτό είναι το μόνο μέρος στον κόσμο που δεν αισθάνομαι ξένος”, δήλωνε ο Ελληνας κροίσος για τη “Χριστίνα”. Και η αλήθεια είναι, όπως ισχυρίζονται άνθρωποι που τον γνώριζαν, ότι πουθενά δεν ήταν πιο ευτυχισμένος o Αριστοτέλης Ωνάσης, από όσο όταν βρισκόταν επάνω στην 99 μέτρων θαλαμηγό του. Η μετατροπή της παλιάς καναδικής φρεγάτας σε αυτό που ο βασιλιάς Φαρούκ της Σαουδικής Αραβίας είχε αποκαλέσει “η τελευταία λέξη στη χλιδή” τού είχε κοστίσει τότε 4 εκατ. δολάρια.

christina (3)

Αξίζει να σημειωθεί ότι ως… φρεγάτα Stormont (GRT 1602), το «Χριστίνα» ανήκε στο καναδικό Πολεμικό Ναυτικό και μάλιστα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως συνοδό σκάφος των νηοπομπών για τη μεταφορά πολεμικού υλικού στις συμμαχικές δυνάμεις στην Αγγλία και τη Ρωσία. Φυσικά, η θαλαμηγός «Χριστίνα» ήταν συνώνυμο της πολυτέλειας. Η βιβλιοθήκη της θαλαμηγού ήταν γεμάτη με έργα Ελλήνων κλασικών συγγραφέων, τα σκαμνιά του μπαρ ήταν καλυμμένα με δέρμα λευκής φάλαινας, ενώ ο πυθμένας της πισίνας υψωνόταν ώς το επίπεδο του καταστρώματος και μετατρεπόταν σε πίστα χορού, διακοσμημένη με ψηφιδωτά που απεικόνιζαν σκηνές της ελληνικής μυθολογίας. Για τον εαυτό του ο Ωνάσης είχε κρατήσει μια σουίτα τεσσάρων δωματίων, με μπανιέρα από μπλε μάρμαρο Σιένας, απομίμηση λουτρού από μινωικό ανάκτορο. Τους τοίχους κάλυπταν βενετσιάνικοι καθρέπτες. Υπήρχαν άλλες εννέα σουίτες, που η καθεμιά είχε το όνομα ενός ελληνικού νησιού. Στην «Ιθάκη» έμεναν πάντα οι εκλεκτότεροι καλεσμένοι: ανάμεσά τους, η Greta Garbo, η Jackie Kennedy, η Μαρία Κάλλας, ο Winston Churchill, ο Umberto Agnelli της FIAT, ο John Paul Getty και πολλοί αστέρες του Χόλιγουντ.
Η μοντέρνα τεχνολογία αποτελούσε τη ραχοκοκαλιά της θαλαμηγού, με πρωτοποριακά για την εποχή τους συστήματα: ραντάρ, επικοινωνιακά μέσα, κλιματισμό, ηλεκτρονικό έλεγχο της θερμοκρασίας του νερού στην πισίνα και πολλά άλλα. Το 1978, η Χριστίνα Ωνάση δώρισε τη θαλαμηγό στο ελληνικό δημόσιο, για να τη χρησιμοποιεί ο εκάστοτε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Τη συντήρηση της θαλαμηγού ανέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό για την οποία οι υπεύθυνοι φρόντιζαν ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του Προέδρου της Δημοκρατίας και των υψηλών καλεσμένων του, έτοιμη να σαλπάρει. Χρησιμοποιήθηκε μόνο μία φορά από τον Χρήστο Σαρτζετάκη. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής αρνήθηκε να τη χρησιμοποιήσει. Παρέμενε δεμένη σε χώρο του Πολεμικού Ναυτικού και, εν τω μεταξύ, οι τεχνολογικές εξελίξεις την είχαν ξεπεράσει όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων, την ταχύτητα και τις σύγχρονες απαιτήσεις για κλιματισμό.
Το 1999 το ελληνικό δημόσιο ανακοίνωσε την απόφασή του να πουλήσει τη θαλαμηγό στον Έλληνα εφοπλιστή Ιωάννη-Παύλο Παπανικολάου, προκειμένου να τη μετατρέψει σε σύγχρονο τουριστικό σκάφος υψηλών προδιαγραφών. Ο Παπανικολάου χάλασε 50 εκατ. δολάρια για να ανακαινίσει τη θαλαμηγό εκ βάθρων και μέχρι το θάνατό του το 2012 μπορούσε όποιος ήθελε να την νοικιάζει για προσωπικές κρουαζιέρες αντί 455.000 ευρώ την εβδομάδα. Οι κληρονόμοι του Παπανικολάου το 2013 την έβγαλαν στο σφυρί αντί 25 εκατ. ευρώ…

dete.gr